اخلاق حرفه ای و مشتری گرایی را از منادیان واقعی بیاموزیم ,,, - پایگاه جامع اطلاعات بیمه

بیمه عمر به شرط حیات
مهر 15, 1396
جای خالی موسسات اعتبار سنجی مستقل در صنعت بیمه
مهر 17, 1396

اخلاق حرفه ای و مشتری گرایی را از منادیان واقعی بیاموزیم ,,,

neveshte

neveshte

بازدید: 42

مدتهاست بطور مشترک با چندین نفر از دوستان و کارشناسان که دارای تخصص های مختلف هستند,در حوزه ریسک های صنایع حرارتی و برودتی و روشهای مناسب تر انتقال و نگهداری این ریسک ها به مطالعه و بررسی میپردازیم.در این مدت که با این گروه همکاری مینمایم نکته جالب توجه برای خودم که علاقمندبه ,,مطالعات ریسک ,,هستم رفتارهای علمی و کاملا حرفه ای این دوستان در حوزه آموزش و ترویج ایمنی برای افزایش کیفیت و مطلوبیت خدمات و پیشگیری ازبروز خطرات ناشی ازوسایل حرارتی و برودتی برای هموطنان با دقت مثال زدنی میباشد.
از آنجاییکه با روشهای آموزشی ,,ILO,,آشنا هستم متد آموزشی این عزیزان با بهره برداری از سیستم تلگرام در بین همکاران یک صنف بزبان ساده و تصویری و با جدیت کامل را بسیارقابل تحسین و کاربردی میدانم ,ای کاش صنایع دیگر از روش آموزشی این گروه الگو برداری کنند.
در بین گفتگوهای این خانواده صنفی بزرگ ,آنچه بیشتر بچشم میآید تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در رفتارهای شغلی است .
دراین گروه دوست کارشناس مجربی که به لحاظ دانش فنی و نیز اخلاق حرفه ای با دقت زیاد نکات و جزییات فنی انجام صحیح کارها و نیز رفتارهای مناسب اجتماعی وشخصی تکنسین های حرفه خویش را مورد مطالعه قرار داده و بدون هیچ چشمداشتی در صدد انتقال و ترویج این دانش تجربی و اطلاعات کسب شده در طی سالیان به دیگران و جوانان است .بدون کوچکترین توقع وادعا!!!
اخیرا در مورد یکی از کلوزهای بیمه ای مبحث ,,زیان های اخلاقی ,, و روشهای جلوگیری از آن در حرفه و صنعت تخصصی ایشان در حال گفتگو بودیم به ناگاه ,موضوع اتفاق افتاده دریک سمینار برگزار شده دریک شرکت برند صنایع حرارتی کشورمان را تعریف نمود که تحسین و تعجب مرا واداشت.
از ایشان اجازه گرفتم این سخنان آموزشی را در یادداشتی به جوانان و کارشناسان عزیز کشورمان انتقال دهم:
ایشان تعریف میکرد ,شرکت از یکی از اساتید معروف کشور در سمیناری دعوت کرد تا ,, اخلاق حرفه ای و مشتری مداری ,,را برای تکنسین های خدماتی شرکت که در منازل و اصناف با مردم مستقیم ارتباط دارند را آموزش دهد.
در بین سخنان استاد مذکور ,یکی از همکاران اجازه خواست تا دومثال عینی را به همه معرفی کنند.ایشان میگفت چند سال پیش یک نصاب وسایل حرارتی برای نصب یک آبگرمکن به خانه یک بانوی کهنسال مراجعه میکند .در حین کار متوجه میشود که این بانوی سالخورده تنها زندگی میکند .از ایشان میپرسد: مادر چه کسی برای شما خرید میکند و وقت نیاز به شما کمک میکند ؟؟جواب میشنود که هیچ کس را ندارم !!!!
پس از نصب آبگرمکن ,ایشان به این مادری که تنها زندگی میکرد میگوید :از این لحظه شما مادر من هستی ,هرروز صبح هرخریدی که داری تلفنی به من بگو ,برایت میگیرم و میاورم و هر کاری بیرون داشتی برایتان انجام میدهم !!!!
حتی این تکنسین عزیز اقدام به تعمیر نشت آب خانه این مادر برای جلوگیری از خسارت به طبقه پایین و همسایه با هزینه شخصی مینماید!!!!خدمات نوعدوستانه این تکنسین با فضیلت مدتها تا زمان فوت
بانوی کهنسال ادامه داشته است .!!!! او در این سمینار حتی خود را در جمع معرفی نمیکند!!!!!!
و نمونه دیگری که یک تکنسین خدمات برای کار به منزل پیرمردی تنها مراجعه میکند و متوجه شدت بیماری پیرمرد میشود و قبل از انجام کار وی را نزد دکتر میبرد و داروها را تهیه و سپس به منزل برمیگرداند و کار خود را انجام میدهد و مدتها به پیرمرد برای کمک و حمایت سر میزند!!
این دوست میگفت ,استادی که برای تدریس ,,اخلاق حرفه ای و مشتری گرایی ,,آمده بود با شنیدن این مثال ها گفت :
من آمده بودم این مطالب را به شما یاد دهم و امروز فهمیدم و یاد گرفتم که مهربانی و گستره انسانیت در رابطه حرفه ای و عاطفی بین یک خدمات دهنده و مشتری تا چه اندازه میتواند عمیق و بسیط باشد .من نتوانستم به شما چیزی بیاموزم اما در این جمع ,با رفتار دو انسانی بدون نشان در جمع حضور دارند آشنا شدم که نمونه بارز,,حد اعلای حسن نیت و انسانیت ,, هستند و درسهای واقعی را به من آموختند.!!!!!!
دوستان و عزیزان هموطن ,بیاییم این تک ستاره های بی نظیر و الگوهای بزرگ رفتار و منش برتر انسانی در مشاغل کشورمان را به فرزندان و جوانان معرفی کنیم تا مهربانی و کیفیت رفتارها را در جامعه با فرهنگ ایرانی-اسلامی بیش از پیش توسعه دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *