مدیریت ریسک: اهمیت مدیریت ریسک های مالی و مدیریتی در اقتصاد خانوارها و بنگاههای اقتصادی( قسمت نهم )

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

در حین نوشتن این سری از یادداشت ها ,خبرهایی از تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون ,کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور خارجه در خصوص تخصیص وام هایی تا پنجاه هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی و راه اندازی واحدهای کسب و کار در سال ۱۳۹۷ و تشکیل ,,کمیته حمایت از تولید ملی ,, و آغاز پرداخت وام های روستاییان و نیز تحت آموزش های فنی و حرفه ای و بازاریابی قرار دادن کارآفرینان روستایی و تشکیل معاونت امور اقتصادی در وزارت خارجه و استقرار کارشناسان این مدیریت در سفارتخانه های ایران در خارج از کشور شنیده شد که همه این موارد اعلام شده در واقع گامهای اصولی در مسیر رسیدن به اهداف برنامه های چشم انداز بیست ساله و ششم توسعه قابل تلقی است .
دریادداشت قسمت قبل, در مورد کمک های سخت افزاری مطالبی نوشته شد,اما با توجه به حرفه ای شدن فضای کسب و کار در دنیا و حذف آماتورها ,لازمست در مورد ضرورت کمک های بخش نرم افزاری دولت بیشتر بپردازیم:
اولین کمک دولت در این زمینه :

۱-ترویج و انگیزش فرهنگ کار :

اولین اقدام اساسی دولت برای جلب مشارکت و تشویق ورود جوانان و کارآفرینان به فضای کسب و کارهای نوپا ,ترغیب آنها به عرصه فعالیت های تولیدی و خدماتی مفید و سازنده که دارای ارزش افزوده مناسب برای اقتصاد ملی باشد است .
با معرفی مشاغل مختلف و فرصت های مادی و معنوی که اشتغال به مشاغل گوناگون (مشاغلی که دارای مزیت نسبی در کشورمان هستند و منابع کشور نیز پتانسیل توسعه و رشد آنها را دارد و گسترش متوازن اشتغال پایدار به این مشاغل بطور راهبردی به صرف و صلاح کارآفرینان و اقتصاد ملی است .) که این مشاغل برای اشخاص شاغل در آنها و خانوارها و نیز رشد اقتصادی کشور ارزش افزوده بالا حاصل مینمایند آشنا و نیز امتیازات و حمایت های لازم از کسانی که اشتغال در این مشاغل نمایند شامل حال آنها میگردد نیز بیان شوند تا انگیزه ورود و فعالیت جوانان و کارآفرینان در این مشاغل بوجود آید.

فرهنگ کار و تولید از دیر باز در ایران زمین مقدس بوده ,برای ایجاد انگیزه کارو تولید در نسل جوان امروز لازمست دهها فیلم ,سرود -همایش و مقاله و متون دروس آموزشی از سوی همه سازمانها و اشخاص ذی صلاح ایرانی برای تمجید از تولید و مصرف محصولات ملی و فرهنگ کار توسط رسانه ها ترویج گردد.
در مورد نقش هر یک از سازمان ها در مرحله ترویج و فرهنگ سازی اشاره های مختصری می گردد……

ادامه دارد……

جمعه :۶/ ۱۱/ ۱۳۹۶




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *