حق مسلم بیمه گزاران که نادیده گرفته می شود / کم فروشی شرکتهای بیمه

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

شرکتهای بیمه که دارای کسری ذخیره و یا دارایی سمی هستند در واقع اطمینان کمی دارند و نمی توانند آن را به همه خریدار بدهند، یعنی کم فروشی می کنند .

به گزارش ریسک نیوز،مسعود حجاریان ، مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ، طی یادداشتی حقوق بیمه گزاران در شرکتهای بیمه را از زوایای مختلفی بررسی می کند که در پی آ ید:

بعضی فکر می کنند که حق مردم از صنعت بیمه  آن است که درصورت بروز حادثه ، خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنند . اما این برداشت کاملی نیست .
در واقع احتمال بروز حادثه بسیار کم است و معدودی از بیمه گذاران  خسارت دریافت می کنند . حق مابقی چیست ؟ آنهایی که حق بیمه داده اند ولی حادثه ای برای آنها رخ نداده است  . آیا آنها حقی ندارند ؟
البته آنها حق مهمی دارند که ممکن است نادیده گرفته شود . آنها  باید در تمام مدت بیمه نامه اطمینان  دریافت کنند. اطمینان محصول اصلی شرکتهای بیمه است که آن را به بیمه گذار می فروشند و باید آن را بصورت واقعی به خریدار تحول دهند . اطمینان وقتی وجود دارد که بیمه کر منابع کافی و نقد، برای جبران خسارت بیمه گذاران خود را همواره دراختیار داشته باشد.
شرکتهای بیمه  که دارای کسری ذخیره و یا دارایی سمی هستند در واقع اطمینان کمی دارند و نمی توانند آن را به همه  خریدار بدهند. یعنی کم فروشی می کنند .
اما بیمه گذاران متخصص بیمه نیستند و متوجه این کم فروشی نمی شوند . آنها صرفا  با اعتماد به نظارت دولت و  تبلیغات رسانه ها به ویژه با تاثیرپذیری از تیزرهای رسانه ملی ، شرکت بیمه را  انتخاب می کنند . و این یعنی کلاه برداری. که البته دولت هم از آن حمایت می کند. درست مانند خرید هایی که مردم از پدیده شاندیز کردند.

 

منبع : ریسک نیوز

 



0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *