حق مسلم بیمه گزاران که نادیده گرفته می شود / کم فروشی شرکتهای بیمه
شرکتهای بیمه که دارای کسری ذخیره و یا دارایی سمی هستند در واقع اطمینان کمی دارند و نمی توانند آن را به همه خریدار بدهند، یعنی کم فروشی می کنند .
به گزارش ریسک نیوز،مسعود حجاریان ، مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ، طی یادداشتی حقوق بیمه گزاران در شرکتهای بیمه را از زوایای مختلفی بررسی می کند که در پی آ ید:
بعضی فکر می کنند که حق مردم از صنعت بیمه آن است که درصورت بروز حادثه ، خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنند . اما این برداشت کاملی نیست .
در واقع احتمال بروز حادثه بسیار کم است و معدودی از بیمه گذاران خسارت دریافت می کنند . حق مابقی چیست ؟ آنهایی که حق بیمه داده اند ولی حادثه ای برای آنها رخ نداده است . آیا آنها حقی ندارند ؟
البته آنها حق مهمی دارند که ممکن است نادیده گرفته شود . آنها باید در تمام مدت بیمه نامه اطمینان دریافت کنند. اطمینان محصول اصلی شرکتهای بیمه است که آن را به بیمه گذار می فروشند و باید آن را بصورت واقعی به خریدار تحول دهند . اطمینان وقتی وجود دارد که بیمه کر منابع کافی و نقد، برای جبران خسارت بیمه گذاران خود را همواره دراختیار داشته باشد.
شرکتهای بیمه که دارای کسری ذخیره و یا دارایی سمی هستند در واقع اطمینان کمی دارند و نمی توانند آن را به همه خریدار بدهند. یعنی کم فروشی می کنند .
اما بیمه گذاران متخصص بیمه نیستند و متوجه این کم فروشی نمی شوند . آنها صرفا با اعتماد به نظارت دولت و تبلیغات رسانه ها به ویژه با تاثیرپذیری از تیزرهای رسانه ملی ، شرکت بیمه را انتخاب می کنند . و این یعنی کلاه برداری. که البته دولت هم از آن حمایت می کند. درست مانند خرید هایی که مردم از پدیده شاندیز کردند.
منبع : ریسک نیوز
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید?احساس رایگان برای کمک!