نوآوری در بیمه: آیا آروزی نوآوری در بازار بیمه تحقق خواهد یافت (قسمت سوم )

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

در دو قسمت قبلی به دو عامل اصلی که مانع نوآوری در تولید محصولات نوین بیمه ای و نیز مانع نوآوری در روشهای اجرایی بیمه گری در بازار بیمه کشورمان شده اند اشاره گردید:

۱- بی انگیزگی مدیران و کارکنان شرکت های بیمه

۲-غیر حرفه ای بودن سهامداران و مدیران برخی از شرکت های بیمه

البته به جز این دو عامل ذکر شده ,عوامل مختلف درون و برون سیستمی دیگری وجود دارند که از جمله موانع نوآوری در بازار بیمه کشورمان هستند که پرداختن به تک تک این عوامل و توضیح در مورد همه آنها به وقت و فرصت فراوان نیاز دارد .
اما به منظور صرفه جویی در زمان و انتقال مفاهیم و تحلیل های مد نظر در کوتاه ترین زمان و در کمترین کلمات ممکن در پایان یادداشت قسمت دوم سوالی کلیدی مطرح گردید که پاسخ به همان سوال میتواند برای پیدا کردن گلوگاهها و راهکارهای هموار سازی نوآوری بازار بیمه که یگانه راه توسعه و ارتقا این خدمات در اقتصاد خانوار و ملی باشد بسیار موثر و کلیدی است .

سوال :
”’شرکت های استارتاپ در بازار بیمه چه خدماتی ارایه میدهند ؟؟؟؟؟!!!!!!

قبل از پاسخ به این سوال برای مقدمه لازم است با شرکت ها و اشخاص استارتاپ بطور اجمالی آشنا شویم .
-اشخاص و شرکت های استارتاپ در کسب و کارهای امروزی نقشی همچون کاتالیزور در علم شیمی را در بخش اقتصادی و کسب و کارها ایفا مینمایند.

آنها نیازهاو خواسته های مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به محصولات و خدمات جدید را با مطالعه و تحقیق پیدا میکنند و با تهیه و تنظیم طرح های کسب و کار و سپس دعوت از کارآفرینان و سرمایه گذاران متخصص در هر رشته خاص کسب و کار شرایط راه اندازی و سازماندهی یک کسب و کار جدید یا حتی به روز نمودن و اوج دادن مجدد شرکت ها و یا محصولاتی که در مسیر افول قرار گرفته اند (اشاره به محنی عمر شرکت ها و محصولات در ستون سگ ها در ماتریس بوستون )را فراهم و تا مرحله تولید آزمایشی و شروع فعالیت شرکت ها در مرحله ,,تولد ,,منحنی عمر سازمانی یک بنگاه اقتصادی در آن موسسات به ارایه خدمات مدیریتی و مشاوره ای ادامه میدهند و سپس در همین مرحله که سازمان جدید اقتصادی در حال انجام کسب و کار موفق و سود آور است از سازمان مذکور جدا شده و شرکت نوپا را تحویل صاحبان جدید داده و آن سیستم در حال فعالیت را ترک میکنند .آنها بنا به ذات فعالیت و حوزه تخصصی خویش , مجددا بر روی پروژه های جدید و راه اندازی طرحهای نوین دیگر شروع به فعالیت مینمایند.

ازمطالعه منابع و مقالات متعددی که در مورد اشخاص و شرکت های استارتاپ نوشته شده میتوان فلسفه وجودی این موسسات در کشورهای توسعه یافته و کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده را درک نمود و به چرایی این موضوع پی برد که چه عامل و یا عواملی در آن جوامع ,بسترهای مناسب را برای پیدایش و ظهور خدمات ,,استارتاپ ها در اقتصاد کشورها ,,بوجود آورده است.!!!؟؟؟
هر علت یا عللی که ضرورت تولد و فعالیت شرکت های استارتاپ را در اقتصادهای صنعتی و تازه صنعتی شده فراهم نموده است ,امروز یک نتیجه منطقی میتوان از آن گرفت:

در دوران انقلاب چهارم صنعتی که ده سال از شروع آن تاکنون میگذرد و در زمانی که رشته های شغلی فوق تخصصی شده اند و در دوران رقابت شدید اقتصادی فعلی در سطح دنیا,
برای متحول نمودن کسب و کارها بدون کمترین شک دولت ها ,سرمایه گذاران ,کارآفرینان ,بانک ها و شرکت های بیمه و… همه به خدمات و دانش -مهارت استارتاپ ها برای توسعه اقتصادی و هدایت اثربخش و کارایی مناسب اقتصادی و رسیدن به بهره وری به اشخاص و شرکت های استارتاپ نیاز دارند……

ادامه دارد…

شنبه : 1396/10/09




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *