نماینده بیمه: تنبیه شدن نماینده بیمه بعلت تصمیمات مدیریتی شرکت بیمه

وقتی در مسیر فعالیت شغلی به مواردی برخورد میکنیم که هرگز دربازار بیمه سابقه نداشته است نه تنها تعجب انسان بر انگیخته میشود بلکه این سوال در ذهن تداعی میگردد که علل و اساس بوجود آمدن چنین روشهای مدیریتی اشتباه و نادرست در برخی از شرکت های بیمه کشورمان در سالهای اخیر چیست !؟
اجازه بدهید موضوع را به صراحت بیان کنم .
درچند سال قبل ,وقتی قانون جدید بیمه شخص ثالث خودرو هنوز تصویب و ابلاغ نشده بود ,برخی از شرکت های بیمه با اعطای تخفیفات بالا سعی بر افزایش فروش و کسب سهم بازار بالااز این رشته داشتند که بدین ترتیب علاوه بر بالا بردن حجم فروش ,موجب افزایش ذخایر فنی و نقدینگی شرکت خویش شوند.
البته متاسفانه دردوره اجرای همین روش بازاریابی در یک شرکت بیمه بعلت عدم رعایت تعادل در سبد پرتفوی ,کار دستشان داد و اولین شرکت بیمه بعد از انقلاب بود که از مدار فعالیت به دلیل شکست این طرح از بازارخارج گردید و…
ولی در برخی دیگراز شرکت ها که هوشمندانه تر عمل نمودند ,این اتفاق رخ نداد اما شاهد برخی از تصمیم گیریهایی بعد از اتمام دوره فروش بیمه نامه های ثالث خودرو به روش دامپینگ بودیم که در جای خود قابل تعمق و تعجب است!!!!!
موضوع از این قرار است :
شرکت های بیمه برای فروش انبوه خدمات بیمه در بازارهای خرد ,نیازمند استفاده از شبکه مویرگی نمایندگی خویش هستند.
در برخی شرکت های بیمه که این سیاست بازاریابی دامپینگ در چهار _پنج سال پیش به بعد اتخاذ کرده بودند مواجه با تواتر زیاد خسارتها و بعضا تعدادی خسارت با شدت و هزینه بالای خسارت شدند !!!!!
از یک نماینده ای که در یک شهر دور افتاده و فاقد پتانسیل جذب پرتفوی صنعتی و خدماتی در آن شهر میباشد و نیز شرکت بیمه طرف قرارداد با وی نیز فاقد برند بوده و برنامه بازاریابی و تبلیغات منسجم و محصولات بیمه ای مطلوب دیگری نیز برای عرضه به بازار نداشته ,بعلت اعلام یک مورد خسارت سنگین پس از پیروی از سیاست دامپینگ شرکت بیمه ,مجازات میشود و کد نمایندگی وی تعلیق میگردد!!!!!
علت تعلیق کد !!!:فروش بیمه نامه شخص ثالث خودرو به اتومبیلی که بعدا تصادف کرده و خسارت وی را شرکت بیمه پرداخته است ؟؟؟؟!!!!!
جالب است !!!!!؟؟؟؟؟؟
شرکت بیمه ای در طی دو الی سه سال استراتژی خود را جذب نقدینگی بالا از فروش انبوه ثالث خودرو ,پس از زیان دهی از جذب یک قرارداد بزرگ درمان قرار میدهد و برای افزایش نقدینگی شرکت بیمه
به نمایندگان خود هم میدان فروش انبوه در رشته ثالث خودرو میدهد . از نظر هر کارشناس بازاربیمه ,روند خسارت در این روش حتما افزایشی است و نتیجتا بعلت خسارت رخ داده ,یک نماینده ای که تابع وپیرو تصمیمات شرکت بیمه در این زمینه بوده ,تنبیه میشود .!!!!؟؟؟
از بزرگان علم مدیریت سازمانی ,از بزرگان و کارشناسان مجرب و حرفه ای صنعت بیمه میپرسم ؟آیا این گونه روشهای مدیریتی با اصول مدیریت اسلامی -اصول اخلاقی -علمی و حرفه ای در صنعت بیمه و نیز با اصول رفتارسازمانی سالم تطابق دارد؟
چه کسی پاسخگو و رسیدگی کننده به این نوع روشهای نادرست مدیریتی در صنعت بیمه است ؟
چه کسی به بحران مالی شدید بوجود آمده در زندگی چنین نماینده ای رسیدگی میکند و یاری میرساند؟
آقای مدیر چنین شرکت بیمه !؟؟؟؟؟
شما شخصا چند ساعت دوره مدیریت ریسک و اصول مدیریت رفتار سازمانی را گذرانده اید و در کدام رشته بیمه ای مدیریت ریسک و استراتژی بازاریابی و تبلیغات پشتیبان بازاریابی در بازارهای خرد را برای شبکه نمایندگی اجرا کرده اید ؟؟؟
چند دوره کلاس مدیریت ریسک و بازاریابی و فروش علمی و کاربردی را برای نمایندگان شرکت خود برگزار کرده اید که اینک بخاطر عدم رعایت این موارد ,نماینده را تعلیق و در کار متوقف مینمایید ؟
معلوم نیست با کدام منطق و استدلالی این تناقضات و تقصیرات مدیریتی قابل توجیه است ؟
یادش بخیر در دانشکده یک استاد مبانی مدیریت این سبک مدیریتی را همیشه ,,,مدیریت گاراژی ,,,مینامید .
برای صنعتی که قرار است در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و تحقق برنامه چشم انداز و برنامه ششم توسعه یاور دولت باشد و در کشوری که منادی پیاده سازی مدیریت اسلامی در دنیا هستیم ,این رفتار ها و کردارهاقابل قبول نیست.
به بازی گرفتن امنیت شغلی وبه تعطیلی کشاندن مسیر تامین مالی یک همکار نماینده و خانواده وی که فقط اجرا کننده سیاست بازاریابی مدیران یک شرکت بیمه بوده با هیچ معیار و ملاک اخلاقی و حرفه ای همخوانی و تطبیق ندارد.!!!!!!!

 

96/08/12




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *