چهار پیشنهاد رییس دپارتمان بیمه “آی بی ام ” به شرکتهای بیمه برای رهایی از بحران

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چهار پیشنهاد رییس دپارتمان بیمه “آی بی ام ” به شرکتهای بیمه برای رهایی از بحران / جمع آوری اطلاعات پاک از مشتریان

پیشنهاد می کنم به دریافت اطلاعات جدید از مشتریان خود بپردازید و این را در هسته کاری خود بگنجانید تا کارکنان شما نیز به این اطلاعات دسترسی یابند .

 

دکتر لی هان تیجویی ،رییس دپارتمان بیمه شرکت آی بی ام ، در خصوص شرکتهای بیمه در آینده مقالاتی ارائه کرده که بسیار قابل توجه و کاربردی بوده است.

در این مصاحبه دکتر لی هان تیجویی با تاکید بر اثر پذیری شرکتهای بیمه از بحران های مالی در خصوص راهکارهای مالی برای شرکتهای بیمه ای در آینده سخن می گوید و آن را به چهار دسته تقسیم می کند.

به گفته  وی ساختار کنونی شرکتهای بیمه ای به گونه ای است که در صورت بروز بحران های مالی و خسارتهای بالا دچار خطا می شوند در این راستا چهار پیشنهاد داریم که توصیه می شود شرکتهای بیمه ای بر انها تمرکز کنند .

وی اذعان می دارد: در ابتدا نقطه تمرکز شرکتهای بیمه باید بر ساده سازی کسب و کارشان باشد به باور من بسیاری از پیچیدگی هایی که در طرح کسب و کار شرکتهای بیمه است سبب شده فرایندهایشان با هم هم پوشانی داشته باشد و بسیاری از شرکتهای بیمه این فرصت را دارند تا طرح کسب و کار خود را ساده کنند و عناصری که به عنوان هسته مرکزی احتیاج ندارند را حذف کنند و فرمول های مختلف را با تبدیل به یک فرمول یکپارچه سازند.

دکتر لی هان تی جویی دومین راهکار مالی صنعت بیمه برای جلوگیری از بحران ها را اتوماسیون و اتوماتیک کردن فرایند ها می داند و  تصریح می کند : شرکتهای بیمه شرایط این را دارند که فرایندهایشان را به اتوماسیون کاملا اتوماتیک تبدیل کنند.

رییس دپارتمان بیمه شرکت آی بی ام سومین راهکار حایز اهمیت را ضرورت شفافیت مالی شرکتهای بیمه قلمداد می کند و بر این نکته تاکید دارد که کنترل ریسک از ازین زاویه اعمال خواهد شد و چه بسا این نکته برای قانون گذاران نیز دارای اهمیت است .

وی معتقد است ، امروزه شرکتهای بیمه ای نسبت به شفافیت مالی نگرانی های دارند و در این شرایط شرکتهای بیمه ای قابل احترام هستند که به اهداف دراز مدت فکر می کنند و توجه ویژه ای به شفافیت بیشتر دارند و مسایلی مانند شفافیت داده و دسترسی به اطلاعات پاک را در اولویت قرار می دهند تا به انها این امکان را بدهد که نه تنها در قبال سازمانهای دولتی بلکه در مقابل ذینفعان خود پاسخگویی بهتری داشته باشند وبا شفافیت مالی شرکت را به سود بیشتری برسانند.

 لی هان تی جویی به چهارمین راهکار مهم در آینده شرکتهای بیمه اشاره و  متذکر می شود : چهارمین راهکار “رشد” است که منظور از رشد فقط صرفه جویی در هزینه نیست بلکه منظور من کنترل است این همان چیزی است که بازار خواهان آن است و واقعا برای آینده شرکت بیمه مهم است اینکه چقدر می توانیم در صنعت خود رشد کنیم.

وی در تشریح چهارمین راهکار خود پیشنهادات جدیدی را فراروی نمایندگان و کارگزاران بیمه قرار می دهد و تاکید دارد:جذب بازار یاب جدید برای یافتن مشتریان  یکی از مراحل است که بهترین را هکار برای تحقق این موضوع ، جمع اوری اطلاعات جدید در خصوص مشتریان است .

لی هان تی جویی به ارایه یک پیشنهاد می پردازد و تصریح می کند : پیشنهاد می کنم به دریافت اطلاعات جدید از مشتریان خود بپردازید و این را در هسته کاری خود بگنجانید تا کارکنان شما نیز به این اطلاعات دسترسی یابند .

به گفته وی دسترسی به تکنولوژی های جدید بخصوص برای بازار های جدید و مناطق جدید ، جایی که پتانسیل بالایی دارد مثل تلفن همراه برای توزیع محصولاتتان بسیار توصیه می شود .

وی تاکید داشت : این مساله بسیار نوآورانه است و باید در ساختار شرکتهای بیمه نهادینه شود./منبع : ریسک نیوز

 



0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *