۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی
مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه
روند ۰۴: محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی
محصولات جدیدی توسط بیمه گران در حال طراحی هستند که به نیازهای ویژه در حال ظهور از اقتصاد مشارکتی پاسخ می دهند.
زمینه
- اقتصاد مشارکتی یک سیستم اقتصادی است که در آن کاربران دارایی و یا خدمات را بر طبق نیاز از مجموعه مشترکی از ارائه دهندگان بدست می آورند و در مواقع ضروری دارایی متضمن را با سایر کاربران به اشتراک می گذارند.
- برای مثال، شرکت هایی همچون اوبِر و زیپ کار، همسفری را فراهم میکنند، در حالیکه شرکت هایی مثل اِر بی اِن بی یک بازار آنلاین جهت تطبیق میزبان و مهمان برای اقامت در مدت زمانی کوتاه را ممکن می سازند.
- اقتصاد مشارکتی در نتیجه اقتصاد پلتفرمی ظهور کرد و با سبک زندگی پویا و در حال رشد مشتریان اداره می شود.
محرک های کلیدی
- جابجایی به سمت یک اقتصاد مشارکتی موقعیت های بسیار پیچیدهای را روی کار می آورد که به طور معمول حذف شده اند یا جزو محصولات بیمه سنتی حساب نمی شوند.
- بیمه گران با طراحی محصولاتی که مخصوص نیازهای خاص اقتصاد مشارکتی است، می توانند از این بازار قابل توجه و رو به رشد بهره مند شوند.
بررسی روند
- بیمه گران به صورت چشمگیری در حال کاوش در گسترش محصولات جدید برای اقتصاد مشارکتی هستند.
- در بیمه اتومبیل، بیمه گران به منظور پیشنهاد پوشش همسفری، در حال شراکت با شرکت های همسفری نظیر اوبِر و لیفت هستند:
- برای مثال، مِت لایف با لیفت وارد شراکت شده است تا یک الحاقیه که به راننده ها و مسافران در هر مرحله از سفر پوشش بیمه ارائه می دهد، پیشنهاد کند؛ در حالیکه راننده منتظر درخواست یک مسافر است، در راه است تا مسافر بردارد، و در طول سفر همراه با مسافر است.
- حق بیمه های مذکور بر اساس مسافت طی شده متغییر خواهند بود.
- مشابهاً، مترومایل با اوبِر، جهت تأمین رانندگان اوبِر با بیمه اتومبیل با هزینه های متغییر و قابل پرداخت بر حسب مایل، وارد شراکت شده است. این شرکت پلتفرم خود را با اوبِر از طریق دستگاه مترونوم ادغام کرده است که میتواند به پورت تشخیصی OBD-II port)On-board Diagnostic Port) در خودروی راننده متصل شود و این اتصال به راننده اجازه اندازه گیری مایلهای طی شده در یک مقیاس دقیق تر را می دهد.
- همچنین در سال گذشته، آل استیت، راید خود را برای الحاقیه هایِر راه اندازی کرد تا به این طریق فاصله میان بیمه نامه خودروی شخصی مشتریان و پوشش تجاری شبکه حمل و نقل شرکت را حل کند.
- زمانیکه صحبت به بیمه منزل میرسد، علاقه بیشتری از طرف محدوده گستردهای از استارت آپها دیده می شود، نظیر سِیفلی استِی، سِیف شِر، اِسلایس، بانگلو، و پییِرز:
- یک شرکت کننده اخیر در این فضا اِسلایس است، که محصول بیمه اشتراک گذاری منزل خود را برای کاربران پلتفرم های اشتراک گذاری منزل نظیر اِر بی اِن بی و هوم اِوِی راه اندازی کرده است.
- برنامه تلفن هوشمند اِسلایس به کاربران اجازه خرید یک بیمه نامه بر اساس پرداخت در ازای استفاده را داده و پردازش خسارات را به نحوی طراحی کرده است که برای مشتریان شفاف تر، ادراکی تر، و آسان تر باشد.
- اِسلایس با میونیک ره (Munich Re) به دلیل محصولاتش وارد شراکت شده است، و پلتفرم تکنولوژی که شامل قوانین بیمه گری مکانیزه می شود را تأمین می کند.
- سِیف شِر یک محصول نوآورانه در این زمینه است که تکنولوژی زنجیره بلوکی را در تأمین محصولات برای اقتصاد مشارکتی به کار می برد:
- سِیف شِر نخستین محصول بیمه مبتنی بر زنجیره بلوکی خود که صریحاً به اقتصاد مشارکتی خدمات می دهد را راه اندازی کرد است.
- راهکار سِیف شِر از تکنولوژی زنجیره بلوکی که توسط گروه زِدیِن ایجاد شده است استفاده می کند تا تعهدات طرف مقابل را تأیید کند و محصول آن توسط LIoyd’s of London صادر شده است.
- این شرکت با ورومی (Vrumi) وارد شراکت شده است، که یک شرکت اقتصاد مشارکتی است و صاحبان خانه را با اداره های تخصصی جستجو گر مکان ارتباط می دهد تا اتاق های بیشتری را اجاره کنند.
- بعلاوه، این شرکت یک خط خدماتی خسارت شبانه روزی پیشنهاد می دهد.
پیامدها
- همچنان که اقتصاد مشارکتی موقعیت هایی را برای گسترش پوشش بیمه جهت دربرگیری شرایط جدید ارائه می دهد، یک جریان درآمدی مازاد برای بیمه گران را در پی دارد.
- جهت پوشش انواع جدیدی از ریسکهای در حال ظهور از اقتصاد مشارکتی، بیمه گران مجبور خواهند بود که ارزیابی ریسک و مدلهای صدور خود را در غیاب داده های تاریخی برنامه ریزی کنند.
- همچنانکه اقتصاد مشارکتی شامل نیاز به پوشش بیمه برای مدت زمان های خاص و کوتاهتر میشود، ماهیت محصولات به سمت تأمین بیمه بر مبنای تقاضا جا به جا می شود.
- بنابراین بیمه گران نیاز خواهند داشت که دادهها و قابلیت های تکنولوژی خود را ساخته و همچنین مدلهای عملیاتی سریعتری را به منظور به کارگیری محصولات پویا و مبتنی بر تقاضا گسترش دهند./ CAPGEMINI-ترجمه گروه TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی
این مطلب رو هم از دست ندید: |
پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید?احساس رایگان برای کمک!