INSURANCE

فرهنگ نامه اصطلاحات بیمه-بخش هفدهم(فارسی)

برای مشاهده مطلب ابتدا وارد پنل مدیریتی خود شوید.

 

[member]

 

ارزیاب خسارت (Adjuster) : 

فردی که به نمایندگی از شرکت ادّعاهای مطرح شده از جانب بیمه گذار را سامان می دهد و از وی حق الزحمه دریافت می کند. ارزیاب، روا بودن (Merit ) هر یک از ادّعاها را ارزیابی و درباره ی آن ها به شرکت بیمه اظهار نظر می کند.

گزارشی که این کارشناس برای هر خسارت تهیه و ارائه میکند را “گزارش ارزیاب” ( Adjuster report ) می نامند.

 

اعلام خسارت به بیمه گر(Loss advice) :

بر اساس شرایط بیمه نامه ها بیمه گذاران و استفاده کنندگان از پوشش بیمه ای موظف هستند ظرف مهلت معیّن که معمولاً بین 5 تا 10 روز از تاریخ وقوع خسارت و یا از تاریخ اطلاع آن ها از خسارت است،مراتب را به بیمه گر اعلام کنند. تأخیر در اعلام خسارت ممکن است رسیدگی به میزان خسارت و شناسایی مسئول حادثه را دچار اشکال کند و بیمه گر نتواند از حق رجوع خود استفاده نماید. در قراردادهای حمل کالا مؤسسات حمل برای اعلام خسارت ناشی از خسارت های کالا مهلت کوتاهی معیّن می کنند. تأخیر در اعلام خسارت موجب محرومیت بیمه گر از مراجعه به مؤسسه باربر می شود .

در این صورت بیمه گران می توانند معادل میزان حقّ رجوع از دست رفته از خسارت قابل پرداخت کسر کنند.

 

صورت خسارت ها (Loss bordereau) :

در قراردادهای بیمه اتّکایی بیمه گر واگذارنده موظف می شود در فواصل معین صورت خسارت های پرداخت شده و همچنین صورت خسارت های بزرگ اعلام شده را برای بیمه گر اتّکایی ارسال دارد.

  [/member]

منبع : پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *