چطور در متقاعد کردن مشتری استاد شویم؟
🔹این یک واقعیت است که همهی ما میخواهیم مشتریمان را متقاعد کنیم باورش را درباره بیمهعمر تغییر دهد و آنچه را ما باور داریم، از درون بپذیرد و آن را در سیستم اعتقادیاش جای دهد و بیمهعمر را با دانش کامل بخرد.
1⃣یکی از روشهای متقاعدسازی این است که نیاز جدیدی را در ذهن مشتری ایجاد کنید و یا نیازی را که از پیش در آنها وجود داشته دوباره برانگیزید.
➖مثال) مشتری شما شغل پرخطری دارد و هیچگونه بیمه ای ندارد، او تا بحال به این موضوع فکر نکرده بود که در صورت فوت بر اثر حادثه، خانواده او دچار مشکل تامین مالی میشوند.
2⃣روش مؤثر دیگر این است که از نیازهای اجتماعی بشر از جمله نیاز به دوست داشته شدن، محبوب بودن و باکلاس بودن یا شبیه به بقیه بودن استفاده کنید.
➖مثال) به مشتری میگویید: اکثر همکاران شما این بیمهنامه را برای خود تهیه کردند، چرا شما این کار را نکنید.
3⃣رویکرد دیگری که در فرآیند متقاعدسازی مشتری معمولا استفاده میشود، استفاده از تکنیک «جای پا باز کردن» است. طبق این استراتژی شما ابتدا باید سوال و درخواست خیلی کوچک و قابل هضمی از طرف مقابلتان داشته باشید و بعد از اینکه آن سوال مورد قبول او واقع شد، سوال بزرگتر را در راستای درخواست قبلی مطرح کنید.
➖مثال)ابتدا از مشتری سوالاتی بپرسید که جواب آنها صد در صد «بله» باشد.
سپس بعد از گرفتن چند «تایید» از او، بیمه عمر را به عنوان راه حلی برای مشکلات و نیازهای مشتری به او معرفی کنید.
4⃣کمیاب بودن به خودی خود برای افراد ایجاد جذابیت میکند.
➖مثال) اگر کسی بداند از بیمهعمری که میخواهد بخرد، تنها در یک بازه زمانی خاص فرصت دارد، اشتیاق بیشتری برای خریدن آن دارد.
🔺نکته پایانی) ما میتوانیم از مشاغل دیگر نیز الگو برداری کنیم، همانطور که در بازار دیدهاید استفاده از کلماتی همچون «صددرصد طبیعی» یا «جدید و بهروز» را بسیار در تبلیغات مشاهده میکنیم. پس قدرت کلمات مثبت را در متقاعد کردن دیگران نادیده نگیرید.
(علی جنگی)
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید?احساس رایگان برای کمک!