شبکه فروش بیمه: چگونه انگیزه شغلی فروشند گان خدمات بیمه را افزایش دهیم

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

برخی از همکاران محترم شبکه فروش بیمه درخواست نوشتن یادداشتی انگیزشی در خصوص نحوه فعالیت موثر تر در بازار بیمه را نموده اند و برخی از همکاران نیز در تماس هایی که دارند اظهار خستگی از کار را مینمایند!!!!!

تجربه سالها فعالیت در بازار بیمه از زوایای مختلف نشان داده است که شغل  یکی از دشوارترین مشاغل در بین همه مشاغل در دنیاست و این موضوع در همه بازارهای بیمه کشورهای مختلف صدق میکند.

ولی با تمام این سختی ها بیمه گری از جمله خدماتی است که موجب نجات زندگی و حیات مالی اشخاص در مقابله با انواع حوادث و نجات از ورشکستگی و فقر میدهد.

همین نکته هزاران بار به یک فروشنده خدمات بیمه و کارشناسان شرکت های بیمه انرژی مثبت و انگیزه شغلی میدهد تا محکم و استوار بر اهمیت و نقش سازنده فعالیت خویش خشنود باشند و تداوم فعالیت داشته باشند .

این نکته را فراموش نباید نمود که در یک دفتر نمایندگی یا کارگزاری بیمه حداقل پانزده فعالیت متوالی و موازی وجود دارد که بطور پیوسته لازمست انجام گیرند.

برای کسب موفقیت در جذب پرتفوی و نیز رشد منطقی کسب و کار و حفظ مشتریان ,نقش آموزش های فنی و بازاریابی بسیار با اهمیت هستند .

یک نماینده و یک کارگزار توانمند علاوه بر شناخت نکات فنی بیمه گری ,نیازمند برخورداری از دانش بازاریابی و فروش علمی و جامعه شناسی میباشد.

امروزه در بازار همه محصولات این حرفه ای ها هستند که حرف اول و آخر را میزنند و آماتور ها به سرعت از بازار حذف خواهند شد.

در بازار بیمه ,همه فعالین آن لازمست بیاموزند که تنها راه موفقیت همکاری گروهی و تقسیم کار در یک کارگروه است .

بطور اصولی انجام همه مراحل کار توسط یک نفر در یک دفتر فروش بیمه منجر به خستگی فکری و فیزیکی به تدریج خواهد شد .
برای ممانعت از این وضعیت ,
برنامه ریزی و سازماندهی و اجرای کارها در یک کارگروه که منافع هر فرد عضو آن دقیقا مشخص گردیده باشد میتواند به افزایش انگیزش و نیز کاهش استرس های شغلی بینجامد .
تقسیم بندی ساعات کار روزانه و اختصاص بخشی از ساعات روز و هفته به خانواده ,به ورزش ,به نیایش و به هنر و دوری از فضای کار میتواند موجب تمدد اعصاب و رفع خستگی شغلی گردد .

به همکاران محترم عضو شبکه فروش بازار بیمه توصیه مینمایم با تعیین ساعات اختصاصی به کار ,مابقی ساعات را به امور شخصی و امور خانواده اختصاص داده و با تقسیم کار خدمات مختلف مورد درخواست بیمه گذاران را به افراد تعیین شده در آن حوزه ارجاع دهید تا از فشار کاری و ذهنی که نتیجه اش خستگی و کاهش انگیزه میگردد ممانعت بعمل آید .

نکته مهمتر اینکه , مدیران شرکت های بیمه نیز لازمست با دعوت از مشاوره روانشناسان مجرب ,
و تعیین استراتژی بازاریابی و تبلیغات به یاری شبکه فروش همکار خویش برآمده و مانع از کاهش انگیزه آنان گرددند.

خدمات بیمه ناجی انسانهای بیشماری در جوامع بشری بوده و میباشد که حضور در این بخش و فعالیت در این حوزه میتواند خود انگیزه ای والا در اشخاص شاغل در این زمینه ایجاد کند .

با بیاد آوردن همین نکته و انرژی مثبتی که همکاران محترم شبکه فروش به بیمه گذاران خویش منتقل مینمایند, میتواند چراغی فروزان در فراسوی کارشناسان صنعت بیمه در محیط کار و زندگی و موجب بالندگی همیشه ایشان در اجتماع پیرامون باشد.

یکشنبه :۸ /۱۱ /۱۳۹۶




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *