دانستنی بیمه

ارتباط سازی با مشتری

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

حال كه اطلاعات كامل و جامعي را از بيمه عمر فرد مورد نظر ارائه نمودیم مي بايست اولين ارتباط را با مشتري ايجاد كنیم .

در اين خصوص بهترين روش از طريق ارتباط تلفني مي باشد كه در زماني كم و با روابط عمومي بسيار بالا اطلاعات مختصري در حد تاريخ تولد و تعداد افراد خانواده از وي گرفته و زماني را جهت مراجعه حضوري براي ايشان درنظر بگیریم تا توضيحات كامل تري در مورد طرح بيمه هاي عمر و پس انداز ارائه نماييم. در بدو حضور با بهترين بيان و ادبيات انرژي مثبت به مشتري مي دهيم تا اطمينان كامل ايشان را جلب نماييم .

✔️ اين امر ميسر نمي گردد مگر با شناخت قبلي و يا معرفي از روي شخص مورد اطمينان مشتري ، به عنوان مثال با ايشان تماس گرفته و ضمن احوال پرسي و معرفي خود رابطه ي بين خودتان و ایشان را بیان کرده و تقاضاي وقت ملاقات به جهت ارائه توضيحات بيمه عمر مي نمايیم .
و اين طريق ارتباط تلفني بسيار موثرتر است از حالتي كه شخصا و بدون رابطه فردي تماس بگيريم و همين مراحل را طي كنيم چون مشتری ما را نمي شناسد طفره رفته و احتمالا پاسخ را مثبت نمي دهد زيرا شناخت كافي و كامل از ما ندارد .
🔹پس از گرفتن وقت ملاقات با مشتری بهترین زمان را انتخاب نماييد تا خريدار از هر لحاظ (فكري –روحي – مالي ) در بهترين وضعيت باشد . به عنوان مثال آيا به نظر شما در ساعت 10 صبح با يك مدير كارخانه قرار بگذاريم؟ و يا اينكه با يك فروشنده لوازم صوتي ساعت 12 ظهر وعده ملاقات بگذاريم ، عالي است ؟ در نگاه اول متوجه مي شويم كه در هر دو مورد موفق نخواهيم شد . در اولين قرار با مدير كارخانه در آن ساعت كه با كاركنان زير مجموعه خود سرو كله مي زند و روابط مالي و اجرايي براي امضاء و امور جاري كارخانه به ايشان مراجعه مي نمايند زمان خوبي نيست. و يا در قرار دوم در آن ساعت اوج فعاليت هاي كاسبي بوده و درگير وصول و يا پاس كردن چك هاي خودش است توضيح و ارائه خدمات به وي اصلا موثر نمي باشد. حال بايد چكار كرد ⁉️

بهترين زمان براي مشتري هاي بازاري بعداز ظهر ها و براي مديران شركت ها و كارخانجات و يا موسسات از ساعت 12:30 الي 14:30 مي باشد. حال به يك مثال واقعيت موجود را بيان مي كنيم.

اطلاعات از بيمه عمر و طريقه ويزيت نمودن:

✍🏻 در اين بخش نماينده فروش مي بايست كامل ترين اطلاعات را از انواع بيمه اي كه مي خواهد توضيح دهد بداند و ضمن تسلط به تمامي موارد و تبصره هاي موجود در بيمه نامه ، ساير اطلاعات جانبي و تمامي شرايط عمومي و خصوصي شركت هاي رقيب را نیز متوجه باشد تا در زمان ارائه توضيح به مشتري خود،بتواند در زماني که سوال و يا شهبه اي براي او به وجود آمده پاسخگو باشد و تمامي اطلاعات را از نظر كمي و كيفي در اختيار مشتري قرار دهد.
👈🏻 يك نكته بسيار مهم در بازاريابي بيمه عمر وجود دارد كه تنها بيمه اي است كه خريدار طي مدت طولاني (1 الي 30) سال در ارتباط با فروشنده است.در اين مدت اگر فروشنده، با سياست مشتري مداري خوب پيش رود مي تواند ساير بيمه هاي موجود در سيستم بيمه را به مشتري خود بفروشد.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *