برخورداری از خدمات جامع بیمه های بازرگانی ، حق قانونی شهروندان ایرانی

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

مطالعات مستمر و کسب تجربیات ممتد و دقت در نفس عمل دلالت براین دارد، که بیمه در واقع ریشه در اصل ”تعاون ” در جوامع انسانی دارد.

بیمه و بیمه گری از زمان ناصرالدین شاه قاجار وارد ایران شد،و برای اولین بار خدمات بیمه توسط روس ها در کشورمان عرضه گردید و در زمان پهلوی اول ،به همت و تلاش مجدانه و خیرخواهانه مرحوم دکتر آقایان ،اولین شرکت بیمه ایرانی در سال ۱۳۱۴تاسیس شد.

سوابق فعالیت بیمه گری در ایران شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده و هست ،اما اکنون علی رغم اینکه صنعت و بازار بیمه از دانش و حد توانگری نسبتا مناسب برخوردار است ،لیکن صراحتا باید متذکر شد ،فعالیت شرکت های بیمه ایرانی در شرایط مطلوب و کیفیت مشابه با خدمات بیمه گران همکار در کشورهای توسعه یافته و صنعتی قرار ندارد.!!!!!!

ریسک ها و حوادث فیزیکی و غیر فیزیکی مختلفی هر ساله در ایران اتفاق میافتند که موجب ایجاد انواع خسارتهای مالی و بدنی برای اشخاص حقیقی و حقوقی میگردند ،مطالعه آمار و سوابق این خسارتها نشان میدهد که متاسفانه اکثر ایرانی ها تحت پوشش خدمات حمایتی بیمه ای نیستند و بسیاری از آنهایی که بیمه نامه خریداری میکنند هم متاسفانه پوشش ها و سرمایه های بیمه نامه ها و کلوزهای مورد توافق بین بیمه گذاران و شرکت های بیمه در قراردادها ، رعایت ملاحظات فنی و حقوقی نمیشود و لذا خسارت دیدگان بعد از حوادث و زمان دریافت خسارتها همچنان با شرکت های بیمه مشکل دارند .!!!!!

این مطلب رو هم از دست ندید: 

نقش بیمه های بازرگانی در مدیریت بحران ناشی از حوادث در قانون

 

از سوی دیگر قوانین و ساختار صنعت بیمه به منظور انطباق با شرایط متحول شده کشور بعد از گذشت چند دهه از تصویب و شکل دهی صنعت بیمه ،نیاز مبرم به اصلاح و تغییرات اساسی دارند تا این صنعت پتانسیل و ظرفیت خدمات رسانی کامل در این برهه زمانی در کشور با کمترین وابستگی به بازار اتکایی خارج از کشور داشته باشد.

صنعت بیمه ای با ۸۴ سال تاریخچه فعالیت در این کشور که مدعیست رتبه اول دانش فنی بیمه ای خاورمیانه را داراست ،زیبنده نیست که هموطنان عزیزمان از پوشش های جامع و کامل بیمه ای و حمایتی آن برخوردار نباشند.!!!!!

🏴 🏴 🏴 فاجعه ساختمان پلاسکو و زلزله سر پل ذهاب بعلت جلب توجه ملی و واکنش مسولان و رسانه ها ،بار دیگر نقاط ضعف ناشی از فقدان اجرای برنامه های مدیریت ریسک و پاشنه آشیل صنعت بیمه در عدم فرهنگ سازی و تعمیم فراگیر و مطلوب خدمات حمایتی ضروری و مهم در جامعه سرافراز ایرانی را به وضوح هویدا ساخت .!!!!!

اکنون زمان آن فرا رسیده تا دولت محترم خصوصا وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی – کشور – تعاون ،کار و رفاه اجتماعی -وزارت صنایع،معدن وبازرگانی -وزارت جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی ایران ،در راستای فراگیر نمودن خدمات جامع بیمه های ریسک های مشهود و نامشهود در خانوارها و بنگاههای اقتصادی شهر و روستا ,حسب تکالیف تعیینی در قوانین موضوعه و خصوصا ، قانون برنامه ششم توسعه ،توزیع جدی خدمات بیمه در کشور را مجدانه آغاز نمایند.

بدون تامین خدمات جامع بیمه های بازرگانی و اجتماعی برای هموطنان حسب تکالیف مقرره قانونی رسیدن به اهداف رشد و توسعه ملی و نیز حمایت واقعی از کالاها و اشتغال ایرانی هرگز امکانپذیر نخواهد بود.

این مطلب رو هم از دست ندید: 

بیمه و اطمینان سازی راهبردی فردی و اجتماعی 

منبع: پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *