نکات بیمه ای

ارتباط سازی با مشتری

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

حال که اطلاعات کامل و جامعی را از بیمه عمر فرد مورد نظر ارائه نمودیم می بایست اولین ارتباط را با مشتری ایجاد کنیم .

در این خصوص بهترین روش از طریق ارتباط تلفنی می باشد که در زمانی کم و با روابط عمومی بسیار بالا اطلاعات مختصری در حد تاریخ تولد و تعداد افراد خانواده از وی گرفته و زمانی را جهت مراجعه حضوری برای ایشان درنظر بگیریم تا توضیحات کامل تری در مورد طرح بیمه های عمر و پس انداز ارائه نماییم. در بدو حضور با بهترین بیان و ادبیات انرژی مثبت به مشتری می دهیم تا اطمینان کامل ایشان را جلب نماییم .

✔️ این امر میسر نمی گردد مگر با شناخت قبلی و یا معرفی از روی شخص مورد اطمینان مشتری ، به عنوان مثال با ایشان تماس گرفته و ضمن احوال پرسی و معرفی خود رابطه ی بین خودتان و ایشان را بیان کرده و تقاضای وقت ملاقات به جهت ارائه توضیحات بیمه عمر می نماییم .
و این طریق ارتباط تلفنی بسیار موثرتر است از حالتی که شخصا و بدون رابطه فردی تماس بگیریم و همین مراحل را طی کنیم چون مشتری ما را نمی شناسد طفره رفته و احتمالا پاسخ را مثبت نمی دهد زیرا شناخت کافی و کامل از ما ندارد .
🔹پس از گرفتن وقت ملاقات با مشتری بهترین زمان را انتخاب نمایید تا خریدار از هر لحاظ (فکری –روحی – مالی ) در بهترین وضعیت باشد . به عنوان مثال آیا به نظر شما در ساعت 10 صبح با یک مدیر کارخانه قرار بگذاریم؟ و یا اینکه با یک فروشنده لوازم صوتی ساعت 12 ظهر وعده ملاقات بگذاریم ، عالی است ؟ در نگاه اول متوجه می شویم که در هر دو مورد موفق نخواهیم شد . در اولین قرار با مدیر کارخانه در آن ساعت که با کارکنان زیر مجموعه خود سرو کله می زند و روابط مالی و اجرایی برای امضاء و امور جاری کارخانه به ایشان مراجعه می نمایند زمان خوبی نیست. و یا در قرار دوم در آن ساعت اوج فعالیت های کاسبی بوده و درگیر وصول و یا پاس کردن چک های خودش است توضیح و ارائه خدمات به وی اصلا موثر نمی باشد. حال باید چکار کرد ⁉️

بهترین زمان برای مشتری های بازاری بعداز ظهر ها و برای مدیران شرکت ها و کارخانجات و یا موسسات از ساعت 12:30 الی 14:30 می باشد. حال به یک مثال واقعیت موجود را بیان می کنیم.

اطلاعات از بیمه عمر و طریقه ویزیت نمودن:

✍🏻 در این بخش نماینده فروش می بایست کامل ترین اطلاعات را از انواع بیمه ای که می خواهد توضیح دهد بداند و ضمن تسلط به تمامی موارد و تبصره های موجود در بیمه نامه ، سایر اطلاعات جانبی و تمامی شرایط عمومی و خصوصی شرکت های رقیب را نیز متوجه باشد تا در زمان ارائه توضیح به مشتری خود،بتواند در زمانی که سوال و یا شهبه ای برای او به وجود آمده پاسخگو باشد و تمامی اطلاعات را از نظر کمی و کیفی در اختیار مشتری قرار دهد.
👈🏻 یک نکته بسیار مهم در بازاریابی بیمه عمر وجود دارد که تنها بیمه ای است که خریدار طی مدت طولانی (1 الی 30) سال در ارتباط با فروشنده است.در این مدت اگر فروشنده، با سیاست مشتری مداری خوب پیش رود می تواند سایر بیمه های موجود در سیستم بیمه را به مشتری خود بفروشد.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *