منشور اخلاقی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی :

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

به منظور اشاعه و اعتلای فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انسانی و سازمانی و در راستای خدمتگزاری شایسته و بایسته به زیان‌دیدگان محترم کارمندان صندوق بعنوان خدمتگزاران مردم در جهت نیل به اهداف ، مأموریت‌ها و ضوابط حاکم بر صندوق طبق این منشور متعهد می‌شوند تمامی تلاش‌های خود را برای انجام بهینه وظایف و ارتقاء سطح رضایت‌مندی زیان‌دیدگان محترم به کار گیرند و خود را ملزم به رعایت اصول و مفاد زیر نمایند :

اصول حاکم بر منشور :

۱) اصل حاکمیت قانون و برابری : تمامی امور ، تصمیمات و اقدامات کارمندان بر مبنای قانون است و تمامی مراجعین در برابر قانون برابرند و با مراجعین بدون هیچگونه تبعیض در شرایط مشابه رفتار یکسان می‌شود.

۲)  اصل احترام و اعتماد : کارمندان در تعاملات و رفتارهای خود با مقامات مافوق ، افراد تحت سرپرستی و ارباب رجوع باید با احترام رفتار نمایند و برای انتظارات آن‌ها اهمیت قائل و با اعتماد به طرف مقابل عمل نمایند.

۳)  اصل شفافیت و پاسخ‌گویی : کارمندان باید با رعایت عدالت ، صداقت ، امانت‌داری ، رازداری اطلاعات مربوط به امور و فرآیند‌های جاری صندوق را در چارچوب قوانین و ضوابط تعیین شده در اختیار ذینفعان قرار دهند و مسئول پاسخگویی به تصمیمات و اقدامات خود به مردم و مراجع ذیصلاح می‌باشند.

۴)   کارمندان نباید از اختیارات و جایگاه شغلی خود در جهت کسب منافع شخصی یا فرد و گروه خاصی استفاده نمایند.

۵) اصل به کارگیری مهارت و تخصص : کارمندان باید تلاش نمایند مهارت و دانش شغلی خود را همواره ارتقاء داده و با تمام توان بر انجام بهینه فعالیت‌ها و وظایف‌ شغلی و سازمانی بکار گیرند.

 

 مفاد منشور :

الف) در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های شغلی و سازمانی :

۱-   رعایت نظم و انضباط در انجام وظایف و حضور به موقع در محل کار و حفظ آراستگی شخصی.

۲-   انجام به موقع با صحت و دقت و جدیت وظایف و مسئولیت‌ها.

۳-   ارزشمند دانستن ایده‌ها و روش‌های جدید و تلاش برای عملیاتی نمودن آن‌ها.

۴-   مراقبت در حفظ و حراست از اموال، تجهیزات و سرمایه‌های صندوق و تلاش در استفاده مطلوب از آن‌ها.

۵-   عدم تأثیر روابط خویشاوندی ، قومی ، جنسی و نژادی و مذهبی در تصمیمات و اقدامات.

۶-   داشتن روحیه انتقادپذیری و استفاده از انتقادات سازنده برای بهبود واصلاح فعالیت‌ها.

۷-   تلاش در جهت تقویت روحیه کار جمعی.

۸-   تلاش در جهت توانمندسازی کارکنان و انتقال تجربه به یکدیگر.

۹-   تلاش در حل مشکلات شغلی همکاران در حد امکان و پرهیز از تجسس در زندگی خصوصی یکدیگر.

ب) رفتار و برخورد با ارباب رجوع :

۱-   زیان‌دیدگان و ارباب رجوع صندوق حکم ذی‌حق را داشته و می‌بایست با تلاش در ایجاد رفتار مناسب و ارائه خدمت مطلوب‌تر از صندوق تصویری مثبت و زیبا در ذهن آن‌ها ایجاد نمائیم.

۲-   با ارباب رجوع با احترام رفتار و در مذاکره با آن‌ها گشاده‌رو بوده و در ارائه خدمت به آنان در چارچوب مقررات ، عادلانه و بدون تشریفات زائد و تحمیل هزینه‌های اضافی با صحت و دقت سرعت بخشیم.

۳-   پاسخگویی ، گره‌گشایی از مشکلات زیان‌دیدگان و مراجعین و اشاعه فرهنگ تکریم ارباب رجوع و تبدیل آن به ارزش حاکم در صندوق.

۴-   نظرات و پیشنهادات مراجعین را بعنوان منبعی گرانبها دانسته و برای بهبود عملکرد خود مورد توجه قرار دهیم./صندوق تامین خسارت های بدنی

گردآورنده: پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *