استراتژی های صندوق تامین خسارت های بدنی - پایگاه جامع اطلاعات بیمه

INSURANCE
فرهنگ نامه اصطلاحات بیمه-بخش ده(فارسی)
اردیبهشت 5, 1397
کتاب بیمه
خلاصه کتاب كشف توانمندي هاي منابع انساني و بكارگيري آن
اردیبهشت 5, 1397

بازدید: 12

استراتژي   اول:
“طراحي و استقرار يك سيستم يكپارچه نرم‌افزاري” 

 با عنايت به  اولويت نخست صندوق براي دستيابي به جايگاه   ” مجموعه سازماني نمونه “و با توجه به  حجم عمليات بالا، گردش مالي زياد و دامنه فعاليت جغرافيايي گسترده “طراحي و استقرار يك سيستم يكپارچه نرم‌افزاري”  در اولويت نخست مديريت صندوق بوده  و به لطف الهي در مدت شش ماه نخست سال جاري با تلاش هاي صورت پذيرفته گام هاي اساسي در زمينه طراحي ساختار مناسب جهت هوشمند سازي سيستم صورت پذيرفته و رشدي بالغ بر 70در صد در زمينه پيشرفت فرايند انجام يافته است.هدف کلي از طراحي سيستم هوشمند سرعت بخشي در زمينه تشکيل پرونده و حذف پروسه هاي زائد به منظور پرداخت هر چه سريعتر به گروه هدف و همچنين جلو گيري از هر گونه سوء استفاده احتمالي با استفاده از بانک هاي اطلاعاتي و هوشمند سازي سيستم مي باشد.از ديگر اهداف ترسيم گرديده براي استراتژي اول  دستيابي به ساختار مناسب سيستمي جهت گزارشگيري در سطوح مختلف مديرتي مي باشد.

  استراتژي دوم:
“حاكميت تفكر سيستمي” 

 ايجاد  “حاكميت تفكر سيستمي” در صندوق تامين خسارت هاي بدني مي باشد. در اين استراتژي مدير عامل محترم با تفويض اختيارات گسترده قانوني و همچنين اختيارات تفويض گرديده از طريق هيات نظارت به کميته هاي تشکيل گرديده در سطوح مختلف مديريتي مبادرت  نموده است. هدف از اين استراتژي بنيادين نمودن عقل جمعي حاكم بر تصميم‌گيري‌ها  و تلاش بر اي کاهش تصميم گيري فردي در اتخاذ تصميمات مي باشد. لذا دراين  رابطه با اتخاذ تفكر جمعي و سيستمي توفيقاتي بسياري حاصل گرديده که آنها را از دستاوردهاي مهم اين استراتژي ارزيابي مي‌كنيم.

جهت روشن شدن موضوع به يكي از  اولويت صندوق كه مديريت بهينه منابع مالي صندوق در جهت ايفاي تعهدات وتوسعه خدمات به گروه هدف بوده اشاره مي نمايم. تشكيل كميته مديريت منابع مالي سبب گرديده  از تصميم‌گيري‌هاي فردي در مديريت منابع جلوگيري به عمل آيد و با تلاش اعضاي کميته ، توفيقات بسيار برجسته اي حاصل گرديده  که دستيابي به ارزش افزوده‌اي بيشتر از 500 ميليارد ريال يکي از دست آورد هاي اين استراتژي مي باشد.

استراتژي سوم:
“تقويت انضباط مالي و اقتصادي”

براي يك مجموعه سازماني نمونه و ارتقاء جايگاه صندوق، “تقويت انضباط مالي و اقتصادي”در نظر گرفته شده است. با ترسيم جايگاه حوزه حسابرسي داخلي و نظارت در زمينه طراحي کدينگ با رويکرد نياز سنجي  صندوق و عملياتي شدن اين مهم با آغاز به کار سيتم مالي جديد در قالب استراتژي اول گام هاي مهمي در زمينه انظباط مالي و دسته بندي رويدا دهاي مالي صندوق صورت پذيرفته است. از ديگر اقدامات صورت پذيرفته در اين زمينه مي توان به تعيين تکليف و شفاف سازي حساب هاي سنواتي و راکد اشاره نمودو گزارش سازمان محترم حسابرسي گواه اين رويكردمي باشد.

استراتژي‌ چهارم:
“توجه و تمركز بر سرمايه انساني به عنوان ارزشمندترين سرمايه صندوق”

 براي يك مجموعه سازماني نمونه و ارتقاء جايگاه صندوق “توجه و تمركز بر سرمايه انساني به عنوان ارزشمندترين سرمايه صندوق” مي باشد. با عنايت به توجه مديريت سازمان به کارکنان به عنوان ارزشمندترين دارايي صندوق و در راستاي افزايش انگيزه كاركنان، ارتقاء تعلق سازماني، توانمندسازي، آموزش، افزايش مهارت‌ها و افزايش برنامه‌هاي رفاهي و پرسنلي، به لطف الهي تصميمات بسيار مهمي اتخاذ گرديده شده است که در اين زمينه مي توان به  برنامه ريزي هاي صورت پذيرفته در راستاي ارتقا شغلي کارکنان، متناسب با نوع و ميزان فعاليت آنهارا عنوان نمودکه اين امر در گام نخست با تعريف شرح شغلي براي کليه همکاران و در ادامه با به کار گيري روش هاي ارزيابي AHP  و ساير نرم افزار هاي مرتبط با اين فرايند، زمينه براي ارزيابي کليه کارکنان در دستور کار اين استراتژي قرار گرفته است.

استراتژي پنجم:
“بازمهندسي مستمر فرآيندها و روشهاي انجام كار، تكريم ارباب‌رجوع و مردم”

 براي يك مجموعه سازماني نمونه، “بازمهندسي مستمر فرآيندها و روشهاي انجام كار، تكريم ارباب‌رجوع و مردم قرار داديم” اين امر مهم در حوزه هاي مرتبط با ارزيابي پرونده ها در حال اصلاح و بهبود مي باشد. بدين منظوردر ابتدا كليه فرآيندهاي اصلي احصاء ، مستندوساير فرايند ها در جهت اصلاح و بازنگري و بهبود آنها انجام مي پذيردو اين فعاليت‌ها با هدف تسهيل و سرعت در ارائه خدمات به مردم از يك‌سو و همچنين جلوگيري از مراجعه حضوري مردم به صندوق از سوي ديگر صورت مي پذيرد.

استراتژي ششم:
“توسعه و گسترش نظام مديريت كيفيت در سطح صندوق”

براي يك مجموعه سازماني نمونه، “توسعه و گسترش نظام مديريت كيفيت در سطح صندوق” است. باتوجه به ماهيت كار صندوق كه كاملاً ماهيت حقوقي و قراردادي دارد لذا نقش مديريت حقوقي در تحقق اين استراتژي بسيار مؤثر و كليدي مي باشد و بعبارت ديگر نقش و رسالت مديريت كيفيت در صندوق با مديريت حقوقي مي باشد. بدين‌صورت:

اولاً قدرت و استحكام فعاليت‌هايي وابسته به  عملكرد حوزه حقوقي

ثانياً نقش پيشگيرانه مديريت حقوقي از سوء استفاده هاي احتمالي از صندوق

استراتژي هفتم:
“مديريت ارتباط با گروه هدف، ارباب‌رجوع، همكاران و اطلاع‌رساني مناسب در راستاي دسترسي فراگير و صحيح گروه هدف به خدمات و حمايت‌هاي صندوق”

 براي يك مجموعه سازماني نمونه تبيين شده، “مديريت ارتباط با گروه هدف، ارباب‌رجوع، همكاران و اطلاع‌رساني مناسب در راستاي دسترسي فراگير و صحيح گروه هدف به خدمات و حمايت‌هاي صندوق” مي باشد. در صندوق اساساً جهت‌گيري كلي را توجه به مردم و گروه هدف قرار مي باشد و اساساً همه فعاليت‌هاي و فلسفه وجودي صندوق در راستاي ارائه خدمات و حمايت و پشتيباني مطلوب از گروه هدف صندوق است.

استراتژي هشتم :
“داشتن برنامه مشخص و مدون و نقشه راه”

 براي يك مجموعه سازماني نمونه و يا يك نهاد عمومي نمونه، “داشتن برنامه مشخص و مدون و نقشه راه” است. برنامه‌ريزي يكي از خصوصيت هاي اصلي هر سازمان است و در مجموعه‌اي به مانند صندوق فقدان برنامه مدون صحيح نمي باشد و حتي “محك زدن صندوق با معيارها و استانداردهاي سازماني برتر در سطح ملي و بين‌المللي” بدون برنامه در سطح بلندمدت، ميان مدت و عملياتي ميسر نمي‌گردد./صندوق تامین خسارت های بدنی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

تاريخچه صندوق تامین خسارت های بدنی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید