”’ وقت آن شد که نمایندگان و کارگزاران مبشران مدیریت ریسک بیمه گذاران گرددند.؟,,,

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

اهریمن حوادث و بیماری ها همه ساله زیانهای بیشماری را به جان و مال همه انسانها در کره خاکی وارد میکند.
کشور ما ,ایران عزیز نیز از این قاعده مستثنی نیست.
برای مقابله با انواع مخاطرات و کاهش حداکثری ضایعات, آموزش و ترویج علم و دانش مدیریت ریسک به تمامی افراد -خانواده ها -مدیران و صاحبان مشاغل اجتناب ناپذیر شده است .
انسانها از دیر باز با انواع خطرات طبیعی و بعد از انقلاب صنعتی اول با خطرات ناشی از وسایل و ماشین آلات دست ساز خود آگاه بوده و شده اند.تا حد امکان از خطرات فاصله میگیرند,اما در سالهای اخیر که به تدریج تنوع و پیچیدگی تکنولوژی و تراکم جمعیت و تواتر وقایع بیشتر شده است ,انگار که انسانها در مقابله و واکنش متناسب با مخاطرات حیران و منفعل شده اند؟؟؟؟ .البته این مشکل در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه حادتر است.
امروزه دانش مدیریت ریسک ,HSE-ارگونومی -بهداشت شغلی و محیط -حفاظت محیط زیست -نگه داری و تعمیرات و…به کمک انسانها آمده و با اقدامات اجرایی و آموزشی مبادرت به آشنایی مردم با انواع خطرات و بیماریها مینمایند و در تلاش هستند که چگونگی فرار از خطر را به همه انسانها آموزش دهند.
شرکت های بیمه در دنیا در سالیان دور گذشته ,با به رخ کشیدن آمار حوادث در بازاریابی خود در صدد ترساندن وجذب بیمه گذاران بودند .اما با روند تغییرات اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر مردم گرایی و مشتری مداری در سالهای اخیر و تغییرات الگوهای فکری در افکار انسانها با اتخاذ و پیاده سازی برنامه مدیریت ریسک برای بیمه گذاران ,به آنها آموزش میدهند چگونه بدوا از حوادث و وقایع فرار کنند و نیز آموزش میدهند برای آن زمان که چاره ای و راهی برای فرار از خطرها نیست ,از حمایت و پشتیبانی شرکت های بیمه برخوردار باشند.
اکنون زمان آن رسیده که نمایندگان و کارگزاران آگاه و حرفه ای بازار بیمه مبشران پیامهای آموزشی و ترویجی بیمه گذاران خود در مقابل انواع حوادث گرددند.
این اقدام نه تنها در این شرایط یک وظیفه حرفه ای بلکه یک تکلیف شرعی و ملی نیز شناخته میشود .
مرگ ناشی از حادثه ,معلولیت ,ناتوانی جسمی ,ورشکستگی ,فقر و…شوخی نیستند و مبازره با آنها از وظایف تک تک انسانهاست.
بیمه نامه ابزاری برای جلوگیری از مصیبت نیست ,اما بعد از حادثه به کمک مردم میآید.
به تک تک بیمه گذاران خود بگوییم ,آرزوی ما سلامتی شماست ,ما به شما بیمه میفروشیم تا در زمان نیاز حامی و پشتیبان شما باشیم .ولی قبل از فروش بیمه نامه به شما یادگیری روشهای مقابله و فرار از خطر را پیشنهاد میکنیم .نگاه نمایندگان و کارگزاران بیمه هرگز نباید صنفی باشد ,آنها رویکردی فرا سازمانی و ملی به سلامت و پایداری بیمه گذاران خویش همچون خانواده اشان دارند.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *