بازاریابی و تبلیغات چریکی (پارتیزانی)

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

تا بحال نام بازاریابی چریکی (پارتیزانی) را شنیده اید؟ شاید شنیده باشید که بگویند فلان شرکت تبلیغات چریکی یا پارتیزانی انجام داده است.

امروزه اگر پای صحبت مشاوران بازاریابی و تبلیغات بنشینید بی شک به شما خواهند گفت که دیگر تبلیغات به شکل قدیمی و سنتی خیلی جواب نمی دهد و اثرگذاری لازم را ندارد. آن ها به شما خواهند گفت که باید به سراغ تبلیغات خلاقانه بروید، تبلیغاتی که مخاطب را جذب کند.

هدف بازاریابی چریکی یا پارتیزانی همین است. تبلیغاتی خلاقانه، جذاب و با حداقل هزینه.

احتمالاً شما هم هر وقت کلمه بازاریابی پارتیزانی یا چریکی را می شنوید مثل خیلی ها، یاد سربازهای چریکی می افتید که بسیار حرفه ای و خطرناک هستند و تنها چند نفر از اونها کافی هست که یه لشکر یا یه پادگان نظامی را نابود کنند، یا شایدم یاد فیلم های رمبو یا آرنولد می افتید.

بازاریابی چریکی هم دقیقاً قرار است همین کار را در بازار پرهیاهوی رقابت انجام بدهد.

به این تکنیک بازاریابی پارتیزانی هم گفته می شود و تفاوتی بین بازاریابی چریکی و پارتیزانی نیست، هر دو یک معنا را بازاریابی و تبلیغات دارند. در این مطلب نیز ما از هردو نام استفاده کرده ایم.

آقای لوینسون مبدع این روش در کتابی به معرفی این تکنیک بازاریابی پرداخت و ایده اولیه ایشان برای کسب و کارهای کوچک بود که با بودجه ای کم و با انجام تکنیک های خلاقانه و نامتعارف در بازاریابی و تبلیغات بتوانند محصولات و خدمات خودشان را به مشتریان بالقوه معرفی کنند.

البته امروزه شرکت های بزرگ هم روی به این نوع بازاریابی آورده و با صرف هزینه ، توانسته اند تبلیغات کاملا متفاوت و خلاقی را ایجاد کنند.

خلاقیت و تفکری خلاق اساس بازاریابی پارتیزانی است.

 

چند مطلب زیر در بازاریابی چریکی بسیار مهم است:

  • در بازاریابی چریکی بسیار مهم است که ابتدا جامعه دقیق مخاطبان شناسایی شوند و تبلیغ صرفا برای همین جامعه صورت گیرد.
  • باید رسانه های تبلیغاتی را شناخت و رسانه ای را انتخاب کرد به جامعه هدف به آن دسترسی دارد. در بازاریابی چریکی حتی پیشنهاد می شود، رسانه جدید خلق کرد.
  • در بازاریابی پارتیزانی هدف جلب توجه ببینده و مخاطب تبلیغات می باشد بطوری که فرد جذب سازمان شما شود.
  • در بازاریابی چریکی اساس بر پایه خلاقیت می باشد، و هر چه میزان خلاقیت در بازاریابی و تبلیغات بیشتر باشد، شانس موفقیت بیشتر خواهد شد.
  • در بازاریابی چریکی کار تیمی خیلی بیشتر تاثیر گذار می باشد و برای اینکه بتوانید یک تبلیغات و بازاریابی خلاق ارائه کنید باید تیم هایی را تشکیل دهید و با استفاده از طوفان ذهنی بتوانید ایده های افراد تیم را دریافت نمایید.

لازمه یادگیری بازاریابی چریکی یا همان پارتیزانی این است که ابتدا با اصول اولیه بازاریابی، انواع رسانه ها و انواع روشهای تبلیغات آشنا شوید، سپس بدانید خلاقیت چیست و طوفان فکری در این میان چه نقشی دارد و پس از آن ده گام اجرای بازاریابی چریکی را بیاموزید.

این مطلب رو هم از دست ندید: 

فرهنگ نامه اصطلاحات بیمه-بخش هفدهم(فارسی)

 پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *