وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه در بیمه آتش سوزی چیست؟؟؟

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه در بیمه آتش سوزی چیست؟؟؟(ذکر شده در شرایط عمومی بیمه های آتش سوزی)

۱- حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان اطلاع وقوع حادثه بیمه گر را مطلع نماید.

۲- حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بایستی کیفیت حادثه، فهرست اشیاء نجات داده شده، محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسارت را به بیمهگر اطلاع دهد.

۳- برای جلوگیری از توسعه خسارت در موقع و یا بعد از حادثه، کلیه اقدامات لازم را به عمل آورد.

۴- بدون اجازه بیمه گر در مورد بیمه تغییراتی ندهد که تعیین علت حادثه یا ارزیابی خسارت را دچار اشکال کند. مگر آنکه تغییرات در جهت تقلیل خسارت و یا رعایت منافع عمومی ضروری باشد.

۵- ضمن هرگونه همکاری با بیمه گر برای تعیین حدود تعهدات خود بدان نیاز دارد حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز بعد از اطلاع از وقوع حادثه فهرست امول موجود در روز حادثه، فهرست اموال از بین رفته و آسیب دیده و در صورت درخواست بیمه گر بهای آنها قبل از تاریخ حادثه را در اختیار بیمه گر قرار دهد.

پایگاه جامع اطلاعات بیمه(اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *