۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-دینامیک­ های در حال تغییر بازار به دلیل تقسیم بندی زنجیره ارزش

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

روند ۰۳: دینامیک­ های در حال تغییر بازار به دلیل تقسیم بندی زنجیره ارزش

تقسیم بندی زنجیره ارزش در حال ایجاد موقعیت­های جدید شراکتی در اینشورتک و همچنین نیاز بیشتری برای مشارکت مشتری است.

زمینه

  • تقسیم بندی زنجیره ارزش به ظهور شرکت­ هایی اشاره دارد که محصولات و خدمات جدیدی را تنها برای بخش­های خاصی از زنجیره ارزش بیمه پیشنهاد می­ کند.
  • به این صورت یک زنجیره ارزش چند پاره تشکیل می­ شود که ممکن است طی آن مشتریان برخلاف تعامل با یک گرداننده واحد عمودی، با گرداننده­ های چندگانه در ارتباط باشند.

محرک­ های کلیدی

محرک­ های کلیدی تقسیم بندی زنجیره ارزش شامل موارد زیر می ­شوند:

  • ظهور تعداد بسیار زیادی از شرکت ­های اینشورتک با پیشنهادهای نوآورانه برای عملیات مشخص یا بخش­ هایی از زنجیره ارزش
  • تقاضای مشتری برای شفافیت بیشتر، تسهیلات و راحتی، و خصوصی سازی، که به شهرت پلتفرم ­هایی که اطلاعات را از شرکت­ های بیمه چندگانه جمع آوری می­کنند، سوق می­ دهد.
  • راحتی فراهم آمده از یک سیستم اتصال و اجرا (plug and play system) در کشف قابلیت­ های تکنولوژی جدید، بخصوص برای شرکت­های متصدی مهار شده توسط فرآیندها و سیستم­ های ماترک.

بررسی روند

  • گستره ­ای از شرکت­ ها در حال ظهور هستند که پیشنهادات نوآورانه­ ای را برای بخش­های مشخصی از زنجیره ارزش بیمه تأمین می­کنند.
  • اگرچه بسیاری از آنها به منظور ارائه یک رابط مشتری با یک پیشنهاد ارزش ویژه، سازمان دهی شده­اند، برخی از شرکت ­ها راه حل­ های نرم افزاری مبتنی بر تحلیل تخصصی را به بیمه گران عرضه می­ کنند.
  • بخش توزیع زنجیره ارزش بیمه شاهد ورود پلتفرم ­های بازار است که یک لایه میانی مازاد را بین مشتریان و بیمه گران ایجاد می­ کنند:
  • اینشوریفای (Insurify) امکان مقایسه هوشمندانه ­تر و راحت تر را برای مقایسه بیمه خودرو فراهم کرده و پیشنهادات و توصیه ­های سفارشی را بر اساس نیازها و اولویت­ های خاص مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می ­دهد.
  • کاوِر (Cover) یک راه حل موبایل فِرست (mobile-first) را جهت گرفتن سریع و آسان یک قیمت پیشنهادی برای پوشش­ های بیمه تأمین می ­کند- با استفاده از برنامه کاوِر برای iOS یا اندروید، کاربران به آسانی یک عکس از دارایی مد نظرشان برای بیمه شدن می ­گیرند.
  • پالیسی جینیوس (PolicyGenius) یک پلتفرم بیمه آنلاین است- از طریق چکاپ بیمه تنظیم شده آن، کاربران قادر خواهند بود نقصان پوشش بیمه خود را یافته و در مورد راه حل ­های دقیق نیازهای خود مطالعه کنند.
  • فرندشورنس (Friendsurance) مشتریان را قادر به ایجاد شبکه­ های اجتماعی می­ کند که حق بیمه­ ها را گردآوری کرده و از آنها در پرداخت سهم فرانشیز از هزینه خسارات استفاده می­ کند.
  • در بیمه گری، شرکت ­ها در حال گسترش راه حل­ های خاصی هستند که می ­توانند در استفاده با متصدی باربری در بهبود عملکردهای بیمه گری آنها به کار روند:
  • فُرس دایاگناستیک (Force Diagnostics) بر استفاده از ترکیبی از علم و یک فرآینده تسهیل شده مشتری محور جهت دگرگونی نحوه بررسی سلامت در بیمه­ های عمر تمرکز کرده است.
  • شوریفای (Surify) لایف تایم پلتفرم را در اختیار بیمه گران قرار می­ دهد، که در واقع یک پلتفرم بیمه مبتنی بر رایانش ابری برای بیمه گران است و به وسیله آن قادر خواهند بود به محصولات خود شکل داده و از طریق کانال ­های چندگانه از قبیل وب، موبایل، و سایر دستگاه ­های متصل با کاربران ارتباط برقرار کنند.
  • پردیکت (Praedicat) با بهره گیری از اطلاعات مقالات علمی در هویت شناسی ریسک نوظهور، بیمه گری، و مدیریت ریسک، ابزار چندگانه­ای را برای بیمه گری تأمین می­ کند.
  • FirstBest Systems’ Underwriting Management System (FirstBest UMS) یک ایستگاه کاری بیمه گری را به منظور ادغام ابزار، اطلاعات ریسک، و داده ­های شخص ثالث و گزارشات ارائه می ­دهد تا تولید کنندگان و بیمه گران را قادر به تصمیم گیری­ های سریع تری در ارزیابی خطر کند.
  • در خدمات بیمه نامه، شرک ت­ها در حال ارائه برنامه ­­هایی هستند که به مشتریان دید جامعی را از تمام بیمه نامه­هایشان و یا دارایی­هایشان داده و آنها را قادر به عملکردهای خاصی نظیر پرداخت حق بیمه می­ سازد:
  • اکسپت میل (Acceptmail) یک ابزار پرداخت مبتنی بر وب را در اختیار کاربران قرار می ­دهد که به آنها اجازه پرداخت آنلاین حق بیمه­ های خود و همچنین نصب قابلیت­های پرداخت اتوماتیک و زمان بندی پرداخت­ قبض­ های پی در پی را می ­دهد.
  • برولی (Brolly) و فایننشال فاکس (FinancialFoX) برنامه ­­هایی را ارائه می­دهند که کاربران را قادر به بازدید و مدیریت تمام بیمه نامه­یشان در یک برنامه واحد کرده و همچنین توصیه­ هایی را در زمینه پوشش­ های مفقوده تأمین می ­کنند.
  • برنامه ترو (Trov) مشتریان را قادر به سازمان دهی اطلاعات در مورد دارایی شان و پشتیبانی اطلاعات مذکور در رایانش ابری می­ کند به گونه ­ای که درموارد مورد نیاز در دسترس باشند.
  • در سهم خسارات زنجیره ارزش، پیشنهادات تخصصی شامل برنامه­­ های گزارش خسارات برای مشتریان و مدیریت خسارات و یا نرم افزار تشخیص جعل برای بیمه گران می­ شوند:
  • کلِیم دای (Claim Di) یک برنامه موبایل است که رانندگان را به شرکت­های بیمه خودروی آنها ارتباط می ­دهد. در مورد یک تصادف یا نیاز به کمک جاده­ای، یک مشتری به آسانی قادر به استفاده از برنامه کلیم دای جهت آگاهی شرکت بیمه، سندیت دادن به تصادف، و دریافت یک برآوردکننده خسارات خواهد بود.
  • اسپکس (Spex) ابزاری را جهت ضبط و سندیت دادن به بازرسی خسارات و دسترسی به داده ­های آن تأمین می­ کند، بنابراین مدیریت خسارات را برای نمایندگان و مشتریان کارآمدتر می­ کند.
  • تایکی (Tyche) با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف جهت ساخت مدل­ های قابل پیش بینی و بینش­ هایی به ریسک مجاز، به بیمه گران در مدیریت خسارات دارای نقص کمک شایانی می ­کند.
  • شیفت تکنولوژی (Shift Technology) در تشخیص جعل خسارات از هوش مصنوعی استفاده کرده و همچنین در مورد گام ­هایی به بررسی یک خسارت مشخص توصیه­ هایی ارائه می­ دهد.

پیامدها

  • همچنانکه زنجیره ارزش تقسیم می ­شود، مشتریان ممکن است در خرید و مدیریت بیمه نامه­ های خود به سمت پلتفر م­های یک مرحله­ای یکپارچه جابجا شوند، بنابراین این روند به کنترلی ضعیف تر در رابطه بین مشتری و بیمه گر سوق خواهد داد.
  • این وضعیت پتانسیل ضعیف کردن وفاداری به برند تجاری و افزایش رقابت را داشته، که یک نیاز برای تمرکز بیشتر بر حفظ مشتری از طریق مشارکت­های نوآورانه را ایجاد می­کند.
  • اکوسیستم جدید از گرانندگان، گسترش شراکت صحیح و همکاری با شرکای چندگانه را برای بیمه گران لازم الاجرا می­ کند.
  • همچنین به بیمه گران پیشنهاد موقعیت ­هایی در کشف قابلیت­ های جدید بدون سرمایه گذاری­های بزرگ درون سازمانی یا محدود شدن با سیستم­ های میراث را می­ دهد.
  • روند تقسیم بندی زنجیره ارزش ممکن است بیمه گران را به سمت تخصص­ های متمرکزتری بر مهارت­ های اصلی آنها سوق دهد در حالیکه سایر فعالیت­ ها از بیرون از سازمان جذب می ­شوند./ CAPGEMINI-ترجمه گروه  TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی

 

 




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *