5 تکنیک در بازاریابی حضوری موفق

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

خیلی از فروشندگان، مشغول فروش های حضوری هستند، فروش هایی که فروشنده بصورت مستقیم با مشتری روبرو می شود و باید بتواند با صحبت هایش مشتری را به خرید، ترغیب کند.
هرچقدر فروشنده ها بهتر بتوانند تاثیر بگذارند، احتمال موفقیت آنها بیشتر خواهد شد. در این مطلب به نکاتی می پردازیم که می تواند بر موفقیت فروشنده ها تاثیر بگذارد.

از تاثیر گذاری اولیه غافل نشوید.
از مهمترین موارد که می تواند در بازاریابی حضوری موثر باشد، تاثیرگذاری اولیه است، یک فروشنده حرفه ای باید بتواند در همان چند ثانیه اول بر روی مشتری و مخاطب خودش تاثیر بگذارد و این موضوع صرفاً با ظاهر و رفتار او در همان ثانیه میسر است.
در این زمینه موضوع و قانونی با عنوان اصل 12 وجود دارد که میگویند فروشنده ها و مذاکره کننده در ارتباطات خودشان سه 12 را نباید فراموش کنند.

تصویر مرتبط

هنر سوال کردن.
یک فروشنده و بازاریاب حضوری باید بتواند بخوبی از مشتری سوال بپرسد، فروشنده هایی که سوالات بهتری می پرسند، موفق تر هم خواهند بود.
توصیه ای که در این زمینه می شود این است که فروشنده ها از سوالات باز استفاده کنند تا مشتری در جواب این سوال ها شروع به صحبت کردن کند.
نکته مهم بعدی این است که مبادا لحن پرسش بگونه ای باشد که مشتری احساس کند در حال بازجویی شدن است. مثلا سوالات این سبکی حس بازجویی می دهد: سنتون؟ آدرس را بگید؟ گفتید قبلاً کی خرید کردید؟

سخنان مشتری را خوب بفهمید
متاسفانه خیلی از افراد و فروشنده ها معنقد هستند که فروشنده خوب باید بتواند زیاد حرف بزند. اما این تصور نادرستی است و فروشنده خوب باید بتواند خوب حرف بزند، نه زیاد.
یک فروشنده حرفه ای تلاش می کند بیشتر از آنکه حرف بزند، به حرف های مشتری گوش کند تا بتواند آنطور که مشتری انتظار دارد صحبت کند و آن چیزی را بگوید که مشتری دوست دارد بشنود.
فروشنده ای که هنر گوش دادن فعال را نداشته باشد، صحبت های مشتری را نمی فهمد، مدام صحبت های او را قطع می کند و این کار علاوه بر ناراحت کردن مشتری، این امکان را به فروشنده نمی دهد تا در فروش حضوری خودش موفق باشد.

در دسترس باشید.
در بازاریابی حضوری گاهاً خرید به روزهای دیگری موکول می شود و نکته مهم اینجاست که فروشنده و بازاریاب باید در دسترس باشند. زمانی که مشتری تصمیم می گیرد با شما ارتباط برقرار کند یا بعد از ملاقات حضور سوالی بپرسد، از چه طریقی می تواند با شما در ارتباط باشد؟
حتماً کانال های مفید ارتباط با مشتری های خودتان را تعریف کنید تا در زمان های مورد نیاز در دسترس مشتری باشید.

با شخصیت های مختلف آشنا باشید.
در فروش حضوری یکی از مولفه های مهم، شناخت تیپ شخصیتی و تیپ رفتاری طرف مقابل است و هر چه فروشنده بر این موضوع تسلط بیشتر و بهتری داشته باشد، می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب خودش داشته باشد و او را راحت تر و سریع تر متقاعد کند.
الگوها و سبک های مختلفی برای شخصیت شناسی و رفتارشناسی وجود دارد که هر کدام می تواند به نوعی به افراد و سازمان ها کمک کند.
روش هایی مانند  DISC ، MPTI ، ایناگرام و … /ایران آکادمی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

فرهنگ نامه اصطلاحات بیمه-بخش چهاردهم(فارسی)

 پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *