۱۰ روند برتر بیمه در ۲۰۱۷-کاربرد تحلیل داده در بهبود سوددهی و تجربه مشتری
مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه
روند ۰۶: کاربرد تحلیل داده در بهبود سوددهی و تجربه مشتری
تحلیل داده پیشرفته توسط بیمه گران جهت سودبری و بهبود تجربه مشتری در حال بهره برداری است.
زمینه
- با سطحی نمایی از داده های در دسترس و پیشرفتها در قابلیتهای تحلیلی، بیمه گران قادر به دست یابی بهتر مدیریت ریسک و کنترل بیشتر سودبری هستند، با بهره بری از داده ها به منظور:
- پیشنهاد کاهش ریسک از طریق تشخیص و اولویت بندی ریسک ها
- شناسایی فاکتورهای جدید رده بندی ریسک در ارزیابی دقیق تر ریسک و قیمت گذاری حق بیمه
- انجام تحلیل دانها از ضرر صدور و جعل خسارات به منظور تضمین سوددهی بیشتر
- همچنین تحلیل داده ها توسط بیمه گران در دست یابی به درک دانهای تری از مشتریان آنها و همچنین در خصوصی سازی محصولات و خدمات، مورد استفاده واقع می شود.
محرک های کلیدی
- وجود حجم نمایی از داده از طریق منابع بی ساخت همچون رسانه های اجتماعی و داده زمان واقعی از دستگاه های متصل
- تکنیکهای مدل سازی آماری پیچیده
- وجود توان محاسباتی پارالل
بررسی روند
- اگرچه تحلیل داده به واسطه مزایای چندگانه اش همیشه در رادار بیمه گران جای داشته است، کاربرد تحلیل داده در حال گسترش به زمینه های بیشتری از کسب و کار بیمه است.
- بیمه گران در حال استفاده از تحلیل داده در طول زنجیره ارزش جهت مدیریت ریسک بهتر هستند تا به سوددهی بیشتر و همچنین بهبود تجربه مشتری دست یابند.
- خسارات:
- بیمه گران می توانند ترکیبی از تکنیک ها را همچون قوائد کسب و کار، مدل سازی پیشگویانه، متن کاوی، جستجوهای پایگاه اطلاعاتی، و گزارش استثنا را برای تحلیل بهتر جعل اعمال کنند.
- آنها همچنین می توانند از تحلیل داده در بهینه سازی بازیابی، بهینه سازی اسکان در تخمین خسارات و انتصاب آنها به منابع صحیح، و بهینه سازی ادعاهای ناشی از دستگاه قضایی استفاده کنند.
- استراتژی های مبتنی بر بینش:
- تحلیل داده می تواند در برنامه ریزی استراتژیهای کاهش ریسک پیشرفته تر از برنامه هایی که هم اکنون در حال انجام هستند به بیمه گران کمک کنند.
- برای مثال، بیمه گران می توانند مسیرها را بر اساس زمان واقعی مانیتور کرده و رانندگان را از شرایط جادهای ضعیف و یا پیچهای خطرناک مطلع کنند.
- بیمه گران قادر خواهند بود شرایط جوی را بررسی کرده و مشتریان را پیش از سفرشان به منظور یک برنامه ریزی بهتر آگاه کنند.
- در طول زمان، داده های گردآوری شده می توانند در تشخیص روندهای با سطح بالایی از ریسک مورد استفاده قرار گیرند، نظیر رایج ترین دلایل خسارات در یک خط محصول خاص که پس از آن می توانند در کاهش علل آنها و بهبود ضریب خسارت بیمه گری به کار روند.
- ارتقاء تجربه مشتری
- تحلیلها قابلیت استفاده توسط بیمه گران جهت گسترش پیشنهادهای اختصاصی بر مبنای درکشان از نیازهای مشتری و اولویت های آنها از طریق داده های رفتاری را دارند؛ برای مثال، پروگرِسیو بر اساس بینشهایی از داده های رفتاری کاربران برنامه موبایل خود تشخیص داد که مشتریانش مایل به خرید بیمه بر خود برنامه بودند، بنابراین پیشنهادی مشابه را ارائه داد.
- بیمه گران میتوانند نمایندگان خود را با ابزارهای ادراکی که آنها را قادر به ارائه خدمات اختصاصی تر می کنند تجهیز کنند، برای مثال، مِت لایف وال با کسب داده از ۷۰ سیستم ماترک، بینش بسیار جامعی از مشتریان را در اختیار نمایندگان خدمات بیمه گران قرار می دهد.
پیامدها
- تحلیل کلان داده طول نوسانات صدور و چرخه عمر خسارات را با تأمین مظنه های زمان واقعی، و کمک هایی در حل و فصل در لحظه خسارات، کاهش می دهد، که در ازای آن به بهبود سوددهی سازمان های بیمه کمک می کند.
- بهره بری از تحلیل ها همچنین بهبود سودبری بیمه گران از طریق انتخاب ریسک بهتر و کاهش ریسک بر اساس بینشهایی از داده های زمان واقعی را موجب می شود.
- تحلیل داده قابلیت تعیین این امر که کدام مشتریان محتمل ترک هستند و نیز کدام خسارات کمترین ریسک را شامل می شوند، را گسترش خواهد داد.
- با کمک تحلیلها، بیمه گران قادرند از تعداد بسیاری از منابع اطلاعاتی ساخت یافته و همچنین بی ساخت در کسب بینشهای دقیقتر در زمینه اولویت های مشتریان بهره برند./ CAPGEMINI-ترجمه گروه TFE|TIMES به قلم مریم فقیه عبدالهی
این مطلب رو هم از دست ندید:
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید?احساس رایگان برای کمک!