نوشته های بیمه ای

همایش روز بیمه: روابط عمومی ها بیشتر به تبلیغ مدیران عامل خود میپردازند

بیست و چهارمین همایش روز بیمه ,حاوی بیان سخنانی از جانب سخنرانان معروف بود که برخی از جملات کلیدی مطرح شده در آن هر یک پتانسیل تبدیل به موضوع یک یادداشت مستقل را دارد .
در این میان اما برخی از جملات بیان شده از سوی جناب آقای دکتر پور ابراهیمی بشدت مورد توجه و واکنش برخی از اهالی صنعت بیمه قرار گرفته است .
اگر به سبقه مطالعات و ارتباطات رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با صنعت بیمه کشور نگاه کنیم پی خواهیم برد که دکتر پورابراهیمی چندان هم با صنعت بیمه و روند امور در آن بیگانه نیست .ایشان در دوره گذشته مجلس, رییس کمیته تحقیق از صنعت بیمه بوده اند که در سیر تحقیق مسلما با نقاط ضعف و قوت حاکم بر صنعت بیمه کاملا آشنا شده اند.

مناظره کم نظیر دکتر پور ابراهیمی و جناب آقای امین رییس کل اسبق بیمه مرکزی ایران در ابتدای شروع دولت یازدهم در شبکه یک سیما قابل فراموش شدن نیست.
اما گویا برخی از افراد , انتقادات سازنده مطروحه را برنتابیده و در صدد پاسگخویی به عناوین مختلف برآمده اند .

مسلم است در یک سازمان و در یک صنعت همه امور صد درصد مثبت و یا صد درصد منفی نیست اما اینکه همه افراد این توانایی و ظرفیت را در خویش بوجود آورده باشند که انتقاد از عملکرد را سرلوحه اصلاح و پیشرفت قرار دهند این اقدام میتواند سازنده و مبتنی بر واقع گرایی و به نفع صنعت بیمه باشد.
بقول معروف وقتی پس از شنیدن انتقادهای اصولی یک عده بازهم بر این نکته پافشاری کنند که نخیر ما بهترینیم و ما ….. همان عبارت: ,,خفته را میتوان بیدار کرد اما به خواب زده شده هرگز بیدار نخواهد شد !!!!! ”

در مورد سخنان جناب دکتر پور ابراهیمی و جناب مهندس نامدار زنگنه وزیر محترم نفت نوشتن یادداشت های ویژه ضروری بنظر میرسد .
اما جناب آقای محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران ,جمله جالب تیتر یادداشت امروز را بیان نموده که بیانگر پی گیری وی و دوستان نزدیکش در مورد اخبار و اوضاع و احوال کنونی صنعت بیمه میباشد .
اینکه همیشه گفته میشود فرهنگ بیمه در جامعه ایرانی ضعیف است و نیاز به ارتقا دارد اما بازهم کار چندانی در این زمینه از دست کسانی که وظیفه ترویج و تعمیم بیمه در جامعه را برعهده دارند صورت نمیپذیرد اما همواره شاهد تبلیغ و ترویج برخی افراد و چهره های بیمه ای در سطح جامعه و رسانه ها هستیم بدون اینکه بنقل از آنها خبر تولید یک یا چند محصول جدید بیمه یا اجرای موفق یک یا چند پروژه بیمه ای نوین را بشنویم واقعا جای انتقاد و تاسف دارد .

زلزله کرمانشاه و ساختمان پلاسکو که چند روز دیگر سالگرد آن واقعه دردناک است نشان داد که صنعت بیمه تاکنون نتوانسته بطور جامع و فراگیر ریسک های هموطنان را پوشش دهد ,این موضوع دارای هر علتی باشد ,قابل توجیه و طفره رفتن برای سالیان متمادی و طفره رفتن از کوتاهی های خدمات رسانی نخواهد بود.
واقعیت اینست که برخی از مدیران صنعت بیمه در یک چمبره خود باوری مفرط گرفتار آمده اند و متاسفانه این طرز تفکر نادرست تبدیل به یک باور غلط: ,,من بیشتر میدانم ,, گردیده که متاسفانه همین رفتار موجب ایستایی و سکون در بازار بیمه و خدمات آن شده است .!!!!

اشاره آقای مهندس هاشمی بر اینکه برخی از افراد بجای تبلیغ و ترویج فرهنگ بیمه از طریق روابط عمومی های شرکت های بیمه برای شخص خویش تلاش و برای برند اجتماعی شدن خویش استفاده میکنند ,اشاره ظریف و منطقی به یکی از نقاط ضعف و اسطوره سازیهای کاذب در این صنعت است .

از سخنرانان مسلط همایش امسال روز بیمه که صادقانه و دوستانه تلنگر بیدار باش به عده ای از مدیران و کارشناسان صنعت بیمه را از طریق کوبیدن درب ورودی این صنعت زدند لازمست تشکری شایسته و واضح نماییم .

شنبه:1396/09/18



0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *