قیف فروش چیست

مدت زمان مطالعه : < 1 دقیقه

تصور کنید شما بعنوان فروشنده هر روز به ۱۰ مشتری بالقوه تماس می گیرید، ۵ نفر از این افراد تمایل به برگزاری جلسه حضوری و کسب اطلاعات بیشتر دارند و از این ۵ نفر شما موفق می شوید محصولتان را به یک نفر بفروشید. این موضوع در حوزه فروش به قیف فروش شناخته می شود.

عبارت قیف فروش به این خاطر انتخاب شده است که در هر مرحله از فرایند فروش و مذاکره با مشتری احتمالی، تعدادی از این مشتری ها ریزش می کنند.

مطمئناً حالت رویایی هر کسب و کاری این است که قیف فروش به سمت استوانه ای شدن سوق پیدا کند، یعنی تعداد بیشتری از مشتری ها بالقوه تبدیل به مشتری بالفعل و خریدار بشوند.

قیف فروش می تواند ابزار بسیار مناسبی برای تحلیل کسب و کار و همچنین هدف گذاری برای توسعه و پیشرفت باشد.

تصویر مرتبط

به مثال ابتدای مطلب برگردیم، شمابا نرخ موفقیت ۱۰% در کار فروشندگی پیش می روید، یعنی انتهای قیف فروش شما، از هر ۱۰ مشتری، ۱ مشتری به خریدار تبدیل می شود. برای توسعه شما باید این میزان را بالا ببرید که دو راه در پیش رو دارید.

گام اول: با یادگیری و بهبود روش های مذاکره و فروش، بتوانید تعداد افراد بیشتری را به خرید متقاعد کنید، بعنوان مثال شما با یادگیری مهارت های ارتباط تلفنی موثر، تلاش می کنید تعداد ۵ ملاقات حضوری را به ۷ ملاقات یا بیشتر افزایش بدهید و از طرفی با یادگیری مهارت های فروشندگی حرفه ای و اصول متقاعدسازی سعی می کنید تعداد افراد بیشتری را به خرید متقاعد کنید.

گام دوم: باید تعداد ورودی قیف را بیشتر کنید. فرض کنید شما در طول روز با همان ۱۰ مشتری احتمالی ارتباط میگیرید و تماس برقرار می کنید، حال اگر بتوانید راندمان کاری خودتان را بالا ببرید و تعداد تماس ها را به ۲۰ افزایش بدهید، تعداد مشتری نهایی شما از ۱ به ۲ تبدیل می شود و در نهایت فروش شما هم افزایش می یابد.

بهترین گزینه این است که بتوانید از هر دوگام استفاده نمایید که لازمه این افزایش از مسیر یادگیری و مدیریت بهتر می گذرد./ایران آکادمی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

مقاله شماره ۱۴-حاوی دو مقاله تخصصی بیمه

 پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *