مدیر خوب -مدیر بد

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چند سال پیش یکی از دوستان مطالعه کتابی نوشته رابرت کیوساکی را به من پیشنهاد نمود و شخصا نیز مدتی همین کتاب شخصی خود را برای مطالعه برایم آورد .
کتاب نحوه سرمایه گذاری و نیز مقایسه وتشریح کسب و کار دو نفر از شهروندان یک کشور سرمایه داری را نشان میداد که یکی از آنها بدلیل داشتن پدری خوش فکر و باتجربه در خریدو فروش املاک توانسته بود به ثروت قابل توجه ای دست یابد و دیگری بعلت نداشتن پدر با این خصوصیت نتوانسته بود به پیشرفت های مالی چندان مناسبی برسد لذا کیوساکی ,آن پدری که ایده ها و درسهایش باعث موفقیت شده بود را ,,پدر خوب ,,و آن پدری که ایده ای برای سرمایه گذاری و افزایش ثروت اندورزی از راه سرمایه گذاری دراملاک را نداشت ,,پدر بد ,,نامیده بود .
گرچه تحلیل رفتارمالی و عملکرد اقتصادی قهرمان داستان کیوساکی متعلق به جامعه ای سرمایه داری و محل فعالیت انواع بورس های قانونمند و مردمی بابالاترین درآمد سرانه و رفاه اجتماعی در دنیا کسب و کار میکنند است اما به کنار از همه پیامهایی که میتوان از این کتاب دریافت نمود, فقط و فقط اگر همین مفهوم که ,,بهره وری ,,مناسب از زمان کار یک فرد و سازمان و نیز به پایین ترین سطح از ,,فرصت از دست رفته ,,رسانیدن بازدهی مطلوب سرمایه -منابع سازمانی و عمر یک انسان فعال را اگر از کتاب کیوساکی برداشت نماییم ,بهترین رهاورد این کتاب برای مدیران ,کارشناسان و انسانهای اهل کسب و کار در سرتاسر دنیا در همه کشورها با انواع روش های اقتصادی میتوان تلقی نمود .
و اما چرا من امروز این موضوع را مطرح میکنم :

از مدتها پیش شنیده بودم یک مدیر و سرپرست منطقه شرکت بیمه ای در شرق کشور دارای ایده ها و رفتارهای سازمانی و حرفه ای بسیار مناسب و خلاقانه است که این نوع کردار ایشان موجب ارتقا بازدهی و عملکرد بسیار مطلوب شرکت بیمه در منطقه شرق کشور با توجه به حجم بازار و جوانی شرکت بیمه شده, مدتها بود میخواستم این مدیر خوشنام و موفق را از نزدیک ببینم و گفتگو نمایم .دیروز برای دیدن و آشنا شدن با نقطه نظرات این مدیر نسبتا جوان و کارآمد با هماهنگی دو نفر از دوستان که آنها نیز یک زوج بسیار موفق بیمه ای هستند به محل کار به دیدار ایشان رفتم .
در همان ابتدا برخورد گرم و صمیمانه و سپس تحلیل دقیق بازار منطقه فعالیت و نیز ارزیابی عملکرد نمایندگان طرف همکاری و نهایتا نحوه رفتار با بیمه گذاران و رویکرد ارزیابی وپرداخت خسارتها به منظور حداکثر رسانی جلب رضایت و نهایتا توجه به اهمیت آموزش مستمر و ارتقادایم سطح اطلاعات و مهارت کارکنان و شبکه فروش بیمه از جمله محتوای گفتگوها و سخنان ایشان بود.
در درون ذهنم ایشان را حین بیان نظرات مدیریتی تحسین میکردم و از اینکه یک مدیر جوان صنعت بیمه در یک منطقه از کشور توانسته است با ایده ها و مهارتهای مطلوب خویش به آنچنان موفقیت هایی در برند سازی و رشد سهم بازاریک شرکت بیمه بخش خصوصی دست یابد و همچنان با انگیزه و برنامه ریزی فعال با ,,کورچینگ ,,در صدد افزایش مطلوب بازدهی شبکه فروش تحت نظارت و مالا افزایش سهم بازار شرکت بیمه متبوع خویش در رقابت با سایر رقبا میباشد ,بیاد کتاب پدر خوب و پدر بد کیوساکی افتادم .
و آنگاه اینکه با اقتباس از کیوساکی میتوان نوشت :
”مدیر خوب -مدیر بد,,

به اساتید و مدیرانی که در صنعت بیمه چنین مدیران ,,خوش فکر و دارای عملکرد و توانایی ممتاز ,,را همچون یک ,,مدیر خوب ,,به صنعت بیمه معرفی میکنند را صمیمانه تبریک و درود میفرستم .

دیروز برای من پس از سالها فعالیت در اجزای مختلف بازار و صنعت بیمه ,جلسه درسی چهل دقیقه ای در نزد یک مدیر جوان و توانمندی بود که بدون بهانه تراشی از کمبودها وبا واقعگرایی در حال سکانداری سیستم تحت نظارتش در میدان عمل به بهترین وجه بود .

حضور و وجود اینچنین مدیران خلاق و مصمم خدمتگزاری و نوگرایی در روش کار مایه مباهات دوستداران و اعضای خانواده بزرگ صنعت بیمه است .برای ایشان و دیگر تک ستارگان صنعت بیمه در اقصی نقاط کشور که در راه خدمتگزاری به مردم شریف کشورمان در عرصه بیمه گری صادقانه میکوشند, آرزوی توفیق و سلامتی مستمر مینمایم .

دوشنبه:۱۳۹۶/۰۹/۲۰



0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *