تاریخچه :

شرکت بیمه البرز با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه ای مطلوب و با کیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه گذراران در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصی تاسیس و در مدت زمان کوتاهی توانست اعتماد بسیاری از صاحبان سرمایه و کالا را به خود جلب نماید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیمه البرز به دلیل عملکرد موفق با همان نام به فعالیت خود ادامه داد . شرکت بیمه البرز هم اکنون با ۵۴ شعبه و بیش از دو هزار نماینده فعال، در سرتاسر کشور آماده ارایه خدمات بیمه ای به هموطنان است .

بیمه البرز که دارای بیشترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت های بیمه خصوصی است،‌ در سال‌های اخیر موفقیت‌های بیشماری در صنعت بیمه کشور و همچنین دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است.

دستاوردهای سال های اخیر بیمه البرز

– شفاف ترین شرکت بیمه بورسی بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار تهران
– دارا بودن بیشترین سرمایه در بین شرکت های بیمه خصوصی
– دارابودن سطح یک توانگری مالی در بین شرکت های بیمه طی چهار سال متوالی
– دریافت تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان طی دو سال متوالی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
– دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده طی سه سال ۸۸ و ۹۱ و ۹۳
– کسب رتبه اول مشتری مداری طی ۹ سال متوالی
– کسب رتبه اول انفورماتیک در بین شرکت های بیمه کشور طی دو سال متوالی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
– کسب عنوان برترین بیمه کشور بر اساس رتبه بندی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
– پای ثابت فهرست یکصد شرکت برتر کشور
– کسب مقام اول شفافیت گزارشگری مالی در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
– کسب مقام اول حضور و کارایی در بازار سرمایه در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
– کسب مقام اول کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران 
– کسب مقام اول کارایی عملیاتی در بین شرکت های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سرمایه ، ذخایر و اندوخته کافی ، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه ای ، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص های توانگری و وجود مشتریان وفادار و قدیمی ، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبت‌های مالی بسیار خوب از شاخص های ماندگاری این شرکت به حساب می آید .
بیمه البرز در سال ۱۳۸۸ به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس پذیرفته شد و سهام آن با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران و فعالان بورس همراه شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدین ترتیب از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد .

 

چشم انداز، ماموریت و اهداف راهبردی موسسه بیمه:

چشم انداز: حضور پایدار و مؤثر در بازار بیمه کشور

مأموریت شرکت: تأمین منافع ذینفعان از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری بهینه

 

اهداف راهبردی:

۱. حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفه‌ای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتری‌ مداری، مدیریت علمی، افزایش بهره‌وری و کارآیی) شرکت؛
۲. انتخاب الگوی مشتری مداری (تمرکز بر رویکرد مشتری‌ مداری، تداوم رویکرد مشتری‌ مداری) ضمن حفظ حد اعلای سوددهی؛ 
۳. حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوخته‌ها در بازار پول و سرمایه؛ 
۴. تنوع بخشی به پوششهای بیمه‌ای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛ 
۵. حضور فعال در بازار رقابتی بیمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛ 
۶. بهبود و افزایش مداوم بهره‌وری منابع.

 

خط‌مشی(بیانیه) کیفیت

 شرکت بیمه البرز (سهامی عام) به عنوان یکی از با سابقه‌ترین بیمه‌گران کشور و صاحب خوشنامی در ارائه خدمات بیمه‌ای در جامعه اعتقاد دارد با بهره‌مندی از سیستم‌های مدیریتی امکان تحقق مناسب مأموریت ‌شرکت و تقویت زمینه‌های توانگری و ماندگاری افزایش می‌یابد. بنابراین با تکیه بر دانش و تلاش کارکنان، مشتری‌محوری را سرلوحه برنامه‌ریزی و اقدام خود قرار داده است. همچنین با اعتقاد به نقش و اهمیت کیفیت خدمات در ارتقای جایگاه شرکت در صنعت بیمه و نزد مشتریان و اهمیت رضایت مشتریان از خدمات بیمه‌ای دریافتی، مبادرت به استقرار سیستم مدیریت کیفیت براساس استانداردهای جهانی Iso۹۰۰۱:۲۰۰۸ نموده و موارد زیر را به عنوان خط مشی کیفیت دنبال می‌کند. 
۱. حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفه‌ای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتری‌مداری، مدیریت علمی، افزایش بهره‌وری و کارآیی) شرکت؛
۲. انتخاب الگوی مشتری‌مداری ضمن حفظ حداکثر بازدهی؛ 
۳. حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوخته‌ها در بازار پول، سرمایه و املاک و مستغلات؛ 
۴. تنوع‌بخشی به پوشش‌های بیمه‌ای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛ 
۵. حضور فعال در بازار رقابتی بیمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛ 
۶. بهبود و افزایش مداوم بهره‌وری منابع .
نماینده مدیریت در سیستم مدیریت کیفیت به عنوان نماینده تام‌الاختیار اینجانب مسئولیت نظارت مستمر بر عملکرد صحیح این سیستم را بر عهده دارد و می‌بایست از طریق ممیزی‌های داخلی و ارائه گزارش‌های منظم، اثربخشی و چگونگی عملکرد سیستم مدیریت کیفیت را به اینجانب اطلاع دهد تا اقدامات به موقع برای بهبود و یا جلوگیری از هرگونه انحراف در عملکرد صورت پذیرد.
از آنجایی که موفقیت این سیستم بستگی به مشارکت تمامی همکاران دارد، بنابراین از تمامی مدیران و کارکنان انتظار می‌رود نسبت به لحاظ نمودن خط‌مشی کیفیت در تمامی فعالیت‌های خود اقدام نمایند.

 مرامنامه

شرکت سهامی بیمه البرز با سابقه‌ای نزدیک به نیم قرن و برخوردار از اعتبار و خوشنامی نزد مشتریان خود ، با اتکاء بر توانایی حرفه‌ای و تخصصی همکاران و توانگری مالی و مدیریتی به عرضه انواع خدمات بیمه‌ای در سراسر کشور می‌پردازد .
بهبود مداوم توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفه‌ای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور) شرکت هدف راهبردی ماست .
در تحقق این هدف‌ها که مشتری مداری و تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم را تضمین می‌کند مجموعه مدیران ، کارکنان ، شبکه نمایندگی شرکت و کارگزاران سهم و جایگاه ویژه دارند .
اهداف مشترک، منافع مشترک و وفاداری این اعضاء به خانواده بیمه البرز تضمین‌کننده توانگری و حضور مداوم است. بیمه‌گذاران کوچک و بزرگ در سراسر کشور از خدمات حرفه‌ای و صادقانه اعضاء خانواده بیمه البرز بهره می‌گیرند و حضور تعداد کثیری از مشتریان که طی سال‌های طولانی به آنان خدمت کرده‌ایم گواه این ادعاست. صداقت و شفافیت در ارتباطات و حفظ جایگاه و شأن انسانی اعضاء خانواده بیمه البرز و بیمه‌گذران مرام ماست.
بازار بالقوه بیمه کشور بسیار گسترده است و در تبدیل آن به بالفعل تنها خلاقیت ، نوآوری و ابداع با رعایت الگوی‌ مشتری مداری کارساز خواهد بود .
رقابت غیرحرفه‌ای تنها منافع کوتاه مدت را تأمین می‌کند اما خانواده بیمه البرز که به حضور قدرتمند و درازمدت در صنعت بیمه کشور می‌اندیشد بر رقابت سالم، حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق کسب و کار و جلب رضایت و حفظ حقوق مشتریان تکیه دارد.
نزدیک به نیم قرن با خوشنامی و اعتبار در این حرفه مانده‌ایم و امیدواریم با پایبندی به اصول بنگاهداری اقتصادی، در چارچوب قوانین و مقررات، مصممانه در عرصه اقتصاد کشور فعالانه بمانیم و در توسعه اقتصاد ملی نقشی در خور ایفا نماییم.
توانمندی شبکه نمایندگی در بازاریابی و فروش، ظرفیت بالای تخصصی همکاران در ارائه خدمات فنی بیمه‌ای، انتخاب روش‌های علمی در مدیریت منابع و تداوم وفاداری مجموعه مشتریان به شرکت سهامی بیمه البرز پشتوانه ماست. دقت، سرعت و صداقت در کار روش ما و کسب رضایت مشتریان هدف ماست.

 

سند راهبردی امنیت

شرکت سهامی بیمه البرز (سهامی عام) به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو بیمه بازرگانی در ایران در سال ۱۳۳۸ تاسیس و با چشم انداز حضور پایدار و موثر در بازار بیمه کشور، در حفظ حقوق طرف های ذینفع گام برداشته و با رعایت اصول فنی، حرفه ای و اقتصادی،‌کسب و کار خود را توسعه می دهد.

از آنجایی که اطلاعات شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و افشا و یا تغییرات غیر مجاز آن باعث تهدید سهم بازار شرکت می شود، در صورتی که کارکنان بدون توجه به اهمیت اطلاعات در اختیار خود سبب مخدوش شدن اطلاعات شوند و یا اقدام به ارسال و انتشار غیرمجاز آنها نمایند ، عامل ناکارآمدی شرکت و یا دستیابی افراد غیر مجاز به این اطلاعات خواهند شد و به رقبا کمک می نماید تا منافع شرکت بیمه البرز (سهامی عام) را به خطر انداخته و ضرری جمعی به شرکت ، سهامداران ، نمایندگان ، کارکنان و سایر ذینفع ها وارد می شود. بنابراین برای حفظ و صیانت از منافع جمعی ، تداوم پایدار کسب و کار ، ایجاد حداکثر ظرفیت ها و دسترسی به خدمات ارایه شده و با لحاظ حفظ صحت و تمامیت ، دقت و محرمانگی اطلاعات ، ارتقا حس مسولیت پذیری کارکنان در رابطه با اطلاعات در اختیار و نحوه انتشار آن و همچنین جلوگیری از نفوذ افرارد غیر مجاز به سامانه های اطلاعاتی شرکت ، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استاندارد ISO ۲۷۰۰۱ را پیاده سازی نموده و بهبود و استمرار اقدامات ذیل را در شرکت لازم می داند.

۱- ارزیابی و مدیریت مخاطرات وارد بر دارایی های اطلاعات
۲- اتخاذ سیاست ها، روال ها و کنترل های امنیتی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و یا عمدی و کاهش دامنه اثرات آن .
۳- آموزش و اطلاع رسانی مستمر برای افزایش سطح دانش تخصصی و عمومی کارکنان در راستای کاهش خطاهای کاربری و افزایش بهره وری و تخصص.
۴- آزمایش دوره ای و نگهداری طرح تداوم کسب و کار برای سامانه های جامع اطلاعاتی و سایر خدمات فراگیر الکترونیک و تخصصی ارایه شده توسط مدیریت فناوری اطلاعات .
۵- اجرای صحیح نظامنامه امنیت اطلاعات شرکت بیمه البرز (سهامی عام)
۶- ایجاد فرآیندهای پایش ، ثبت و گزارش وقایع امنیتی برای اتخاذ راهکار مناسب و رفع و یا به حداقل رساندن اثرات ناشی از آن.
۷- اجرای فرایند ممیزی دوره ای جهت کسب اطمینان از اثر بخش بودن اقدامات اتخاذ شده و بهبود مستمر.

نماینده مدیریت در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات به عنوان نماینده تام الاختیار اینجانب مسولیت نظارت مستمر بر عملکرد صحیح این سیستم را بر عهده دارد و می بایست از طریق ممیزی های داخلی و ارایه گزارش های منظم، اثر بخشی و چگونگی عملکرد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را به اینجانب اطلاع دهد تا اقدامات به موقع برای بهبود و یا جلوگیری از هر گونه انحراف در عملکرد صورت پذیرد. از آنجایی که موفقیت این سیستم بستگی به مشارکت تمامی همکاران دارد، بنابراین از تمامی مدیران و کارکنان انتظار می رود نسبت به لحاظ نمودن این خط مشی در تمامی فعالیت های خود اقدام نمایند.

 

منشور اخلاق حرفه ای صنعت بیمه

پایبندی به مقررات و تعهدات
۱ – احترام و توصیه به رعایت قانون و مقررات و عدم‌تلاش برای بی‌اثر کردن آنها،
۲ – برخورد با همکاران و واسطه‌هایی که از طرق غیراخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی می‌پردازند؛
۳ – عدم‌چشم‌پوشی نسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هرگونه فساد؛
۴ – پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشکار باشد چه پنهان؛
۵ – پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛
۶ – رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروزی از اصول بیمه‌گری، به‌ویژه در تعیین نرخ و شرایط:عدالت و انصاف
۷ – تعیین دستمزد همکاران به‌صورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط؛
۸ – رفتار منصفانه با مشتریان و طرف‌های تجاری در همه جوانب؛
۹ – پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیراخلاقی و غیرصادقانه؛
۱۰ – تعیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی، معقول، منصفانه و در خور شرایط بیمه بدون تاثیر از رقبا؛

شفافیت و صداقت
۱۱ – صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارش‌های فریب‌دهنده، پنهان‌کاری و حذف هدفمند برخی از اطلاعات؛
۱۲ – خودداری از ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع‌رسانی؛
۱۳ – انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالی و ویژگی‌های حرفه‌ای خود به صورت واقعی؛
۱۴ – اطلاع‌رسانی به موقع به بیمه‌گذاران نسبت به بروز هر گونه تغییرات موثر در ادای تعهدات؛
۱۵ – توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیت‌های دریافت خسارت؛
۱۶ – برقراری روابط شفاف با مشتری به‌گونه‌ای که امکان هیچ نوع سوء‌استفاده نباشد؛

حفظ کرامت انسانی
۱۷ – خودداری از تقدیم و دریافت مسرفانه هدیه و برگزاری بیش از حد برنامه‌های سرگرمی و تفریحی برای طرف‌های تجاری؛
۱۸ – انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه‌ای متعهدند و از هر گونه آلودگی به ارتشا و پرداخت‌های غیرموجه مبرا می‌باشند؛

۱۹ – محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان؛ همکاران ورقبا؛
 

رعایت حقوق اجتماعی
۲۰ – احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن؛
۲۱ – احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتریان؛
۲۲ – سلوک و عدم‌کینه‌توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می‌گویند و عملکردها را نقد می‌کنند؛
۲۳ – مقابله با پولشویی و هر گونه‌ فعالیت دیگری که پشتیبان بزه‌های سازمان‌یافته باشد؛
۲۴ – پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار؛
۲۵ – همکاری با سازمان‌های مردم نهاد (NGO) و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه می‌‌شد؛
۲۶ – پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز؛
۲۷ – احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان.

 

  دریافت اساسنامه شرکت

                         نشانی پورتال

 

بازگشت به صفحه قبل