”’حرفه ای ها بیمه نمی فروشند , آنها بیمه نامه می خرند!!!!!”’

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

علم مدیریت می گوید: ,,همه چیز در جهان در حال تغییر است الا خود تغییر,,
سال های پیش تقریبا همه اهالی صنعت بیمه بر این باور بودند که ”بیمه را باید فروخت؟ !!!!!قسمت اعظم از تولید حق بیمه در بازاربنابه همت و تلاش نمایندگان بیمه محقق میشود,اما به تدریج تحولات در کسب و کارها و تنوع ریسک ها در بازارهای خرد و بنگاههای اقتصادی نشان میدهد که نیاز و خواسته بیمه گذاران مختلف بسیار متنوع گردیده و نیاز به طراحی و عرضه بیمه نامه های مختص هر رشته شغلی و دهک های درآمدی اقشار جامعه بطور تفکیک به شدت وجود دارد.و لذا روش های فعالیت نمایندگان بیمه و روابط حاکم بین آنها و شرکت های بیمه نیز دچار دگرگونی اساسی خواهد شد.
برعکس سخنانی که میگویند با توسعه شبکه اینترنت به تدریج بیمه گذاران به سوی فرهنگ خرید انلاین خدمات بیمه خواهند رفت و موقعیت شغلی نمایندگان و کارگزاران تضعیف خواهد شد ,شخصا بر این باورم که برعکس, بعلت محدود بودن امکانات شرکت های بیمه و محصولات بیمه ای در بازار بیمه کشورمان ,شرکت های بیمه و نهاد ناظر ناگزیربه طراحی و عرضه محصولات جدید و خدمات برتر برای بیمه گذاران در گروه های مختلف هستند و شعار ,,,بیمه یک محصول فروختنی است ,,,نیز در آینده نزدیک به شعار ,,,بیمه را تخصصی باید خرید تبدیل ,,,خواهد شد و بدین ترتیب نقش شبکه توزیع به مراتب با اهمیت تر و پررنگ تر میشود.
یک گشت و گذار و نظر سنجی سطحی از بیمه گذاران مجرب نشان میدهد که سطح اطمینان و اعتماد آنها به قول و قرارهای شرکت های بیمه و ایفای تعهدات آنها پایین است .از سوی دیگر بعلت رشد دانش و اطلاعات بیمه گذاران سطح انتظارات و خدمات درخواستی آنها از صنعت بیمه افزایش یافته .
همین موضوع نیاز به طراحی و تنوع در محصولات جدید و نیز تعیین حق بیمه های متعدد متناسب با درآمدهای اقشار و مشاغل مختلف را نشان میدهد.
محدودیت تجهیزات ونیروهای انسانی شرکت های بیمه مانع از توانایی توزیع انبوه مستقیم محصولات در بازارتوسط آنها میشود.اطمینان بیمه گذاران به شبکه نمایندگی و کارگزاری به واسطه حضور و پراکندگی و بازاریابی روابطی بیشتر از تمایل به خرید مستقیم از شرکت های بیمه است.
در شرایط کنونی تاکید شبکه فروش و خواست آنها از شرکت های بیمه تنوع سازی در محصولات و نیز اجرای مشترک برنامه های گسترش فرهنگ بیمه بر مبنای مشارکت شبکه نمایندگی و کارگزاری در حوزه آموزش و ترویج مدیریت ریسک اگراستوار باشد نتایج مطلوب تر و توسعه بازارمنطقی برای آنها ببار خواهد آورد.
عصر ,,فروش,, محصولات بیمه های بازرگانی بسر آمده و دوران ,,خرید ,,تخصصی بیمه نامه ها و خدمات دهی برتر صنعت بیمه مبتنی بر شرایط منحصر بفرد طبقه شغلی و اجتماعی هر بیمه گذار در عصر انقلاب چهارم صنعتی با حضور پرتوان شبکه بادانش و متخصص نمایندگان و کارگزاران فرهیخته صنعت بیمه به سرعت در حال شروع شدن است .پس شعار امروز شبکه توزیع اینست:
”بیمه نامه را تخصصی و با حضور مشاور مجرب خریداری می کنند,,




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *