چگونه هرروز فروش بیمه عمر داشته باشیم؟

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

🔹هر کسی که الفبای فروش را یاد گرفته باشد و یا یک کتاب ساده‌ی آموزش بازاریابی و فروش را خوانده باشد، حتما با واژه قیف فروش (Sales Funnel) یا قیف بازاریابی آشنایی دارد، البته متاسفانه به دلیل نبود قانون کپی در ایران این مدل بازاریابی قدیمی و در عین حال کاربردی بارها و بارها تحت عناوین مختلف و بدون ذکر منبع توسط اشخاص مختلف به عنوان طرح خلاقانه بازگو شده است.
ما در اینجا به بازگوی طرح اصلی این مدل فروش به صورت مختصر میپردازیم:

🔸قیفِ فروش یا قیف بازاریابی چیست؟

🔹قیف فروش ابزاری جهت محاسبه و پیش‌بینی فروش است. در عین حال می‌توان از آن برای به دست آوردن اهداف مالی فروش خود استفاده کرد. مانند اینکه چه تعداد تماس با مشتری و یا ارائه بیمه عمر و جلسه فروش برای تحقق هدف نهایی فروش مورد نیاز است.

🔺نکته مهم: در این طرح، جریان مایعاتی که از سمت عریض به درون یک قیف ریخته می‌شود را به «انبوه مشتریان بالقوه» تشبیه نموده و خروجی باریک قیف را به «فروش‌های قطعی شده».

🔹جهت استفاده از این ابزار می‌بایست دو چیز در اختیار داشته باشید:

۱⃣ فرایند فروش مشخص و در حال تکرار درصد موفقیت تلاش فروش در هر مرحله از فرایند فروش به یک مشتری بالقوه.دستور العمل تهیه قیف فروش!

۲⃣مراحل فرایند فروش خود را تعریف کنید. سپس برای هر مرحله از فرایند فروش خود درصدی از تحقق موفقیت را تعیین کنید.

🔹مراحل فرایند فروش ممکن است ۵ الی ۷ مورد باشند، مانند:
تماس‌های اولیه
نیازسنجی
ملاقات ابتدایی
هر مرحله از جلسه فروش
پرزنت شده
در حال پیگیری و امثال آن

🔺نکته۲: می‌بایست فرم گزارش روزانه خود را به درج مرحله مشخصی از فرایند فروشتان مجهز کنید و پس از سه ماه بتوانید با دنبال کردن سرانجام هر مشتری بالقوه درصد موفقیتی برای هر مرحله از فرایند فروش استخراج کنید.

🔹از طریق این طرح می‌توانید با تغییر ضرایب در مراحل گوناگون، اهداف فروش خود را جهت تحقق مراحل بعدی به دست آورید و در عملیات فروش استفاده کنید. مثلا برای تحقق ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان فروش نهایی می‌توانید با پیدا کردن عدد خودتان، تعداد مشتری که باید از مشاوره بدهید تا به فروش ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برسید را بیابید.

🔺🔻مثلا: شما باید روزانه به ۲۵ نفر پیشنهاد خرید بیمه عمر را بدهید، ۱۰ نفر حرفهای شما را گوش کنن، ۵ نفر مشاوره بشوند و در نهایت ۱ نفر از شما بیمه یک میلیون تومانی خرید کند.
در نهایت عدد شما ۲۵ است و برای رسیدن به فروش ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی باید روزانه به ۲۵ نفر و در کل به ۵۰۰ نفر مشاوره بدهید.

🔺نتیجه: پس از مدتی استفاده می‌توانید با افزایش دقت در اختصاص ضرایب، پیش‌بینی فروش قابل اتکایی داشته باشید./  اصول و فنون فروش بیمه عمر

پایگاه جامع اطلاعات بیمه(اینشورنس اینفو)

 

 



0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *