استراتژی های صندوق تامین خسارت های بدنی

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

استراتژی   اول:
“طراحی و استقرار یک سیستم یکپارچه نرم‌افزاری” 

 با عنایت به  اولویت نخست صندوق برای دستیابی به جایگاه   ” مجموعه سازمانی نمونه “و با توجه به  حجم عملیات بالا، گردش مالی زیاد و دامنه فعالیت جغرافیایی گسترده “طراحی و استقرار یک سیستم یکپارچه نرم‌افزاری”  در اولویت نخست مدیریت صندوق بوده  و به لطف الهی در مدت شش ماه نخست سال جاری با تلاش های صورت پذیرفته گام های اساسی در زمینه طراحی ساختار مناسب جهت هوشمند سازی سیستم صورت پذیرفته و رشدی بالغ بر 70در صد در زمینه پیشرفت فرایند انجام یافته است.هدف کلی از طراحی سیستم هوشمند سرعت بخشی در زمینه تشکیل پرونده و حذف پروسه های زائد به منظور پرداخت هر چه سریعتر به گروه هدف و همچنین جلو گیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی با استفاده از بانک های اطلاعاتی و هوشمند سازی سیستم می باشد.از دیگر اهداف ترسیم گردیده برای استراتژی اول  دستیابی به ساختار مناسب سیستمی جهت گزارشگیری در سطوح مختلف مدیرتی می باشد.

  استراتژی دوم:
“حاکمیت تفکر سیستمی” 

 ایجاد  “حاکمیت تفکر سیستمی” در صندوق تامین خسارت های بدنی می باشد. در این استراتژی مدیر عامل محترم با تفویض اختیارات گسترده قانونی و همچنین اختیارات تفویض گردیده از طریق هیات نظارت به کمیته های تشکیل گردیده در سطوح مختلف مدیریتی مبادرت  نموده است. هدف از این استراتژی بنیادین نمودن عقل جمعی حاکم بر تصمیم‌گیری‌ها  و تلاش بر ای کاهش تصمیم گیری فردی در اتخاذ تصمیمات می باشد. لذا دراین  رابطه با اتخاذ تفکر جمعی و سیستمی توفیقاتی بسیاری حاصل گردیده که آنها را از دستاوردهای مهم این استراتژی ارزیابی می‌کنیم.

جهت روشن شدن موضوع به یکی از  اولویت صندوق که مدیریت بهینه منابع مالی صندوق در جهت ایفای تعهدات وتوسعه خدمات به گروه هدف بوده اشاره می نمایم. تشکیل کمیته مدیریت منابع مالی سبب گردیده  از تصمیم‌گیری‌های فردی در مدیریت منابع جلوگیری به عمل آید و با تلاش اعضای کمیته ، توفیقات بسیار برجسته ای حاصل گردیده  که دستیابی به ارزش افزوده‌ای بیشتر از 500 میلیارد ریال یکی از دست آورد های این استراتژی می باشد.

استراتژی سوم:
“تقویت انضباط مالی و اقتصادی”

برای یک مجموعه سازمانی نمونه و ارتقاء جایگاه صندوق، “تقویت انضباط مالی و اقتصادی”در نظر گرفته شده است. با ترسیم جایگاه حوزه حسابرسی داخلی و نظارت در زمینه طراحی کدینگ با رویکرد نیاز سنجی  صندوق و عملیاتی شدن این مهم با آغاز به کار سیتم مالی جدید در قالب استراتژی اول گام های مهمی در زمینه انظباط مالی و دسته بندی رویدا دهای مالی صندوق صورت پذیرفته است. از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه می توان به تعیین تکلیف و شفاف سازی حساب های سنواتی و راکد اشاره نمودو گزارش سازمان محترم حسابرسی گواه این رویکردمی باشد.

استراتژی‌ چهارم:
“توجه و تمرکز بر سرمایه انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه صندوق”

 برای یک مجموعه سازمانی نمونه و ارتقاء جایگاه صندوق “توجه و تمرکز بر سرمایه انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه صندوق” می باشد. با عنایت به توجه مدیریت سازمان به کارکنان به عنوان ارزشمندترین دارایی صندوق و در راستای افزایش انگیزه کارکنان، ارتقاء تعلق سازمانی، توانمندسازی، آموزش، افزایش مهارت‌ها و افزایش برنامه‌های رفاهی و پرسنلی، به لطف الهی تصمیمات بسیار مهمی اتخاذ گردیده شده است که در این زمینه می توان به  برنامه ریزی های صورت پذیرفته در راستای ارتقا شغلی کارکنان، متناسب با نوع و میزان فعالیت آنهارا عنوان نمودکه این امر در گام نخست با تعریف شرح شغلی برای کلیه همکاران و در ادامه با به کار گیری روش های ارزیابی AHP  و سایر نرم افزار های مرتبط با این فرایند، زمینه برای ارزیابی کلیه کارکنان در دستور کار این استراتژی قرار گرفته است.

استراتژی پنجم:
“بازمهندسی مستمر فرآیندها و روشهای انجام کار، تکریم ارباب‌رجوع و مردم”

 برای یک مجموعه سازمانی نمونه، “بازمهندسی مستمر فرآیندها و روشهای انجام کار، تکریم ارباب‌رجوع و مردم قرار دادیم” این امر مهم در حوزه های مرتبط با ارزیابی پرونده ها در حال اصلاح و بهبود می باشد. بدین منظوردر ابتدا کلیه فرآیندهای اصلی احصاء ، مستندوسایر فرایند ها در جهت اصلاح و بازنگری و بهبود آنها انجام می پذیردو این فعالیت‌ها با هدف تسهیل و سرعت در ارائه خدمات به مردم از یک‌سو و همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به صندوق از سوی دیگر صورت می پذیرد.

استراتژی ششم:
“توسعه و گسترش نظام مدیریت کیفیت در سطح صندوق”

برای یک مجموعه سازمانی نمونه، “توسعه و گسترش نظام مدیریت کیفیت در سطح صندوق” است. باتوجه به ماهیت کار صندوق که کاملاً ماهیت حقوقی و قراردادی دارد لذا نقش مدیریت حقوقی در تحقق این استراتژی بسیار مؤثر و کلیدی می باشد و بعبارت دیگر نقش و رسالت مدیریت کیفیت در صندوق با مدیریت حقوقی می باشد. بدین‌صورت:

اولاً قدرت و استحکام فعالیت‌هایی وابسته به  عملکرد حوزه حقوقی

ثانیاً نقش پیشگیرانه مدیریت حقوقی از سوء استفاده های احتمالی از صندوق

استراتژی هفتم:
“مدیریت ارتباط با گروه هدف، ارباب‌رجوع، همکاران و اطلاع‌رسانی مناسب در راستای دسترسی فراگیر و صحیح گروه هدف به خدمات و حمایت‌های صندوق”

 برای یک مجموعه سازمانی نمونه تبیین شده، “مدیریت ارتباط با گروه هدف، ارباب‌رجوع، همکاران و اطلاع‌رسانی مناسب در راستای دسترسی فراگیر و صحیح گروه هدف به خدمات و حمایت‌های صندوق” می باشد. در صندوق اساساً جهت‌گیری کلی را توجه به مردم و گروه هدف قرار می باشد و اساساً همه فعالیت‌های و فلسفه وجودی صندوق در راستای ارائه خدمات و حمایت و پشتیبانی مطلوب از گروه هدف صندوق است.

استراتژی هشتم :
“داشتن برنامه مشخص و مدون و نقشه راه”

 برای یک مجموعه سازمانی نمونه و یا یک نهاد عمومی نمونه، “داشتن برنامه مشخص و مدون و نقشه راه” است. برنامه‌ریزی یکی از خصوصیت های اصلی هر سازمان است و در مجموعه‌ای به مانند صندوق فقدان برنامه مدون صحیح نمی باشد و حتی “محک زدن صندوق با معیارها و استانداردهای سازمانی برتر در سطح ملی و بین‌المللی” بدون برنامه در سطح بلندمدت، میان مدت و عملیاتی میسر نمی‌گردد./صندوق تامین خسارت های بدنی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

تاریخچه صندوق تامین خسارت های بدنی

 

 




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *