اطلاعات بیمه ای

سماجت یا پیگیری؟ مسئله این است!

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

🔹چند روزی است که یک بازاریاب مجله تبلیغاتی پاپیچم شده، یعنی حدود 25 روز!
شنیده‌اید داستان شکار و شکارچی را؟ ما خودمان پس از مدت‌ها شکارچی بودن حالا تبدیل به یک شکار شده‌ایم. ولی عجب بازاریاب پیگیری است خداوکیلی. به هر نحو ممکن که به مخیله‌تان برسد من به ایشان جواب منفی دادم ولی بازهم پیگیری می‌کند و هر دفعه از دفعه‌ی قبل مصرانه‌تر.

🔺به مناسبت پیگیری‌های مجدانه ایشان، پنج تفاوت مهم درباره‌ی پیگیری و سماجت را خدمت‌تان عرض می‌کنم:

1⃣ پیگیری بخشی هدفمند از فرآیند بازاریابی و فروش است / سماجت نوعی گیر دادن غیر منطقی به مشتری است.

2⃣ پیگیری همراه شدن بیشتر با مشتری برای رساندن او به تصمیم نهایی است / سماجت روشی برای مجبور کردن مشتری به تصمیم مثبت است.

3⃣ پیگیری ممکن است با عدم خرید مشتری همراه باشد / سماجت مشتری را محکوم به خریدن می‌کند.

4⃣ پیگیری رفتاری مؤدبانه و محترمانه با درک شرایط مشتری است/ سماجت رفتاری یک طرفه بدون در نظر گرفتن شرایط مشتری است.

5⃣ پیگیری مشتری را اذیت و ناراحت نمی‌کند / سماجت ممکن است موجب دافعه‌ی افراطی مشتری بشود.

🔺نکته: بیشتر مدیران از فروشندگان سمج بیشتر حمایت می‌کنند تا فروشندگان پیگیر. شما فریب نخورید چون برای بیشتر مدیران، فروش مهم است و سماجت خیلی از وقت‌ها منجر به فرار مشتری و عدم فروش می‌شود. /  اصول و فنون فروش بیمه عمر




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *