معرفی شرکت بیمه البرز - پایگاه جامع اطلاعات بیمه

معرفی شرکت بیمه البرز

بازدید: 62

تاریخچه :

شركت بيمه البرز با هدف اوليه ارائه خدمات بيمه اي مطلوب و با كيفيت به هموطنان و ايجاد تنوع در بازار بيمه و كسب رضايت بيمه گذراران در تاريخ ۲۸ تيرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصي تاسيس و در مدت زمان كوتاهي توانست اعتماد بسياري از صاحبان سرمايه و كالا را به خود جلب نمايد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيمه البرز به دليل عملكرد موفق با همان نام به فعاليت خود ادامه داد . شركت بيمه البرز هم اكنون با ۵۴ شعبه و بيش از دو هزار نماينده فعال، در سرتاسر كشور آماده ارايه خدمات بيمه اي به هموطنان است .

بيمه البرز كه داراي بيشترين ظرفيت نگهداري ريسك در بين شركت هاي بيمه خصوصي است،‌ در سال‌هاي اخير موفقيت‌هاي بيشماري در صنعت بيمه كشور و همچنين دستگاه‌هاي اجرايي كشور به دست آورده است.

دستاوردهاي سال هاي اخير بيمه البرز

– شفاف ترين شركت بيمه بورسي بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار تهران
– دارا بودن بيشترين سرمايه در بين شركت هاي بيمه خصوصي
– دارابودن سطح يك توانگري مالي در بين شركت هاي بيمه طي چهار سال متوالي
– دريافت تنديس نقره اي رعايت حقوق مصرف كنندگان طي دو سال متوالي ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
– دريافت گواهينامه رعايت حقوق مصرف كننده طي سه سال ۸۸ و ۹۱ و ۹۳
– كسب رتبه اول مشتري مداري طي ۹ سال متوالي
– كسب رتبه اول انفورماتيك در بين شركت هاي بيمه كشور طي دو سال متوالي ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
– كسب عنوان برترين بيمه كشور بر اساس رتبه بندي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران
– پاي ثابت فهرست يكصد شركت برتر كشور
– كسب مقام اول شفافيت گزارشگري مالي در بين شركت هاي بيمه در ارزيابي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران
– كسب مقام اول حضور و كارايي در بازار سرمايه در بين شركت هاي بيمه در ارزيابي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران
– كسب مقام اول كاربرد فناوري اطلاعات (IT) در بين شركت هاي بيمه در ارزيابي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران 
– كسب مقام اول كارايي عملياتي در بين شركت هاي بيمه در ارزيابي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران

سرمايه ، ذخاير و اندوخته كافي ، بدنه كارشناسي متخصص و حرفه اي ، سرعت در ارزيابي و پرداخت خسارت از شاخص هاي توانگري و وجود مشتريان وفادار و قديمي ، ارتباطات گسترده با بازار جهاني بيمه، مديريت علمي و پاسخگو و نسبت‌هاي مالي بسيار خوب از شاخص هاي ماندگاري اين شركت به حساب مي آيد .
بيمه البرز در سال ۱۳۸۸ به عنوان اولين شركت بيمه دولتي در بورس پذيرفته شد و سهام آن با استقبال بي نظير سرمايه گذاران و فعالان بورس همراه شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدين ترتيب از يك شركت بيمه دولتي به شركت بيمه خصوصي تغيير مالكيت داد .

 

چشم انداز، ماموريت و اهداف راهبردي موسسه بيمه:

چشم انداز: حضور پايدار و مؤثر در بازار بيمه كشور

مأموريت شركت: تأمين منافع ذينفعان از طريق ارائه خدمات بيمه‌اي و سرمايه‌گذاري بهينه

 

اهداف راهبردي:

۱. حفظ و ارتقاي وضعيت توانگري (پشتوانه مالي و تخصص حرفه‌اي) و ماندگاري (حضور هميشگي در صنعت بيمه و اقتصاد كشور از طريق مشتري‌ مداري، مديريت علمي، افزايش بهره‌وري و كارآيي) شركت؛
۲. انتخاب الگوي مشتري مداري (تمركز بر رويكرد مشتري‌ مداري، تداوم رويكرد مشتري‌ مداري) ضمن حفظ حد اعلاي سوددهي؛ 
۳. حفظ منافع ذينفعان با بكارگيري كارآمد ذخاير فني و اندوخته‌ها در بازار پول و سرمايه؛ 
۴. تنوع بخشي به پوششهاي بيمه‌اي و ايجاد آمادگي در جهت اجراي آن؛ 
۵. حضور فعال در بازار رقابتي بيمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غيرمنطقي با رقبا؛ 
۶. بهبود و افزايش مداوم بهره‌وري منابع.

 

خط‌مشي(بيانيه) كيفيت

 شركت بيمه البرز (سهامي عام) به عنوان يكي از با سابقه‌ترين بيمه‌گران كشور و صاحب خوشنامي در ارائه خدمات بيمه‌اي در جامعه اعتقاد دارد با بهره‌مندي از سيستم‌هاي مديريتي امكان تحقق مناسب مأموريت ‌شركت و تقويت زمينه‌هاي توانگري و ماندگاري افزايش مي‌يابد. بنابراين با تكيه بر دانش و تلاش كاركنان، مشتري‌محوري را سرلوحه برنامه‌ريزي و اقدام خود قرار داده است. همچنين با اعتقاد به نقش و اهميت كيفيت خدمات در ارتقاي جايگاه شركت در صنعت بيمه و نزد مشتريان و اهميت رضايت مشتريان از خدمات بيمه‌اي دريافتي، مبادرت به استقرار سيستم مديريت كيفيت براساس استانداردهاي جهاني Iso۹۰۰۱:۲۰۰۸ نموده و موارد زير را به عنوان خط مشي كيفيت دنبال مي‌كند. 
۱. حفظ و ارتقاي وضعيت توانگري (پشتوانه مالي و تخصص حرفه‌اي) و ماندگاري (حضور هميشگي در صنعت بيمه و اقتصاد كشور از طريق مشتري‌مداري، مديريت علمي، افزايش بهره‌وري و كارآيي) شركت؛
۲. انتخاب الگوي مشتري‌مداري ضمن حفظ حداكثر بازدهي؛ 
۳. حفظ منافع ذينفعان با بكارگيري كارآمد ذخاير فني و اندوخته‌ها در بازار پول، سرمايه و املاك و مستغلات؛ 
۴. تنوع‌بخشي به پوشش‌هاي بيمه‌اي و ايجاد آمادگي در جهت اجراي آن؛ 
۵. حضور فعال در بازار رقابتي بيمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غيرمنطقي با رقبا؛ 
۶. بهبود و افزايش مداوم بهره‌وري منابع .
نماينده مديريت در سيستم مديريت كيفيت به عنوان نماينده تام‌الاختيار اينجانب مسئوليت نظارت مستمر بر عملكرد صحيح اين سيستم را بر عهده دارد و مي‌بايست از طريق مميزي‌هاي داخلي و ارائه گزارش‌هاي منظم، اثربخشي و چگونگي عملكرد سيستم مديريت كيفيت را به اينجانب اطلاع دهد تا اقدامات به موقع براي بهبود و يا جلوگيري از هرگونه انحراف در عملكرد صورت پذيرد.
از آنجايي كه موفقيت اين سيستم بستگي به مشاركت تمامي همكاران دارد، بنابراين از تمامي مديران و كاركنان انتظار مي‌رود نسبت به لحاظ نمودن خط‌مشي كيفيت در تمامي فعاليت‌هاي خود اقدام نمايند.

 مرامنامه

شركت سهامي بيمه البرز با سابقه‌اي نزديك به نيم قرن و برخوردار از اعتبار و خوشنامي نزد مشتريان خود ، با اتكاء بر توانايي حرفه‌اي و تخصصي همكاران و توانگري مالي و مديريتي به عرضه انواع خدمات بيمه‌اي در سراسر كشور مي‌پردازد .
بهبود مداوم توانگري (پشتوانه مالي و تخصص حرفه‌اي) و ماندگاري (حضور هميشگي در صنعت بيمه و اقتصاد كشور) شركت هدف راهبردي ماست .
در تحقق اين هدف‌ها كه مشتري مداري و تلاش براي خدمت‌رساني به مردم را تضمين مي‌كند مجموعه مديران ، كاركنان ، شبكه نمايندگي شركت و كارگزاران سهم و جايگاه ويژه دارند .
اهداف مشترك، منافع مشترك و وفاداري اين اعضاء به خانواده بيمه البرز تضمين‌كننده توانگري و حضور مداوم است. بيمه‌گذاران كوچك و بزرگ در سراسر كشور از خدمات حرفه‌اي و صادقانه اعضاء خانواده بيمه البرز بهره مي‌گيرند و حضور تعداد كثيري از مشتريان كه طي سال‌هاي طولاني به آنان خدمت كرده‌ايم گواه اين ادعاست. صداقت و شفافيت در ارتباطات و حفظ جايگاه و شأن انساني اعضاء خانواده بيمه البرز و بيمه‌گذران مرام ماست.
بازار بالقوه بيمه كشور بسيار گسترده است و در تبديل آن به بالفعل تنها خلاقيت ، نوآوري و ابداع با رعايت الگوي‌ مشتري مداري كارساز خواهد بود .
رقابت غيرحرفه‌اي تنها منافع كوتاه مدت را تأمين مي‌كند اما خانواده بيمه البرز كه به حضور قدرتمند و درازمدت در صنعت بيمه كشور مي‌انديشد بر رقابت سالم، حرفه‌اي و مبتني بر اخلاق كسب و كار و جلب رضايت و حفظ حقوق مشتريان تكيه دارد.
نزديك به نيم قرن با خوشنامي و اعتبار در اين حرفه مانده‌ايم و اميدواريم با پايبندي به اصول بنگاهداري اقتصادي، در چارچوب قوانين و مقررات، مصممانه در عرصه اقتصاد كشور فعالانه بمانيم و در توسعه اقتصاد ملي نقشي در خور ايفا نماييم.
توانمندي شبكه نمايندگي در بازاريابي و فروش، ظرفيت بالاي تخصصي همكاران در ارائه خدمات فني بيمه‌اي، انتخاب روش‌هاي علمي در مديريت منابع و تداوم وفاداري مجموعه مشتريان به شركت سهامي بيمه البرز پشتوانه ماست. دقت، سرعت و صداقت در كار روش ما و كسب رضايت مشتريان هدف ماست.

 

سند راهبردي امنيت

شركت سهامي بيمه البرز (سهامي عام) به عنوان يكي از شركت‌هاي پيشرو بيمه بازرگاني در ايران در سال ۱۳۳۸ تاسيس و با چشم انداز حضور پايدار و موثر در بازار بيمه كشور، در حفظ حقوق طرف هاي ذينفع گام برداشته و با رعايت اصول فني، حرفه اي و اقتصادي،‌كسب و كار خود را توسعه مي دهد.

از آنجايي كه اطلاعات شركت از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد و افشا و يا تغييرات غير مجاز آن باعث تهديد سهم بازار شركت مي شود، در صورتي كه كاركنان بدون توجه به اهميت اطلاعات در اختيار خود سبب مخدوش شدن اطلاعات شوند و يا اقدام به ارسال و انتشار غيرمجاز آنها نمايند ، عامل ناكارآمدي شركت و يا دستيابي افراد غير مجاز به اين اطلاعات خواهند شد و به رقبا كمك مي نمايد تا منافع شركت بيمه البرز (سهامي عام) را به خطر انداخته و ضرري جمعي به شركت ، سهامداران ، نمايندگان ، كاركنان و ساير ذينفع ها وارد مي شود. بنابراين براي حفظ و صيانت از منافع جمعي ، تداوم پايدار كسب و كار ، ايجاد حداكثر ظرفيت ها و دسترسي به خدمات ارايه شده و با لحاظ حفظ صحت و تماميت ، دقت و محرمانگي اطلاعات ، ارتقا حس مسوليت پذيري كاركنان در رابطه با اطلاعات در اختيار و نحوه انتشار آن و همچنين جلوگيري از نفوذ افرارد غير مجاز به سامانه هاي اطلاعاتي شركت ، سيستم مديريت امنيت اطلاعات بر اساس استاندارد ISO ۲۷۰۰۱ را پياده سازي نموده و بهبود و استمرار اقدامات ذيل را در شركت لازم مي داند.

۱- ارزيابي و مديريت مخاطرات وارد بر دارايي هاي اطلاعات
۲- اتخاذ سياست ها، روال ها و كنترل هاي امنيتي براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي و يا عمدي و كاهش دامنه اثرات آن .
۳- آموزش و اطلاع رساني مستمر براي افزايش سطح دانش تخصصي و عمومي كاركنان در راستاي كاهش خطاهاي كاربري و افزايش بهره وري و تخصص.
۴- آزمايش دوره اي و نگهداري طرح تداوم كسب و كار براي سامانه هاي جامع اطلاعاتي و ساير خدمات فراگير الكترونيك و تخصصي ارايه شده توسط مديريت فناوري اطلاعات .
۵- اجراي صحيح نظامنامه امنيت اطلاعات شركت بيمه البرز (سهامي عام)
۶- ايجاد فرآيندهاي پايش ، ثبت و گزارش وقايع امنيتي براي اتخاذ راهكار مناسب و رفع و يا به حداقل رساندن اثرات ناشي از آن.
۷- اجراي فرايند مميزي دوره اي جهت كسب اطمينان از اثر بخش بودن اقدامات اتخاذ شده و بهبود مستمر.

نماينده مديريت در سيستم مديريت امنيت اطلاعات به عنوان نماينده تام الاختيار اينجانب مسوليت نظارت مستمر بر عملكرد صحيح اين سيستم را بر عهده دارد و مي بايست از طريق مميزي هاي داخلي و ارايه گزارش هاي منظم، اثر بخشي و چگونگي عملكرد سيستم مديريت امنيت اطلاعات را به اينجانب اطلاع دهد تا اقدامات به موقع براي بهبود و يا جلوگيري از هر گونه انحراف در عملكرد صورت پذيرد. از آنجايي كه موفقيت اين سيستم بستگي به مشاركت تمامي همكاران دارد، بنابراين از تمامي مديران و كاركنان انتظار مي رود نسبت به لحاظ نمودن اين خط مشي در تمامي فعاليت هاي خود اقدام نمايند.

 

منشور اخلاق حرفه اي صنعت بيمه

پايبندي به مقررات و تعهدات
۱ – احترام و توصيه به رعايت قانون و مقررات و عدم‌تلاش براي بي‌اثر كردن آنها،
۲ – برخورد با همكاران و واسطه‌هايي كه از طرق غيراخلاقي از جمله پرداخت رشوه به بازاريابي مي‌پردازند؛
۳ – عدم‌چشم‌پوشي نسبت به تخلف ديگران و همكاري براي كاستن هرگونه فساد؛
۴ – پايبندي به قول و تعهد خود و وفاداري به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشكار باشد چه پنهان؛
۵ – پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛
۶ – رعايت و حمايت از رقابت آزاد و عادلانه و پيروزي از اصول بيمه‌گري، به‌ويژه در تعيين نرخ و شرايط:عدالت و انصاف
۷ – تعيين دستمزد همكاران به‌صورت منصفانه و پرداخت كارمزد نمايندگان و كارگزاران طبق ضوابط؛
۸ – رفتار منصفانه با مشتريان و طرف‌هاي تجاري در همه جوانب؛
۹ – پرهيز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاري با ابزار غيراخلاقي و غيرصادقانه؛
۱۰ – تعيين نرخ حق بيمه بر پايه اصول فني، معقول، منصفانه و در خور شرايط بيمه بدون تاثير از رقبا؛

شفافيت و صداقت
۱۱ – صداقت و راستي در مبادله اطلاعات و نيز خودداري از عرضه گزارش‌هاي فريب‌دهنده، پنهان‌كاري و حذف هدفمند برخي از اطلاعات؛
۱۲ – خودداري از ارائه اطلاعات نادرست در تبليغات و اطلاع‌رساني؛
۱۳ – انتشار مستمر اطلاعات دقيق مالي و ويژگي‌هاي حرفه‌اي خود به صورت واقعي؛
۱۴ – اطلاع‌رساني به موقع به بيمه‌گذاران نسبت به بروز هر گونه تغييرات موثر در اداي تعهدات؛
۱۵ – توجيه كامل مشتريان نسبت به شرايط پوشش بيمه و محدوديت‌هاي دريافت خسارت؛
۱۶ – برقراري روابط شفاف با مشتري به‌گونه‌اي كه امكان هيچ نوع سوء‌استفاده نباشد؛

حفظ كرامت انساني
۱۷ – خودداري از تقديم و دريافت مسرفانه هديه و برگزاري بيش از حد برنامه‌هاي سرگرمي و تفريحي براي طرف‌هاي تجاري؛
۱۸ – انتخاب همكاراني كه به اصول اخلاق حرفه‌اي متعهدند و از هر گونه آلودگي به ارتشا و پرداخت‌هاي غيرموجه مبرا مي‌باشند؛

۱۹ – محترم دانستن و حفظ حريم خصوصي مشتريان؛ همكاران ورقبا؛
 

رعايت حقوق اجتماعي
۲۰ – احترام به منزلت و حقوق انساني و شهروندي افراد و پاسداري از آن؛
۲۱ – احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتريان؛
۲۲ – سلوك و عدم‌كينه‌توزي با منتقداني كه سخن از نقض قانون و مقررات مي‌گويند و عملكردها را نقد مي‌كنند؛
۲۳ – مقابله با پولشويي و هر گونه‌ فعاليت ديگري كه پشتيبان بزه‌هاي سازمان‌يافته باشد؛
۲۴ – پاسداري از طبيعت، محيط زيست و توسعه پايدار؛
۲۵ – همكاري با سازمان‌هاي مردم نهاد (NGO) و حمايت از آن دسته از تدابير عمومي كه سبب تقويت توسعه صنعت بيمه مي‌‌شد؛
۲۶ – پذيرش شكايت مشتريان و نظارت مقامات مجاز؛
۲۷ – احترام به حقوق مالكيت مادي و معنوي رقيبان.

 

  دریافت اساسنامه شرکت

                         نشانی پورتال

 

بازگشت به صفحه قبل