۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روند ۰۴: محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی

محصولات جدیدی توسط بیمه گران در حال طراحی هستند که به نیازهای ویژه در حال ظهور از اقتصاد مشارکتی پاسخ می­ دهند.

زمینه

  • اقتصاد مشارکتی یک سیستم اقتصادی است که در آن کاربران دارایی و یا خدمات را بر طبق نیاز از مجموعه مشترکی از ارائه دهندگان بدست می ­آورند و در مواقع ضروری دارایی متضمن را با سایر کاربران به اشتراک می­ گذارند.
  • برای مثال، شرکت­ هایی همچون اوبِر و زیپ کار، همسفری را فراهم می­کنند، در حالیکه شرکت­ هایی مثل اِر بی اِن بی یک بازار آنلاین جهت تطبیق میزبان و مهمان برای اقامت در مدت زمانی کوتاه را ممکن می ­سازند.
  • اقتصاد مشارکتی در نتیجه اقتصاد پلتفرمی ظهور کرد و با سبک زندگی پویا و در حال رشد مشتریان اداره می­ شود.

محرک­ های کلیدی

  • جابجایی به سمت یک اقتصاد مشارکتی موقعیت­ های بسیار پیچیده­ای را روی کار می­ آورد که به طور معمول حذف شده ­اند یا جزو محصولات بیمه سنتی حساب نمی ­شوند.
  • بیمه گران با طراحی محصولاتی که مخصوص نیازهای خاص اقتصاد مشارکتی است، می­ توانند از این بازار قابل توجه و رو به رشد بهره مند شوند.

بررسی روند

  • بیمه گران به صورت چشمگیری در حال کاوش در گسترش محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی هستند.
  • در بیمه اتومبیل، بیمه گران به منظور پیشنهاد پوشش همسفری، در حال شراکت با شرکت­ های همسفری نظیر اوبِر و لیفت هستند:
  • برای مثال، مِت لایف با لیفت وارد شراکت شده است تا یک الحاقیه که به راننده ­ها و مسافران در هر مرحله از سفر پوشش بیمه ارائه می ­دهد، پیشنهاد کند؛ در حالیکه راننده منتظر درخواست یک مسافر است، در راه است تا مسافر بردارد، و در طول سفر همراه با مسافر است.
  • حق بیمه ­های مذکور بر اساس مسافت طی شده متغییر خواهند بود.
  • مشابهاً، مترومایل با اوبِر، جهت تأمین رانندگان اوبِر با بیمه اتومبیل با هزینه ­های متغییر و قابل پرداخت بر حسب مایل، وارد شراکت شده است. این شرکت پلتفرم خود را با اوبِر از طریق دستگاه مترونوم ادغام کرده است که می­تواند به پورت تشخیصی OBD-II port)On-board Diagnostic Port) در خودروی راننده متصل شود و این اتصال به راننده اجازه اندازه گیری مایل­های طی شده در یک مقیاس دقیق تر را می­ دهد.
  • همچنین در سال گذشته، آل استیت، راید خود را برای الحاقیه هایِر راه اندازی کرد تا به این طریق فاصله میان بیمه نامه خودروی شخصی مشتریان و پوشش تجاری شبکه حمل و نقل شرکت را حل کند.
  • زمانیکه صحبت به بیمه منزل می­رسد، علاقه بیشتری از طرف محدوده گسترده­ای از استارت آپ­ها دیده می­ شود، نظیر سِیفلی استِی، سِیف شِر، اِسلایس، بانگلو، و پییِرز:
  • یک شرکت کننده اخیر در این فضا اِسلایس است، که محصول بیمه اشتراک گذاری منزل خود را برای کاربران پلتفرم­ های اشتراک گذاری منزل نظیر اِر بی اِن بی و هوم اِوِی راه اندازی کرده است.
  • برنامه تلفن هوشمند اِسلایس به کاربران اجازه خرید یک بیمه نامه بر اساس پرداخت در ازای استفاده را داده و پردازش خسارات را به نحوی طراحی کرده است که برای مشتریان شفاف ­تر، ادراکی ­تر، و آسان ­تر باشد.
  • اِسلایس با میونیک ره (Munich Re) به دلیل محصولاتش وارد شراکت شده است، و پلتفرم تکنولوژی که شامل قوانین بیمه گری مکانیزه می­ شود را تأمین می­ کند.
  • سِیف شِر یک محصول نوآورانه در این زمینه است که تکنولوژی زنجیره بلوکی را در تأمین محصولات برای اقتصاد مشارکتی به کار می ­برد:
  • سِیف شِر نخستین محصول بیمه مبتنی بر زنجیره بلوکی خود که صریحاً به اقتصاد مشارکتی خدمات می­ دهد را راه اندازی کرد است.
  • راهکار سِیف شِر از تکنولوژی زنجیره بلوکی که توسط گروه زِدیِن ایجاد شده است استفاده می­ کند تا تعهدات طرف مقابل را تأیید کند و محصول آن توسط LIoyd’s of London صادر شده است.
  • این شرکت با ورومی (Vrumi) وارد شراکت شده است، که یک شرکت اقتصاد مشارکتی است و صاحبان خانه را با اداره ­های تخصصی جستجو گر مکان ارتباط می ­دهد تا اتاق­ های بیشتری را اجاره کنند.
  • بعلاوه، این شرکت یک خط خدماتی خسارت شبانه روزی پیشنهاد می ­دهد.

پیامدها

  • همچنان که اقتصاد مشارکتی موقعیت­ هایی را برای گسترش پوشش بیمه جهت دربرگیری شرایط جدید ارائه می ­دهد، یک جریان درآمدی مازاد برای بیمه گران را در پی دارد.
  • جهت پوشش انواع جدیدی از ریسک­های در حال ظهور از اقتصاد مشارکتی، بیمه گران مجبور خواهند بود که ارزیابی ریسک و مدل­های صدور خود را در غیاب داده ­های تاریخی برنامه ریزی کنند.
  • همچنانکه اقتصاد مشارکتی شامل نیاز به پوشش بیمه برای مدت زمان ­های خاص و کوتاهتر می­شود، ماهیت محصولات به سمت تأمین بیمه بر مبنای تقاضا جا به جا می­ شود.
  • بنابراین بیمه گران نیاز خواهند داشت که داده­ها و قابلیت­ های تکنولوژی خود را ساخته و همچنین مدل­های عملیاتی سریعتری را به منظور به کارگیری محصولات پویا و مبتنی بر تقاضا گسترش دهند./ CAPGEMINI-ترجمه گروه  TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی

این مطلب رو هم از دست ندید: 

بیمه عدم النفع

پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *