⁣⁣ طرز برخورد صحیح با مشتری عصبانی چیست؟!

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

🔹در این مواقع گوش دادن به سخنان مشتری از مهمترین کارهایست که به درد شما میخورد، به دنبال نقاط مشترک با مشتری بگردید و سعی کنید رابطه دو طرفه ای ایجاد کنید.

۱️⃣ دلیل ناراحتی مشتری را سوال کنید: از او بپرسید چه چیزی ناراحتش کرده است. آرام باشید و به او فرصت بدهید خودش را خالی کند. یادتان نرود که فروشنده حرفه‌ای مصرّ و صبور است.

⁣۲️⃣ ⁣مشتری عصبانی را تأیید کنید: باید به مشتری عصبانی این اطمینان را بدهید که داشتن چنین احساساتی طبیعی است و شما او را درک می‌کنید. این بسیار مهم است، حتی اگر دلایل او را قبول نداشته باشید. تأیید و درک خشم می‌تواند به آرام کردن مشتری کمک بسیاری کند.

⁣۳️⃣ ⁣فقط کلمه‌ی «ما» استفاده کنید: استفاده از کلمات «من» و «تو» شما را از طرف مقابل‌تان جدا می‌کند و این جدایی باعث می‌شود او حالت دفاعی بیشتری بگیرد یا عصبی‌تر شود. استفاده از کلمه‌ی «ما» این‌طور القا می‌کند که شما هر دو در یک سمت هستید و تاحدی از خشم او کم می‌کند.

۴️⃣ ⁣به مشتری فضا و زمان بدهید: کسی که به‌شدت عصبانی است، ممکن است نخواهد گفت‌وگویی منطقی‌ با شما داشته باشد. گاهی بهترین کار این است که به او فرصت بدهید آرام شود تا بعدا بتواند با شما حرف بزند.

🔺نکته) موقع پاسخ‌گویی حق ندارید عصبانی شوید. اگر مشتری سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیدید، باخته اید، باید پیشاپیش سوال های مشتریانتان را پیش بینی کنید و برای هر کدوم جواب بدهید




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *