چرا اعطا پوشش های بیمه ای توسط دولت هابه کارآفرینان برای مقابله با انواع خطرات در شرایط کنونی ضروری است؟

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

انستیتو صنایع کوچک دانشگاه فیلیپین کتابی تحت عنوان ؛مقدمه ای بر کارآفرینی؛ منتشر نموده است که بعلت تشابهاتی بین شرایط کشور فلیپین و کشور ما ,مطالعه این کتاب به کارآفرینان هموطن توصیه میگردد.
گروه نویسندگان ,این کتاب را بیش ازسه دهه قبل و در شرایط زمان گذشته کشور فیلیپین نگارش نموده اند.دقت در مطالب کتاب نشان میدهد که علی رغم گذشت این فاصله زمانی ,انگار شرایط امروزی اقتصادی و اجتماعی سایر کشورهای آسیایی در حال توسعه با شرایط آنزمان آنها مشابهت کامل دارد و برای توسعه و پیشرفت میتوان از تجربیات کشوری همچون فیلیپین الگوگرفت .
اما نکته حایز اهمیتی که در سرتاسر این کتاب بارها به آن اشاره میکند وجود ,,انواع ریسک هایی ,, که کارآفرینان در راه فعالیت های خویش با آنها مواجه اند ,علی رغم شناسایی و توضیحاتی گذرا در موردانواع این مخاطرات ,بعلت نگاه منجز و فردی به کارآفرینی و مخاطرات ,تحمل و مقابله باهمه این ریسک ها را بر دوش تک تک کارآفرینان گذارده اند و فقط درحد دو سه سطر در مورد ضرورت کمک های دولت ها در تضمین خرید محصولات تولیدی و مساعدت های بازاریابی به کارآفرینان مطالبی کوتاه نوشته شده ,اما در مابقی فصل ها از منظر کارشناسان دانشگاه فیلیپین, این خود کارآفرینان به تنهایی مسول شناسایی ,ارزیابی و نگهداری و حمل ریسک ها شناخته شده اند. بعنوان مثال در یکی از مباحث در مورد ,, بردار ریسک و تحلیل اندازه آن ,, و تبیین نحوه تصمیم گیری در خصوص اندازه و شدت ریسک های مالی و غیر مالی توسط کارآفرینان با تصمیم گیری و واکنش مستقل و انفرادی به تشریح پرداخته و فقط به رد یا قبول ریسک ها توسط کارآفرینان اشاره نموده ,اما در تحلیل نحوه نگه داری و یا انتقال مخاطرات از این موضوع بسیارمهم و بنیادین به سادگی گذر کرده,آنچه شرح داده شده به وضوح تفاوت دانش و دیدگاههای کارشناسان کارآفرینی کشورهای در حال توسعه و کارشناسان کارآفرینی کشورهای توسعه یافته را نشان میدهد.مطالعات منابع جدید حوزه کارآفرینی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته حکایت از این دارد که در مسیر کارآفرینی و تشویق افراد به ورود به عرصه کار و تلاش بدون توجه و بدون حضور دوگروه از مشاورین وکارشناسان :
۱-کارشناسان و مشاورین حوزه بازاریابی
۲- کارشناسان و مشاورین حوزه ریسک و بیمه
امکان به موفقیت رسیدن کارآفرینان در شرایط پر از تحولات تکنولوژیکی ,اقتصادی و اجتماعی به شدت پویا و متغیر دنیای کنونی وجود ندارد.
امروزه بدون کمک های مستقیم و غیر مستقیم دولت ها به کارآفرینان در مقابله با انواع مخاطرات بطور سیستماتیک و با بهره گیری از خدمات جامع بیمه های اجتماعی و بازرگانی از نقطه صفر تا صد منحنی عمر بنگاه و کارآفرینان ,امکان موفقیت کارآفرینان با سرمایه های کوچک و محدودیت مهارتی آنان در طی چند سال اول فعالیت وجود ندارد.مشکل کارآفرینان کمبود مهارت در حوزه های امور مالی, فنی ,اداری ,بازاریابی و نیز حقوقی است که همین کمبودها بعضا منجر به تصمیم گیریهای نادرست و توقف در کار یا ورشکستگی بنگاههای کوچک و متوسط و زیانهای عدم النفع مالی و گذر به بطالت عمر میگردد.
در تمامی کشورهای دنیا ,امروزه بدون مداخله و حمایت همه جانبه دولت ها, کارآفرینان موفق به کسب نتایج دلخواه نشده و نخواهند شد.
از مواردی که کارشناسان کارآفرینی دانشگاه فیلیپین به آن پرداخته و از جمله موانع مشترک پیش روی کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه میباشد عبارتنداز:
۱-کمبود مهارتها و آموزش های حرفه ای در نسل جوان جامعه آنها
۲-فقدان انگیزه های لازم و ریسک پذیری برای کارآفرینی در جامعه
۳-تمایل شدید به استخدام و حقوق بگیری در جوانان و بانوان
البته مطالعه تجربیات کشورهای تازه صنعتی شده نشان میدهد که با برنامه ریزی های حمایتی ,مشاوره ای -اجرایی – مالی دولت ها از کارآفرینان ,این موانع میتواند از پیش پای کارآفرینان به طور اصولی برداشته شود. کمک ها و پوشش های حمایتی بیمه ای با سرمایه گذاری دولت میتواند ضریب اطمینان را به طرز بی نظیری افزایش داده و موجب کسب موفقیت های فردی و ملی گردد.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *