نوشته های بیمه ای

تاسیس سندیکاهای نمایندگان و کارگزاران بیمه ضرورت امروز اقتصاد بیمه کشور

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

بخش دوم و پایانی
✅ در بخش اول بصورت بسیار خلاصه و اجمالی از منظر حقوقی و قانونی به تبیین ماده ۷۵ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری و آیین نامه های شماره ۶ و ۱۸ مصوب شورایعالی محترم بیمه در خصوص تاسیس سندیکای موسسات بیمه پرداخته شد و در صورت ضرورت این مبحث از منظر حقوقی و روابط کار و قوانین مدنی و تجارت نیز قابل تحلیل است.

✅ اما تاسیس سندیکاهای نمایندگان -کارگزاران -ارزیابان خسارت بیمه ای در کنار سندیکای بیمه گران ایران و متعاقبا تاسیس اتحادیه سندیکاهای صنعت بیمه کشور و ایجاد شرایط پیوستن به کنفدراسیون های تشکل های صنفی و تخصصی در قاره آسیا و در سطح دنیا ،میتواند در شرایطی که طی چند دهه کشورهای غربی به انحا مختلف در صدد منزوی نمودن اقتصاد ملی ایران هستند ،نه تنها به نفع صنعت بیمه کشورمان بلکه بطور جامع به نفع اقتصاد ملی باشد.

✅ از تاریخ ۱۱ /۳ /۱۳۸۵ که از ابلاغ سیاست های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی میگذرد،متاسفانه اثرات اجرایی و ملموس این قانون در صنعت بیمه کمتر مشاهده میشود و هنوز هم حضور سرمایه گذاران خصولتی در شرکت های بیمه و رویکرد مدیریت سنتی دولتی ،ریشه در اعماق وجود صنعت بیمه ریشه عمیق دارد.
(سخنان انتقادی جناب آقای دکتر سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی ایران در دو روز گذشته در همین خصوص تایید کننده نظرات نگارنده در تداوم همچنان حاکمیت رویکرد مدیریت دولتی در صنعت بیمه است ).

✅ صنعت بیمه در دنیا و ایران همواره جزو رشته های شغلی علم محور است .
در علم مدیریت بازاریابی نوین آمیخته بازاریابی خدمات را شامل هفت عامل میدانند:
ا-محصول ،۲- قیمت ،۳- توزیع ،۴- تبلیغات ،۵- مردم ،۶- فرآیند ،۷- شواهد فیزیکی .
به تحقیق و تجربه ،در بخش زیادی از مراحل اجرای هریک از فعالیت های آمیخته خدمات بیمه ،نقش شبکه توزیع از شرکت های بیمه بیشتر و موثر تر است. با اینوصف اگر دولت و نمایندگان مجلس و همه هموطنان عزیز ازصنعت بیمه کشورمان انتظار خدمات رسانی برتر را دارند،توجه به امنیت شغلی و ثبات زندگی حرفه ای اعضای شبکه توزیع بازار بیمه بطور اخص بعنوان بزرگترین جمعیت شاغل در این بخش اقتصادی و حمایت از مجموعه صنعت بیمه کشور ضروری است مدنظر باشد.

✅ تشریح کامل و موجز نقش سندیکاها ،اتحادیه ها و کنفدراسیونهای رشته های شغلی در اقتصاد کشورها نیاز به زمان و متون وسیعتر دارد،لیکن در کشور ما که اکنون در صدد پیاده سازی برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و قانون برنامه ششم توسعه میباشد و براساس قانون اساسی و واقعیت های اقتصادی دنیا و ایران ،سه بخش دولتی ،تعاونی و خصوصی در کنار هم فعالیت مینمایندو عزم دولت ها از سال ۱۳۸۰ تقویت و رشد بخش خصوصی استوار است ،یکی از ابزارها و الگوهای توسعه اقتصاد ملی و بخش بیمه ،تشکل های قدرتمند تخصصی و حرفه ای در راستای اهداف کلان اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی کشور میباشد.

✅ شبکه توزیع فرهیخته و بادانش صنعت بیمه بازرگانی کشور که سربازان ترویج اطمینان خاطر و آرامش هموطنان و بنگاههای اقتصادی در قبال انواع حوادث در سراسر کشور هستند،از مسولان محترم و از وزارت امور اقتصاد و دارایی انتظار دارند تا به بیمه مرکزی ایران و شبکه توزیع خدمات بیمه در راه تاسیس و فعال نمودن و عضویت دو تن از کارشناسان این سه گروه بخش خصوصی ذینفع بازار بیمه در شورایعالی بیمه با حق رای مساعدت جامع و اقدام گردد.

✅ بعلت رعایت خلاصه نگاری و واگذاری این بحث به جلسات کارشناسی و تخصصی در همین نوشتار این موضوع را بعنوان اطلاع رسانی عام به پایان میبرم.

چهارشنبه : ۲۸ /۹ /۱۳۹۷

این مطلب رو هم از دست ندید: 

اصول بازاریابی موفق چیست

منبع: پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *