۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-افزایش استفاده از خدمات ارزش افزوده

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

روند۰۸: افزایش استفاده از خدمات ارزش افزوده

بیمه گران به گونه قابل توجهی در حال استفاده از خدمات ارزش افزوده به عنوان یک ابزار در تمایز رقابتی و بنای روابط عمیق تر با مشتریان هستند.

زمینه

  • خدمات ارزش افزوده شامل خدمات غیر اصلی در هر صنعت یا پیشرفت­ های دست یافته در محصول اصلی و یا سرویس پیشنهاد شده به مشتریان می ­شوند.
  • در صنایعی که با افزایش کالایی شدن و یا رقابت رو به رو هستند، خدمات ارزش افزوده اغلب به منظور ایجاد تمایز محصولات یا خدمات یک شرکت از رقبای آن، مورد استفاده قرار می­ گیرد.
  • این روند در نتیجه رقابت رو به رشد و پیشرفت ­های تکنولوژی اخیر که خدمات ارزش افزوده نوآورانه­ ای را ممکن می­ کنند، به طور قابل ملاحظه ای در صنعت بیمه به چشم می­ خورد.

محرک ­های کلیدی

  • همچنانکه توقعات مشتریان، تحت کنترل تجربه آنها در سایر صنایع افزایش می ­یابد، و نیز رقابت در صنعت رشد می­کند، اهمیت مشتری محوری برای بیمه گران بیشتر می­ شود.
  • پیشرفت­های دستگاه­های موبایل، تکنولوژی­های متصل، و تحلیل داده این امکان را به بیمه گران می­دهد تا طیف وسیعی از خدمات ارزش افزوده را در اختیار مشتریان قرار دهند.

بررسی روند

  • همچنانکه تکنولوژی­ های متصل و تحلیل­ های پیشرفته به بیمه گران امکان ارتباط با مشتری را بر مبنای انفرادی­تر می­ دهد، بیمه گران علاوه بر خدمات بیمه اصلی به صورت افزایشی خدمات ارزش افزوده متنوعی را برای مشتریان تأمین می­ کنند.
  • در حالیکه بسیاری از این خدمات به هدف مدیریت ریسک فعال تنظیم شده ­اند به طوریکه حوادث خسارت زا را نیز کاهش می­ دهند، برخی از خدمات تنها به منظور بهبود تجربه مشتری طراحی شده ­اند.
  • بیمه گران همچنین در حال افزودن پاداش­ها و وفاداری غیرمرتبط با بیمه هستند که مناسب اولویت ­های خاص مشتریان است، مادامیکه هیچ هزینه مازاد ناشی از متصدی حمل نداشته باشد؛ این نوع پاداش ­ها بر خدمات صرفه جویی در وقت، سبک زندگی و تنوع تمرکز دارند تا برای بیمه گذار جذابیت داشته باشند.
  • خدمات ارزش افزوده می ­توانند به بیمه گران در دست یابی به کاهش ریسک بهتر، روابط عمیق­تر با مشتری، و تمایز رقابتی کمک کنند.
  • برخی از انواع خدمات ارزش افزوده کشف شده توسط بیمه گران به شرح زیر می­ باشد:
  • برنامه­­ های مدیریت سلامت که اطلاعاتی با جزئیات دقیق در مورد مدیریت بیماری یا قادر ساختن مشتری به ارتباط با دارو یا درمان ارائه می­دهند.
  • بسته­ های مراقبت از مشتری که از تأمین تنها یک بیمه نامه فراتر رفته و بسته­ هایی مکمل از خدماتی را ارائه می­دهند که می­توانند مراقبت کامل از سلامت و امنیت مشتری را تضمین کنند.
  • محیاسازی امکان صرفه جویی در هزینه از طریق ابزارهایی همچون برنامه کِیک هلث که راهنمایی­های لازم در مورد چگونگی استفاده از خدمات رایگان در برنامه خود یا نقد کردن صورت حساب­ها را در اختیار مشتریان قرار می­دهد.
  • محیاسازی دسترسی به مراقبت پزشکی از طریق تأمین مشتریان با ابزارهایی که به آسانی به نسخه و یا مشاوره پزشکی خود دست یابند، برای مثال، مشاوره مجازی پزشکی پیشنهاد شده با AXA Assistance.
  • خدمات متفقین که به ریسک و یا بیمه مرتبط نیستند اما برای بیمه گران شرایطی را محیا می­کنند که با مشتریان مشارکت کرده و به مشتریان محتمل برسند، برای مثال، برنامه اینفینیتی مِت لایف یک مخزن دیجیتال برای کاربران تأمین می­کند تا از طریق آن عکس­ها و ویدئوهای خود را با شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته و اسناد مهم را ذخیره کنند، و بازی فانتزی مجازی و سه بعدی مَس میوچوال اینشورَنس تحت عنوان سِیو «Save» به کودکان تفاوت نیازها و خواستن را آموزش می­دهد.
  • برخی از انواع خدمات ارزش افزوده کاوش شده توسط بیمه گران در بیمه حوادث و اموال به شرح زیر هستند:
  • نظارت بر خانه و کمک های کنار جاده ای، که بیمه گران از داده­ های حسگرهای خانه هوشمند بهره برده تا در ارسال به موقع آلارم­ها به مشتریان و کمک در هنگام وقوع هر خطر تهدید کننده­ای به منزل موفق شوند یا در مورد بیمه اتومبیل، قادر باشند همیاری لازم را در حین نقص خودرو و سایر مشکلات اعمال کنند.
  • خدمات دربانی، علاوه بر پوشش بیمه، این مورد به مشتریان در تراکنش­های مرتبط نظیر هتل یا رزرو پرواز با توجه به بیمه سفر آنها کمک می­کند.
  • انتخاب و مدیریت اموال، ابزاری نظیر برنامه Liberty Mutual’s Home Gallery به کاربران کمک می­کند تا صورت کالای منزل جهت لیست کردن دارایی خود ایجاد کنند.
  • مدیریت سبک زندگی ابزاری نظیر برنامه امنیت رانندگی نوجوان تحت عنوان Esurance’s DriveSafe به والدین کمک می­کند تا از طریق یک دستگاه تله ماتیک بر رفتار رانندگی فرزندان خود نظارت کنند.
  • محیاسازی شرایط صرفه جویی در هزینه از طریق برنامه ­هایی نظیر Esurance Fuelcaster، که به مشتریان در بهینه سازی هزینه ­های سوخت آنها با ارائه پیش بینی­ ها و اطلاعاتی از ارزانترین موارد در اطرافشان کمک شایانی می­ کند.
  • خدمات متفقین همچون Progressive’s Art App که مجموعه­ ای از هنرهای معاصر را ارائه می ­دهد که کاربران می ­توانند آنها را مرور کنند و یا برنامه Metromile’s Smart Driving که کاربران را قادر به بهینه سازی سفرشان می­ کند.

پیامدها

  • همچنانکه بیمه گران خدمات ارزش افزوده بیشتری را ارائه می­دهند، در تکرار تعاملات بین بیمه گران و مشتریان آنها یک افزایش بارز وجود خواهد داشت که در برقراری روابط عمیقتر با مشتری موثر خواهد بود.
  • با انتخاب خدمات ارزش افزوده مناسب، بیمه گران می ­توانند هزینه خسارات خود را از طریق کاهش ریسک فعالانه کاهش داده و همچنین به تمایز رقابتی دست یابند.
  • با ایجاد درگیری برند قوی، خدمات ارزش افزوده همچنین بیمه گران را در جایگاهی قرار می­دهند که بر تهدید رویارویی با گراننده ­های فناوری­ها عظیم و رقابت افزایشی مقابله کنند.
  • با این وجود، از آنجا که خدمات ارزش افزوده به طور کلی درآمدزا نیستند، برنامه ریزی برای یک نمونه کار بهینه از خدمات حائز اهمیت است./ CAPGEMINI-ترجمه گروه  TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی

 

این مطلب رو هم از دست ندید: 

آیا انگیزه بیمه حفاظت از شماست !!

پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *