درخواست از معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی و بیمه مرکزی ایران - پایگاه جامع اطلاعات بیمه

نوشته های بیمه ای
بانک سرمایه گذاری زمان چیست ؟؟؟
تیر 18, 1397
نوشته های بیمه ای
خدا حافظی مدیری که درس مردمداری و رفتار سازمانی اصولی در بیمه گری را برای همیشه به یادگار گذاشت.
تیر 22, 1397
نوشته های بیمه ای

neveshte

بازدید: 6

پس از انتشار نامه ارسالی ۲۰ نفر از مدیران عامل شرکت های بیمه مبنی بر درخواست جایگزینی یک شخص بیمه شناس در صورت صحت ترک پست ریاست کلی بیمه مرکزی ایران از سوی جناب آقای دکتر همتی که براساس خبرهای منتشر شده بعنوان سفیر ایران در چین منصوب گردیده اند ،یک نامه از سوی یکی از مدیران عامل شرکت های بیمه و یادداشتی از سوی رییس هیت مدیره یکی از انجمن های بیمه ای منتشر شده و در متن این نامه ها با تاکید بر مقصر بودن بسیاری از مدیران فعلی شرکت های بیمه در معضلات و نارسایی های بوجود آمده صنعت بیمه و نیز مشکل در یافتن شخص مدیری از میان مدیران فعلی صنعت بیمه که جایگزین مناسبی برای جناب آقای دکتر همتی به لحاظ دانش -تسلط مدیریتی و اعتبار اجتماعی و سیاسی باشند، وجود ندارد!!!!!

صرفنظر از اینکه نگارنده بخشی از محتوای انتقاد که ناظر بر کم کاری مدیریتی در صنعت بیمه را وارد، اما در اینکه اشخاصی از بیرون صنعت توانمندتر از برخی از مدیران شاخص موجود در صنعت بیمه برای راهبری و درک پیچیدگیهای بیمه گری باشند ،با توجه به تجربیات گذشته را چندان واقعگرایانه نمیدانم .

البته آرزوی اکثریت کارشناسان صنعت بیمه اینست که انشاالله با طرح لزوم تغییر و تحولات اخیر در مدیریت های کلان اقتصادی دولت از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،حداقل تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه شاهد تداوم حضور جناب آقای دکتر همتی در سکانداری صنعت بیمه کشور باشیم و به صلاح صنعت بیمه است که تغییری در این حوزه صورت نپذیرد.

از سوی دیگر ،شایسته است تا معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی و بیمه مرکزی ایران و سندیکای بیمه گران ایران و انجمن های کارشناسی بیمه گری ،با احترام به هر دو دیدگاه متفاوت مطروحه نسبت به بحث و بررسی پیرامون این موضوع بطور کارشناسی پرداخته تا واقعا معایب و مشکلات موجود مدیریتی و ساختاری در صنعت و شرکت های بیمه شناسایی و با در خواست اصلاح ساختار و رفع موانع موجود در صنعت از دولت و مجلس ،این صنعت بتواند در جایگاه و نقش واقعی خویش در اقتصاد و جامعه ایرانی به بهترین وجه ایفای وظیفه نماید .

در طی چند وقت اخیر ،شاهد تغییرات پیاپی در سطح مدیران عامل و اعضا هیت مدیره و حتی کارشناسان برخی از شرکت های بیمه هستیم .

بررسی علت و چرایی سرعت این جابجایی ها و عدم موفقیت های برخی از شرکت ها در بازار بیمه مقوله مهم دیگری است که مشخصا به ضعف قوانین بیمه و ساختار فرسوده این صنعت وابسته است و جای بررسی جامع و واقعگرایانه دارد .

اما پرسش اصلی اینست که چرا یک سیستم متمرکز بررسی صلاحیت ها و سبقه و نتایج عملکرد افراد در پست ها و شرکت های بیمه قبلی نگه داری نمیشود و در موقع تایید صلاحیت ها مورد توجه قرار نمیگیرد !!!!!

و مهمتر از اینکه چرا یک مدیریت واحد در نهاد ناظر برای پایش مستمر عملکرد و رفتارهای سازمانی و فنی و حرفه ای مدیران و کارشناسان شرکت های بیمه و رسیدگی به اشتباهات و تخلفات بصورت فوری و واکنش سریع وجود ندارد ؟؟؟!!!

مگر امر نظارت بر شرکت های بیمه فقط محدود به بررسی نرخ ها در بعضی از رشته ها و سنجش توانگری مالی خلاصه میشود !؟

مگر سرمایه شرکت های دولتی و ذخایر فنی و ریاضی موجود در نزد شرکت های بیمه خصوصی متعلق به دولت و بیمه گذاران نیست !؟

مگر در قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری وظیفه اصلی مقام ناظر ،دفاع از حقوق بیمه گذاران نیست!؟!؟

مطالعه و مشاهدات شخصی و اطلاعات دریافتی از سوی همکاران کارگزار و نماینده ،حکایت از رفتارهای نامناسب حرفه ای -فنی و سازمانی و کاملا متناقض توسط برخی از مدیران و کارشناسان شرکت های بیمه دارد .

گاهی این رفتارها دقیقا مغایر قوانین و آیین نامه های مصوب و گاهی رفتارها کاملا با رفتارهای متعارف سازمانی شرکت های تجاری مغایرت دارد.

از معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی و نهاد ناظر مجدانه درخواست میگردد ،نسبت به رفتار نامناسب سازمانی برخی از مدیران و کارشناسان شرکت های بیمه با بیمه گذاران و شبکه فروش وتناقضات عملکرد آنها با قوانین جاری، از انجمن ها و اشخاص مطلع درخواست ارسال گزارش تخلفات جهت رسیدگی عاجل نموده تا بساط این رفتارهای نامناسب حتی در میزان کم نیز از شرکت های بیمه بازرگانی برای همیشه جمع گردد.

جمعه :۱۵ /۴ /۱۳۹۷

این مطلب رو هم از دست ندید: 

بانک سرمایه گذاری زمان چیست ؟؟؟

منبع: پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)

دیدگاهتان را بنویسید