تفاوت معنایی سهم بازار با سهم مشتری چیست؟؟؟

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

مقایسه “سهم از بازار” در مقابل “سهم خرید مشتری”، از موضوعات جدید و کاربردی بازاریابی است. سهم از بازار (Market Share) بیان می‌کند که چند درصد محصولات فروخته شده در بازار، مربوط به شرکت شماست ولی سهم خرید مشتری(Share of Wallet) ، نشان می‌دهد که شما چه بخشی از سبد خرید هر مشتری در آن محصول را به خود اختصاص داده‌اید.

سهم خرید مشتری با میزان وفاداری او به برند و محصول، رابطه مستقیم دارد. مشتری ممکن است از برند شما راضی باشد و محصول‌تان را با خوشحالی به دیگران پیشنهاد بدهد؛ در این صورت سهم شما از خرید این مشتری، چیزی حدود ۱۰۰% است، بدین معنی که مشتری در موقع نیاز به محصول، بدون این که به برند دیگری فکر کند، مسقیما محصول شما را خریداری می‌کند.

حالا هر چقدر مشتری در هنگام خرید به گزینه‌های دیگر فکر کند و یا در کنار محصول شما، محصولات رقبایتان را خریداری نماید، سهم شما از این مشتری پایین‌تر می‌آید. این شاخص نشان می‌دهد که چگونه مشتری پول خود را بین شما و رقبایتان تقسیم‌ می‌کند.

افزایش سهم از مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها مشتریان جدید برایتان معرفی کنند و سهم از بازار شما را هم افزایش دهند.




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *