بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان چیست ؟؟؟

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

کارفرمایان طبق قانون مسئول رعایت اصول ایمنی و حفاظت از کارگـران و کارکنان شاغـل در محدوده مکانـی خود می باشند.

علیرغم نظارت و رعایت اصول ایمنی، حوادث متعددی در کارگاه و محل فعالیت کارکنان واقع می شود که معمولا” طبق رای صادره از سوی مراجع قضایی، کارفرما مسئول شناخته می شود.

با توجه به تنوع مشاغل کاری که کارفرمایان در رابطه با کارکنان خود دارند و جهت سهولت و دسته بندی ریسکها و مشاغل، کارکنان در سه زیررشته بیمه‌ای به شرح ذیل تقسیم بندی می شوند:
– کارکنان شاغل در پروژه های ساختمانی
– کارکنان شاغل در پروژه های عمرانی
– کارکنان شاغل در واحدهای خدماتی، صنعتی، تولیدی، بازرگانی، تجاری و…

در صورت وقوع حادثه حین کار که در طول مدت اعتبار بیمه نامه موجب صدمات جانی به کارکنان شود غرامت های تصریح شده در بیمه نامه (غرامت فوت و نقص عضو و هزینه های پزشکی) طبق رای دادگاه و یا بصورت توافقی به زیان دیده پرداخت خواهد شد.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *