”’ همکاری صمیمانه کارگزاران و نمایندگان با شرکتهای بیمه ضامن توسعه بازار بیمه در ایران,,,

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

نمیدانم چرا با اینکه همه دست اندرکاران بازار بیمه در ایران میدانند که صنعت بیمه و دانش آن وارداتی از کشورهای غربی بوده است ,بخشی ازدانش آنان را گرفته ایم وسالهاست براساس آن عملیات بیمه گری در حال اجراست اما بخشی دیگر از دانش و رویه های بیمه گری که البته جدیدتر از مبانی فنی و حقوقی هستند و تکمیل کننده فرآیند بیمه گری را ابدا توجه نمیکنیم و الگو برداری نمیشوند.
شاید وقفه ۲۴ساله مدیریت دولتی بر بازار بیمه عامل اصلی این عملکرد نامتقارن شده است.
اجازه دهید بطور مستقیم به اصل موضوع بپردازم :
نیازهای بخش خصوصی و دولت ها به خدمات بیمه متنوع و گسترده است.
برای تولید و توزیع این خدمات در سطح گسترده به شرکت های بیمه توانگر و با دانش که از حضور مدیران و کارشناسان مجرب برخوردار باشند نیاز است.
تولید محصولات بیمه ای و متناسب نمودن پوشش ها با نیاز و شرایط گروههای اجتماعی و شغلی یک دانش وسیع و کارشناسان مجرب بنام ,,آندر رایتر ,,دارد.
اما شناسایی نیازها و انتقال درست خواسته های بیمه گذاران به ,,آندر رایتر ,, برای تولید و سپس توزیع گسترده بیمه نامه های تولیدی و مدیریت اجرایی و پرداخت خسارت پرتفوهای بیمه ای در سطوح گسترده اجتماعی بر عهده شبکه های کارگزاری و نمایندگی میباشد.
در واقع در بازارهای پیشرفته بیمه ای در دنیا یک تقسیم کار اصولی صورت پذیرفته :
۱-نقش ستادی بازار بیمه بر عهده شرکت های بیمه در نقش ,,آندر رایتر ,,است.
۲-نقش صف بازاربیمه بر عهده کارگزاران و نمایندگان بعنوان مدیران بازاریابی و اجرایی میباشد.
برای همین علت است که تعداد کارکنان کارگزاری ها در دنیا بسیار بیشتر از کارکنان شرکت های بیمه میباشد.
مدیران هوشمند بازار های بیمه پیشرفته دریافتند که بدون تقسیم کار و بدون حضور شرکت های بیمه توانمند در کنار موسسات کارگزاری و نمایندگی توانمند ,بازار های بیمه به رشد وتوسعه مطلوب و کارآمد نخواهند رسید .
لذا علاوه بر سرمایه گذاری جذب و نگه داری نیروهای انسانی با دانش -باهوش و تلاشگر در شبکه های فروش ,سرمایه گذاریهای مالی کلان برای تشکیل انجمن ها ,سندیکاها و فدراسیونها و موسسات کارگزاری و نمایندگی بزرگ فروش بیمه را پرداخت نموده اند تا فرآیند تولید و توزیع محصولات بیمه ای از انسجام و قدرت بالا و توانایی برابر برخوردارباشند .
آنها دریافتند اعطای خدمات رفاهی ,کارمزد ها- حقوق ودستمزدها و تامین خدمات بیمه مستمری و بازنشستگی بطور برابر و منصفانه برای تمام اعضا خانواده صنعت بیمه ضروری است و همه را فرزند دانستن ضامن همدلی و همکاری در جهت کسب موفقیت صنعت بیمه خواهد بود.
زمان اینکه اعضا شبکه فروش فرزند خوانده و مدیران و کارکنان شرکت های بیمه فرزند اصیل تلقی شوند سپری شده و این تفکر منسوخ مربوط به قرن گذشته است و تاریخ مصرف آن به اتمام رسیده, برای این زمانه کارآیی ابدا ندارد.
تغییر این نگاه و رویکرد به تلاش وافر و پیشگامی مستمر اساتید منصف و مدیران فرهیخته و انجمن های کارشناسی و صنفی شبکه فروش بیمه دارد.
برای آشنایی با مبنای طرح این یادداشت به کتاب ,مبانی تیوری و عملی بیمه ,نوشته ژان فرانسوا ترجمه جناب دکتر عبدالناصر همتی و جناب دکتر علی دهقانی مراجعه نمایید.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *