اثرگذاری تبلیغات بر میزان فروش – جان فیلیپ جونز( معروف به تئوری قوی) - پایگاه جامع اطلاعات بیمه

اثرگذاری تبلیغات بر میزان فروش – جان فیلیپ جونز( معروف به تئوری قوی)

۹ دلیلی که باید مشتریان خود را راضی نگه دارید!
بهمن 1, 1396
راهکار افزایش فروش
بهمن 1, 1396

اثرگذاری تبلیغات بر میزان فروش – جان فیلیپ جونز( معروف به تئوری قوی)

بازدید: 6

♦️نتیجه ای که جونز به آن رسید این بود که افزایش تبلیغات در کوتاه مدت باعث افزایش فروش می گردد.او همچنین مشاهده کرد که این افزایش برای تمامی کالاها صادق نیست و قسمتی از آنها از این افزایش فروش هیچ نصیبی نبردند. بنابراین اگر تبلیغی برای نوعی از کالاهای بی دوام در کوتاه مدت باعث افزایش فروش نگردد در دراز مدت هم اثرگذار نخواهد بود.

♦️طبق یافته های جونز، افزایش فروش در اثر تبلیغات، وابسته به متغیرهای دیگری هست از جمله جدید یا قدیمی بودن نام تجاری کالا، طبقه بندی ای که کالا در آن قرار می گیرد، درجه اهمیت کالا در زندگی مصرف­ کنندگان، اهمیت تبلیغات در رقابت با سایر کالاها و به طور کلی بسیاری از عوامل دیگر که در اختیار آژانس های تبلیغاتی نیستند.

♦️جونز به این سوال که، چه تبلیغاتی اثر گذار هستند جواب دقیقی نمی­دهد. بلکه تنها با اکتفا به کلماتی از قبیل “خوشایند بیننده واقع شدن، و توجه بیننده را جلب و باعث تفریح شدن” توضیح می دهد که این گونه تبلیغات مخاطب را وادار به دریافت و توجه به پیام می کند. جونز در پاسخ به این سوال که چرا بعضی از نام های تجاری با وجود تبلیغات زیاد، از فروش بالاتری برخوردار نیستند، می­گوید : مسئله خلاقیت است.

 

از نظر جونز سه عامل اساسی دلیل موفقیت کمپین هاست:

🔹دوست داشتنی هستند و باعث تفریح بیننده می شوند.
🔹بیشتر بر تصاویر تکیه دارند تا کلمات.
🔹در مورد موضوع یا کالای مورد تبلیغ حرف های مهم و با معنی می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *