اخبار بیمه

شرایط بازاریابی محصولات بیمه ای به صورت آنلاین اعلام شد

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

9 شرط فعالیت بازاریابان آنلاین بیمه ای در ایران چیست؟

بر اساس آیین نامه جدید بیمه مرکزی؛ بازاریابان آنلاین بیمه یا باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم کنند که اولا متقاضی خدمات بیمه ای بتواند نیازهای خود را به درستی ارزیابی و تصمیم گیری کند، دوما متقاضی خدمات بیمه ای در همه مراحل خرید محصول بیمه به عرضه کننده بیمه شامل نمایندگی بیمه ، کارگزاری و شعب بیمه باید دسترسی داشته باشددر این راستا درج مشخصات عرضه کننده بیمه در وب سایت بازاریاب ضروری است.

طی تدوین آیین نامه ی بازار یابی دیجیتال محصولات بیمه ای ، شرایط بازاریابی محصولات بیمه ای به صورت آنلاین اعلام شده است.

بر این اساس در وهله اول بازاریابان لبمه اب آنلاین باید مجوزهای لازم از نهادهای ذیصلاح در حوزه تجارت الکترونیک را اخذ کرده باشند.

در دومین شرط این آیین نامه اذعان شده ، بازاریابان آنلاین بیمه یا باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم کنند که اولا متقاضی خدمات بیمه ای بتواند نیازهای خود را به درستی ارزیابی و تصمیم گیری کند، دوما متقاضی خدمات بیمه ای در همه مراحل خرید محصول بیمه به عرضه کننده بیمه شامل نمایندگی بیمه ، کارگزاری و شعب بیمه باید دسترسی داشته باشددر این راستا درج مشخصات عرضه کننده بیمه در وب سایت بازاریاب ضروری است.

سوما پس از پایان فرایند خرید محصول بیمه ای در مدت زمان متعارف باید امکان انصراف برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد.

گزارش ریسک نیوز حاکی است ، سومین شرط بازاریابی محصولات بیمه ای این است که مفاد فرم پیشنهاد بیمه ، شرایط عمومی ، به ویژه استثنائات و محدودیتهای محصول بیمه باید مناسب و طی فرایند فروش وقبل از ثبت تقاضای بیمه برای متقاضی خدمات بیمه قابل مشاهده باشد.

چهارمین اصل این آیین نامه اذعان می دارد که اطلاعات به صورت موضوعی طبقه بندی شده و امکان مطالعه مجدد برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد.

در پنجمین شرط تاکید شده است که میزان حق بیمه و خلاصه اطلاعات ضروری در مورد محصول بیمه ای  ، قبل از ثبت در خواست صدور بیمه نامه به متقاضی خدمات بیمه ارایه شود.

ششمین شرط بازاریابی خدمات بیمه ای به صورت انلاین تصریح می دارد که از دسترسی ، سادگی و شفافیت اطلاعات قبل و طی فرایند عرضه انلاین محصول بیمه ای اطمینان حاصل شود.

در بند هفتم این آیین نامه تاکید شده است ، مستندات فرم پیشنهاد و بیمه نامه ، پس از ثبت تقاضا ، پرداخت مبلغ حق بیمه و صدور بیمه نامه به صورت فیزیکی به آدرس بیمه گذار ارسالی تحویل گردد.

بر اساس این گزارش این آیین نامه در بند هشتم خود اذعان می دارد که اطلاعات شخص متقاضی خدمات بیمه ای و بیمه گزاران در تمام مراحل باید حفظ شود و خدمات الکترونیکی به صورت امن و قابل اطمینان صورت گیرد.

اخرین شرط یازاریابی دیجیتال محصولات بیمه ای تاکید می کند، محتوا و مطالب مندرج در صفحات وب بازاریابان آنلاین بیمه ای باید با قوانین و مقررات بیمه منطبق باشد.

در پایان این بخشنامه تاکید شده مسئولیت رعایت این اصول با شرکت بیمه است.

منبع : ریسک نیوز




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *