انتظار بیمه گذاران از جناب آقای دکترکرباسیان ارتقا مطلوبیت و اطمینان به خدمات بیمه گری

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بعنوان یک شهروند ایرانی که آرزوی موفقیت دولت دوازدهم در امور اجرایی کشور طی چهار سال آتی در پیاده سازی جامع سیاست اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه رادارم ,رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به هیات وزیران را پشتوانه ای ارزشمند دانسته و انتخاب جناب آقای دکترکرباسیان را به ایشان صمیمانه تبریک و با توجه به سوابق ارزنده اجرایی ایشان ,برایشان آرزوی توفیق در وزارت امور اقتصادو دارایی را مینماید.
جناب آقای کرباسیان در برهه ای سکان سازمان ارشد اقتصادی کشور را بدست گرفته اند که قرار است یک سیاست راهبردی و یک برنامه کلان اقتصادی در کشور با جدیت اجرایی شود.
در این دو برنامه, هدف گذاری اصلی گام برداری بسوی کاهش حداکثری وابستگی به خارج از کشور بواسطه رشد تولید ملی و افزایش اشتغال است.
پیاده سازی این اهداف بزرگ که از سوی دولتیان از آنها با تعبیر ,,ابر چالش ,,نامبرده شده, بدون همگامی و همراهی مستحکم- متوازن و یکپارچه, کلیه بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور امکانپذیر نیست.
یکی از خدمات سازمانی و کلیدی موثر در اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ,پوشش های حمایتی صنعت بیمه بازرگانی از سایر بخش ها میباشد.گرچه جناب آقای کرباسیان بواسطه سالیان حضور متمادی در امور اجرایی, اشراف بر بسیاری از نقاط ضعف و قوت بخش های مختلف اقتصادی دارند معهذا بر اساس اولین اطلاعیه صادره ایشان پس ازانتخاب به وزارت ,از همگان دعوت به همیاری و ارایه پیشنهادات اجرایی در راه رسیدن به اهداف را خواسته اند,بر همه کارشناسان بخش دولتی و خصوصی این وظیفه فرض است تا مسولانه در جهت رسیدن به چشم انداز ترسیمی نظرات کارشناسی و مصلحانه در حوزه تخصصی و حرفه ای مربوطه خویش را ارایه دهند و در بخش بیمه های بازرگانی نیز این همیاری کارشناسانه و خیر خواهانه بعنوان یک وظیفه ملی و حرفه ای
تلقی نمایند که بسیار حایز اهمیت فراوان است.بازار بیمه همچون سایر بخش ها دارای نقاط ضعف و قوت میباشد که از جمله نقاط قوت آن ,پتانسیل تقاضای خدمات میلیونها میلیون بیمه گذار-وجود دانشکده هاواساتید مجرب رشته بیمه – حضور توانمند بیمه مرکزی ایران با تجربه مبسوط و مسلط در نظارت – دانش و تجربه ارزشمند کارشناسان و مدیران شرکت های بیمه و فعالیت شبکه گسترده نمایندگی و کارگزاری که از فرهیخته ترین فرزندان کشور هستند, میتوان از جمله محاسن این بازار برشمرد.اما معایب و نقاط ضعف بازار بیمه اشکالات ساختاری – ضعف روشهای خدمات دهی – محدود بودن سبد محصولات – فقدان مطلوبیت جامع خدمات درنزد بیمه گذاران را میتوان از جمله نقایص بر شمرد. زمان تجدید نظر و تغییر برخی از مواد قانون بیمه گری به منظور اصلاح ساختار بازاربیمه به منظور افزایش حد توانگری کل و ارتقا ضریب اطمینان فرا رسیده است.
اصلاح ساختار توام با تغییر رویکردهای مدیریتی و روش های بیمه گری از ضرورت های اساسی بازاربیمه ,پس از کاهش سهم اتکایی اجباری در قوانین برنامه های چهارم ,پنجم و ششم و نیز دوگانگی ذینفعان در زمان ورشکستگی شرکت ها در قانون جدید بیمه شخص ثالث خودرو ,که با نگرش غیر سیستمی و بدون برنامه ریزی کل نگر صورت گرفته, برروند فعالیت صنعت بیمه همچون نقش آنتروپی در سازمان عمل میکند, که ضرورت اصلاحات بنیادین را اکنون کاملاالزامی نموده است.
با توجه به تغییر جامع شرایط در کشور طی چند دهه اخیر,انجام اصلاحات در بیمه های بازرگانی اکنون یک ضرورت اجتناب ناپذیرو نه یک انتخاب اختیاری شده است. !!!!!؟؟؟؟؟ زیرا با وضعیت موجود امکان همیاری و همگامی در تحولات بزرگ پیش روی اقتصاداز عوامل و بازیگران بازار بیمه بطور کامل سلب شده است.
بازار بیمه در شرایط فعلی را میتوان به ماشین ژیان مدل ۱۳۵۰ تشبیه کرد که علی رغم حس زیبای نوستالژیک و تعمیرات -صافکاری و رنگ کاری بدنه آن اکنون دیگر , قدرت سیلندر آن توانایی همگامی و حرکت متوازن با سایر بخش های پرتوان اقتصادی برای پیمودن مسیر اتوبان جدید توسعه کشور را ندارد.!!!!! ضمن آرزوی موفقیت دولت محترم دوره دوازدهم و جناب آقای دکتر کرباسیان در ماموریت محوله , به ایشان به مشورت نشستن با کارشناسان صاحب نظر بخش های مختلف صنعت بیمه , خصوصا نمایندگان بیمه گذاران را پیشنهاد,تا در مسیر رسیدن به اهداف سترگ ملی پیش رو, به رسم سنت مجددا از خیابان باریک یکطرفه محله قدیمی با ژیان فرسوده عبور نکنیم.!!!!!زیرا تحلیل بازار نشان میدهد از آن روشها امروزه نمیتوان به مقصد عالی نوین رسید.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *