كارگزار ( دلال ) رسمي بيمه كيست ؟
شخصي است حقيقي يا حقوقي كه واسطه انجام معاملات بيمه اي بين بيمه گذار و بيمه گر ( شركت بيمه ) مي باشد و شغل وي منحصراً ارائه خدمات بيمه اي مي باشد.
تفاوت كارگزار بيمه با نماينده بيمه در چيست ؟
كارگزار بيمه پس از دريافت پروانه فعاليت رسمي مي تواند با كليه شركتهاي بيمه فعال در بازار بيمه كشور همكاري نمايد در حاليكه نماينده بيمه صرفاً از جانب يك شركت بيمه و در چهارچوب قرارداد منعقده به ارائه خدمات بيمه اي مي پردازد . علاوه بر اين كارگزار بيمه مجوز صدور بيمه نامه ندارد اما نماينده بيمه مي تواند با لحاظ شرايطي از جانب شركت بيمه متبوع بيمه نامه صادر نمايد.
شرايط و نحوه اخذ پروانه كارگزاري بيمه چگونه است ؟
اعطاء پروانه كارگزاري بيمه به اشخاص حقيقي و حقوقي بر اساس مفاد مواد ۷ و ۸ آيين نامه دلالي رسمي بيمه ( شماره ۶ مصوب شورايعالي بيمه ) و پس از احراز شرايط و صلاحيت هاي لازم و موفقيت در آزمون كتبي ، شفاهي و طي دوره آموزشي لازم توسط متقاضيان از جانب بيمه مركزي ج.ا.ايران صورت مي پذيرد.
براي شكايت از نمايندگان بيمه نزد بيمه مركزي چه بايد كرد؟
مراجعه به سايت بيمه مركزي ج.ا.ا به آدرس http://www.centinsur.ir، بخش سامانه يكپارچه رسيدگي به شكايات بيمه گذاران نسبت به طرح شكايت / پيگيري آن اقدام نمايند.
آيا نماينده بيمه مي تواند شغل ديگري داشته باشد؟
خير، به استناد ماده ۱۳ آيين نامه شماره ۷۵ شغل نماينده حقيقي، مديرعامل، عضو بيمه اي هيأت مديره و مسئول شعبه نماينده حقوقي بايد منحصراً ارايه خدمات بيمه اي در محدوده قراردارد نمايندگي باشد .
تبصره – سمت هاي آموزشي در موسسات آموزش عالي مستثني هستند.
كارمزد كارگزار بيمه چگونه پرداخت مي شود و به چه ميزان است ؟
كارمزد كارگزار بابت انجام ارائه خدمات بيمه اي بر اساس ميزان مشخص شده در آيين نامه كارمزد نمايندگي و دلالي رسمي بيمه ( شماره ۸۳ مصوب شورايعالي بيمه ) ، توسط شركتهاي بيمه طرف قرارداد پرداخت مي گردد.
آخرین مطالب
- استفاده از رباتها در صنعت بیمه دی 25, 1399
- سازمان و ساختار فعالیت بیمه در ایران دی 24, 1399
- محصولات بیمه پیوندی واحد دی 23, 1399
- تفاوت سرمایهگذاری در بانک نسبت به سرمایهگذاری در بیمه عمر دی 22, 1399
- ویژگیهای بیمه عمر و تامین آتیه شرکت پاسارگاد دی 21, 1399
- اصطلاحاتی که در بیمه تکمیلی لازم است بدانید دی 20, 1399
- سابقه بیمه بازنشستگی چگونه ارزیابی میشود؟ دی 19, 1399
- نحوه دریافت خسارت در بیمه تکمیلی دی 18, 1399
رسالت ما
پایگاه جامع اطلاعات بیمه به منظور پاسخگويی به بخشی از نيازهای علمی و كاربردی در زمينه بيمه و همچنين ساماندهی پژوهشهای بيمهای و فراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بيمه در كشور راه اندازی شده است.
تیم ما متشکل از کارشناسان جوان ، زبده ، متخصص ، متعهد و با انگیزه بیمه ای ، فعالان حوزه فروش و مشاورانی می باشد که به صورت داوطلبانه و با نگاهی رو به آینده در این وبسایت فعالیت نموده تا با ارائه خدمات و تجربیات خود، سهمی در تعالی صنعت بیمه در ایران داشته باشند.