بیمه

۵ اشتباه زبان بدن که نباید سر کار انجام دهید

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

 

خیلی ها ناخواسته و ندانسته به انواع اشتباه زبان بدن تن می دهند در حالی که زبان دهان شان چیز دیگری می گوید. ارتباطات، نه تنها کلامی است، بلکه شامل حالت چهره و ژست بدن نیز می شود. از این رو، اگر نمی خواهید اختلافی  بین زبان بدن تان و آن چه می خواهید با کلام انتقال دهید ایجاد شود لازم است مراقب باشید به هنگام ابراز خودتان چه طور از بدن تان استفاده کنید. در ادامه می توانید ۵ اشتباه زبان بدن مشترک در میان آدم ها را بیابید که باید برای به نمایش گذاشتن تصویری حرفه ای از خودتان از آن ها اجتناب کنید.

20150821181611 crossing their arms business people - ۵ اشتباه زبان بدن که نباید سر کار انجام دهید

در این جا ۵ اشتباه زبان بدن آمده است که لازم است در محل کار و هنگام جلسات یا دیگر ارتباطات کاری از آن ّا اجتناب کنید:

۱. اجتناب از تماس چشمی

وقتی با یک شنونده یا همکار حرف می‌زنید، اجتناب از تماس چشمی باعث می‌شود به نظر غیرحرفه‌ای بیایید. هم‌چنین نشان می‌دهد فاقد اعتماد به نفس یا بی‌علاقه به موضوع هستید. افزون بر این، ممکن است این وضعیت را چنین تفسیر کنند که چیزی را پنهان می‌کنید. برای اجتناب از این نوع برداشت‌ها، به ویژه وقتی صحبت می‌کنید، همیشه باید تماس چشمی مستمر و  پاینده‌ای داشته باشید. وقتی شخص دیگری صحبت می‌کند، شما می‌توانید به آهستگی سرتان را بجنبانید تا نشان دهید گوش می‌دهید و به موضوع علاقه‌مند هستید. در واقع با این کار از زبان بدن درست استفاده می کنید.

۲. دست به سینگی یا دست‌های ضربدری

دست به سینگی نشان می‌دهد که با دیگران با روی خوش و باز گفت‌وگو نمی‌کنید و نیز می‌خواهید فاصله‌ای بین خودتان و دیگران ایجاد کنید. این حالت عموماً به عنوان اعلام یک موضع دفاعی برداشت می‌شود. برای این‌که دیگران احساس گرم و مثبتی از گفت‌وگو با شما داشته باشند همیشه دستانتان باز باشد. اگر نشسته‌اید می‌توانید دستانتان را روی میز بگذارید.

۳. کنترل وقت یا نگاه کردن به ساعت

کنترل وقت هر چند دقیقه یک‌‌بار به دیگران این احساس را می‌دهد که یا عجله‌ دارید یا ترجیح می‌دهید جای دیگری باشید. این کار بسیار غیر احترام‌آمیز است و به این عنوان برداشت می‌شود که علاقه ندارید با آنها باشید و آرزو می‌کنید آن‌جا را ترک کنید. بنابراین، وقتی در جلسه‌ای هستید یا با همکارانتان حرف می‌زنید سعی کنید مرتب به ساعت نگاه نکنید.

۴. ژست بد بدن

داشتن ژست بد مثل انداختن شانه‌ها یا فرو بردن گردن می‌تواند حاکی از این باشد که علاقه‌ای ندارید آن‌جا چه اتفاقی می‌افتد و نیز خسته هستید. همیشه وقتی با کسی حرف می‌زنید استوار بایستید یا شق و رق بنشینید. هم‌چنین سرتان را بالا نگه‌دارید. این کار نشان می‌دهد به خودتان اعتماد به نفس دارید. و به علاوه حرفه‌ای هستید.

۵. دست دادن بی حال

یک دست دادن بی حال می‌تواند به عنوان نبود اعتماد به نفس یا اهمیت ندادن به شخصی که با او دست می‌دهید برداشت شود. سعی کنید با دست دادن محکم و جدی با آدم‌ها احوال‌پرسی کنید. با این وجود فراموش نکنید که اگر دست دادن بسیار محکم و دردآور باشد ممکن است به عنوان یک حرکت تهاجمی استنباط شود. بنابراین سعی کنید روش متعادل دست دادن را پیدا کنید.

/کسب و کار بازده-  آنترپرینر

این مطلب رو هم از دست ندید: 

چگونه با رییس پرحرف خود رفتار کنیم

پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *