business

تعریف کارآفرینی

امروزه زیاد واژه کارآفرینی را می شنویم و زیاد می بینیم که خیلی ها بدنبال کارآفرین شدن هستند یا می بینیم که در مراسم هایی از کارآفرینان برتر تجلیل می کنند.

در این مطلب که همراستا با دوره مجازی چگونه کارآفرین موفقی شویم، است،  می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کارآفرینی چه تعریفی دارد، چه چیزی هست و چه چیزی نیست.

کارآفرینی با شغل آفرینی متفاوت است.

متاسفانه زیاد دیده می شود که کارآفرینی را با شغل آفرینی اشتباه می گیرند و در خیلی از مراسم ها عملاً از افرادی که شغل آفرینی کرده اند تجلیل می شود. فراموش نکنید فردی که بخاطر سرمایه فراوانی که دارد یک شرکت تولیدی بزرگ راه اندازی کرده، چندان کارآفرین نیست.

نتیجه تصویری برای ‪Entrepreneurship‬‏

کارآفرینی شکار فرصت هاست.

هوارد استیونسن می گوید: کارآفرینی تعقیب فرصت هاست که فراتر از منابع در دسترس هستند.  در این تعریف استیونسن بر یافتن فرصت های جدید و همچنین تکیه نکردن بر داشته ها تاکید دارد.

  • اگر بخواهیم بیشتر این تعریف را باز کنیم، کارآفرین باید در هر شرایطی بتواند با استفاده از فرصت هایی که در اختیار دارد، ارزش ایجاد کند.
    شومپیتر هم معتقد است عصاره کارآفرینی در درک  و بهره برداری از فرصت هاست.

این مطلب رو هم از دست ندید: 

تفاوت بازاریابی با فروش

زمانی که صحبت از فرصت می شود، شومپیتر  بر 5 مورد زیر تاکید دارد:
معرفی محصول جدید
روشی جدید برای تولید محصولی که قبلاً تولید میشده
ایجاد و طراحی  روش جدیدی برای تولید محصول موجود
یافتن  و استفاده از منابع جدید برای تهیه مواد اولیه
ایجاد بازاری جدید برای محصول قدیمی

گاهاً کارآفرینی با ریسک کردن همراه است.

همیشه گفته می شود کارآفرین جرات ریسک را دارد و فردی ریسک پذیر است، البته این را هم باید اضافه کنیم که ریسک حساب شده.
کانتیلون می گوید کارآفرین کسی است که کسب و کاری را ایجاد یا سامان می دهد و ریسک اجرای آن را می پذیرد، به امید آنکه این ریسک منجر به سود او شود.

کارآفرین اهل عمل است تا اهل حرف

یک ویژگی مهم در کارآفرینی عمل گرایی است. کارآفرین ها بجای صحبت کردن، مدام غر زدن و حرف هایی که نتیجه ای ندارد، بدنبال عمل هستند و سعی می کنند ایده های خودشان را اجرایی کنند. آنها نسبت به آنچه در محیط پیرامون آنها رخ می دهد اقدام می کنند و از فرصت ها بهترین استفاده را می برند.

کارآفرین ارزش ایجاد می کند.

در ابتدای مطلب گفتم که کارآفرین با شغل آفرین متفاوت است. از تعاریف مهم کارآفرینی این است که کارآفرین ارزش ایجاد می کند، یعنی با کمترین هزینه، بیشترین درآمد و سودآوری را ایجاد می کند. 
شرکتی و کسب و کاری که می تواند با چند نفر نیروی کار، درآمدی به مراتب بالاتر از یک شرکت 100 نفره داشته باشد، توانسته ارزش مناسبی را ایجاد کند.

کارآفرینی و خلاقیت ارتباط مستقیم دارند.
زمانی که صحبت از کارآفرینی می شود، باید واژه خلاقیت را هم مورد توجه قرار داد. یکی از ابزارهای کارآفرینی خلاقیت است و بسیاری از کارآفرینان به واسطه همین خلاقیت توانستند ارزش مناسبی ایجاد کنند و با این ارزش خلق ثروت کنند.

مطمئناً موضوعات مرتبط با کارآفرینی بسیار مفصل است اما ما سعی کردیم در این مطلب گوشه ای از تعاریف کارآفرینی را با شما مرور کنیم./ایران آکادمی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

کلیپ آموزشی چگونگی فروش بیمه عمر-How to Sell Life

 پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *