اخبار بیمه

ویژگی استارت آپهای موفق بیمه ای

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

واحد ارتقاء کانال های ارایه خدمت با استارت آپها گره می خورد

استارت آپهایی در حوزه صنعت بیمه موفق می شوند که از فناوری اطلاعات برای توانمند سازی شبکه فروش یعنی مشخصا نمایندگان و کارگزاران استفاده کنند به طوریکه سبب شوند با توسعه زیر ساختهای آی تی کسب و کار شبکه فروش بیمه ای رونق بگیرد.

احمد رضا ضرابیه ، مدیر عامل بیمه سامان ، در حاشیه نمایشگاه الکامپ در گفتگو با ریسک نیوز علل ایجاد واحد ارتقاء کانالهای ارایه خدمت ذیل مدیریت اجرائی شرکت بیمه سامان را تشریح کرد و گفت:بیمه سامان معتقد است، فناوری فرایندهای کاری شرکتهای بیمه را دچار تغییرات اساسی خواهد کرد در این راستا ضرورت دارد که خود را با متولیان حوزه فناوری از جمله استارت آپها و شرکتهای فعال در این حوزه همراه کنیم .

وی افزود: جهت ارتباط با این مجموعه ها لازم بود که یک مسیر ارتباطی با  انها تعریف شود در این راستا مدیریت توسعه کانالهای ارایه خدمت در شرکت بیمه سامان ذیل مدیریت اجرائی ایجاد گردید که این مدیریت مشخصا وظیفه دارد که با این حوزه ها از جمله با استارت اپها  وارد مذاکره و مکالمه شود تا بتواند علاوه بر عرضه کانالهای موجود صنعت بیمه ، کانالهای جدید را هم معرفی کند.

ضرابیه ضمن تاکید بر اینکه ارتباط با استارت آپهای بیمه ای به معنای حذف نمایندگی های بیمه نیست ، تاکید کرد:استارت آپهایی در حوزه صنعت بیمه موفق می شوند که از فناوری اطلاعات برای توانمند سازی شبکه فروش یعنی مشخصا نمایندگان و کارگزاران استفاده کنند به طوریکه سبب شوند با توسعه زیر ساختهای آی تی کسب و کار شبکه فروش بیمه ای رونق بگیرد.

مدیر عامل بیمه سامان در ادامه اذعان اشت:شبکه فروش باید با توسعه آی تی  و با کمک استارت آپها بتوانند خدمات بهینه تری به بیمه گذاران ارایه دهند از جمله CRM برای مشتریان خود طراحی و پیاده سازی کنند ، خدمات مشاوره ای به مشتری ارایه دهند ، از شرکت بیمه خود در حوزه خدمات خسارت مجوزهائی جهت ارایه سرویس های خسارت دهی اخذ کنند و با ترکیب همه این خدمات بر بستر آی تی قادر باشند تا چرخه ارایه خدمات را تکمیل کنند و رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد.

ضرابیه در خصوص ضرورت توسعه دایره خدمات استارت آپها فراتر از حوزه فروش اظهار داشت:حوزه های مختلفی در صنعت بیمه وجود دارد که با سرمایه گذاری در این حوزه ها می توان ارزش افزوده برای مصرف کننده نهائی  خلق کرد.

بر اساس این گزارش ، در  سومین روز نمایشگاه الکامپ، ضرابیه به همراه هیات همراه با حضور در غرفه سپ با تازه‌ترین دستاوردها و راهکارهای این شرکت در حوزه پرداخت الکترونیک و فناوری‌های مالی از نزدیک آشنا شد.
در این بازدید، ابراهیم حسینی نژاد مدیرعامل سپ برنامه‌های این شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ را برای ضرابیه تشریح کرد.
آشنایی با استارت‌آپ‌های فین تک حاضر در غرفه سپ شامل اول بلاک، Pay.ir و ECM، کیوسک‌های سفارش‌گیری متصل به کارتخوان، کارتخوان‌های متصل به سیستم‌های فروشگاهی، شبکه تخفیف سپ و نیز سامانه پرداخت با بلوتوث (آتی پی) از جمله برنامه‌های این بازدید بود.
در ادامه، ضرابیه با بیان اینکه سپ یکی از تاثیرگذارترین و سودآورترین شرکت‌های گروه مالی سامان است، ازتلاش‌های این مجموعه تقدیر و بر گسترش همکاری‌های بین این دو شرکت در زمینه فناوری‌های مالی و بیمه‌ای تاکید کرد.
شایان ذکر است بیمه سامان یکی از سهامداران عمده شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) می باشد./ریسک نیوز




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *