۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-استفاده در حال افزایش از دیجیتال و موبایل در مدیریت ریسک و تجربه مشتری بهتر

مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روند ۰۵: استفاده در حال افزایش از دیجیتال و موبایل در مدیریت ریسک و تجربه مشتری بهتر

صنعت بیمه به طور قابل توجهی در حال بهره برداری از تکنولوژی­ های موبایل و دیجیتال به منظور بهبود قابلیت­های مدیریت ریسک و تجربه مشتریان است.

زمینه

  • فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ به حدود ۳۴۹ میلیون واحد رسید، که بر طبق گزارش گارتنِر حدود ۹/۳ درصد افزایش طی دوره مشابهی در ۲۰۱۵ داشته است.
  • مشتریان امروزه بسیار مشتاق به کسب مزایا از بیمه گران بر اساس اطلاعات شخصی به اشتراک گذاشته شده آنها از طریق آخرین گَجِت­ها و برنامه­ ها هستند.
  • فناور ی­های دیجیتال و موبایل نقشی بسیار حیاتی را در بهره برداری سریع از راهکارهای برنامه موبایل صحیح و توسعه ابزارهایی که می ­توانند به بیمه گران در کسب یک برتری رقابتی کمک کنند بازی می­ کنند.

محرک­ های کلیدی

  • نیاز به بهبود تجربه مشتریان به عنوان یک ابزار بحرانی در ارتقاء کسب و حفظ مشتری
  • توانایی بهبود یافته بیمه گران در کاهش فعالانه ریسک بخاطر دستگاه­ های متصل و تحلیل­ ها
  • تقاضا یا شهرت رو به رشد تلفن­ های هوشمند، به خوبی محصولات و برنامه­­ های مدیریت سبک زندگی جدید

بررسی روند

  • همچنان که شرکت ­های اینشورتک هم اکنون در حال تأمین محصولات نوآورانه جریان اصلی و خدمات جهت بهبود تجربه مشتری هستند، صنعت بیمه عمر شاهد یک دگرگونی است:
  • هَوِن لایف یک ارائه دهنده آنلاین بیمه عمر زمانی است که در تصمیم گیری­ های سریع در مورد بیمه نامه ­هایی تا سقف ۰/۱ میلیون دلار بر کامپیوترها تکیه می­ کند، این عمل از طریق پرسشنامه­ های آنلاین، سوابق وسیله موتوری دولتی، تاریخچه داروی تجویزی، و سایر منابع اطلاعاتی مختلف انجام می­پذیرد.
  • بیما (BIMA) همچنین مثالی بارز از بیمه تحویل تلفن همراه در بازارهای در حال ظهور است که مشتریان آن امروزه حدود ۷ میلیون و پراکنده در هشت کشور دنیا هستند.
  • لَدِر در حال تجدید تعریفش از تجربه مشتری در خرید بیمه عمر با استفاده از جدیدترین تکنولوژی است که فرآیند خرید را تسهیل و پوشش را در مبنای زمانی چند دقیقه­ ای پیشنهاد می­ دهد.
  • صنعت بیمه به طور خاصی شاهد گستره­ای از برنامه­­ هاست که بیمه گران را قادر به کاهش موثر ریسک می­کنند در حالیکه به مشتریان نیز در مدیریت سلامت شان کمک می ­کنند:
  • برنامه­­ های گیمیفیکیشن نظیر کوییت نو (QuitNow!) و ویت (Kwit) به منظور کمک به بیماران در کنترل سیگار کشیدن از طریق خود گزارشی از سیگارهای کشیده شده، طراحی شده ­اند.
  • برنامه ­­های تبعیت مشتری به آنها در پیگیری مداوم درمان و تجویز دارو از طریق یادآوری و بازی­ ها کمک می­ کنند. برای مثال، محصول رفلِکشن هِلث (Reflexion Health)، وِرا سیستم (Vera System)، از طریق تمرین­ها و سیستم خود داده های عملکرد و سایر اطلاعات را جهت بررسی به متخصصین بالینی می ­فرستند و به این طریق سعی در افزایش هواخواهی مشتری از تمرینات ورزش درمانی خود دارند.
  • بیمه گران همچنین قادر خواهند بود به وسیله دستگاه ­های پوشیدنی، مدیریت بیماری های مزمن را اعمال کنند. برای مثال، سیگنا با بادی مِدیا وارد شراکت شده است تا جهت جلوگیری از دیابت و مدیریت آن از بازوبند ردیاب آنها استفاده کنند.
  • یونایتد هِلث کِر (UnitedHealthcare) یک پروژه پیلوت تحت عنوان ScriptHub Plus راه اندازی کرده است که از طریق آن زمانیکه بیمار نسخه خود را از پزشک دریاف می­ کند، برنامه به آنها کمک خواهد کرد تا هزینه دارو های تجویز شده را در محل مورد نظر با استفاده از برنامه بیمه خود دریافت کنند.
  • در بیمه P&C، بیمه گران از برنامه­­ های موبایل در همراهی بیمار یا کمک به آنها در ارتقاء امنیت خود استفاده می­ کنند:
  • برنامه State Farm’s Driver Feedback رفتار رانندگی مشتری را از سرعت سنج خودروی آنها ارزیابی و توصیه ­هایی جهت بهبود عادت­های رانندگی به آنها ارائه می­ دهد.
  • برنامه موبایل Allstate’s Good Hands Rescue از داده­های GPS تلفن همراه مشتری به منظور تجهیز فوری آنها با یک سرویس کمک رسانی بهره می ­برد.

پیامدها

  • امروزه بیمه گران در حال تأمین ابزار/ برنامه ­­های آنلاین هستند که به کسب بینش مشتری بهتر به آنها کمک می­ کنند که در ازای آن به تأیید محصولات و خدمات بهتر و در نتیجه بهبود تجربه مشتری می ­انجامد.
  • ابزار مختلف از طریق کاهش ریسک یا محاسبه صریحتر آن، هزینه­ های دقیق تر حق بیمه­ و کمتر خسارات را در پی خواهند داشت.
  • در حال حاضر مشتریان قادر به مدیریت ریسک به شیوه بیمه خود که الگوی رانندگی آنها را دریافته است هستند که به آنها در تصمیم گیری برای بهترین بیمه نامه و نیز هزینه پرداختی به ازای رانندگی کمک شایانی می­ کند.
  • همچنین، پاداش­ های سلامتی و ابزار رفتاری به مشتریان در حفظ سبک زندگی بهتر، کاهش ریسک بیشتر و بهبود سطح رضایت کمک چشم گیری می­ کنند./ CAPGEMINI-ترجمه گروه  TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی

    این مطلب رو هم از دست ندید: 

    محدودیت های انعقاد قرارداد کار

    پایگاه جامع اطلاعات بیمه (اینشورنس اینفو)

 




0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید?
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *