تاریخچه شرکت بیمه آسیا:

شـرکت سهامی بیمه آسیا در30 ام تیرماه سال 1338 به منظور انجام انواع معاملات بیمه و عملیات بازرگانی تأسیس شد. در سال 1388 بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در زمره شرکتهای مشمول واگذاری بخش خصوصی قرار گرفت و به عنوان بزرگترین شـرکت بیمه خصوصی کشور به فعالیت های خود ادامه داد. این شـرکت رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شـرکّتهای بیمه خصوصی کشور دارا است. بیمه آسیا با بیش از2400 نفر نیروی انسانی متخصص، باتجربه و متعهد، سرمایه 2/300/000/000/000 ریال و با بیش از نیم قرن فعالیت درعرصه صنعت بیمه یکی از صد شرکت برتر و بسیار معتبر در داخل و خارج ازکشور است . همچنین براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی ج. ا. ا. ،شرکت بیمه آسیا در بین شرکتهای بیمه حائز رتبه یک (سطح 1) از نظر سطح توانگری مالی است. و دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می شود .

شرکت بیمه آسیا در حال حاضر با بیش از 100 شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود 3000 نمایندگی حقیقی و حقوقی در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به ملت شریف ایران می باشد. مجوز تاسیس: شرکت بیمه آسیا با تایید مراجع ذیربط در زمان تأسیس و تصویب قانون نحوه اداره امور شرکتهای بیمه توسط مجلس محترم شورای اسلامی در تاریخ 1367/09/13 و نیز با مجوز صادره از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسالمی ایران درتاریخ 1387/08/26 فعالیت می نماید. فعـالیت شـرکت از تاریـخ تاسیس به مدت نامحـدود میباشد.

چشم انداز:

بیمه آسیا انتخاب هر ایرانی ، افزایش سهم بازار با رعایت حداکثر سود آوری

   ماموریت:

 بیـمه آسـیا به عنـوان یکی از معتبرترین شرکت های بیمه با انجام عملیات بیـمه ای در زمینه های زندگی ، غیر زندگی و اتکایی همواره بر آن است تا با   بکارگیری روش های نوین ارائه خدمات و با اتکا بر سرمایه انسانی متخصص در جهت تامین رضایت کلیه ذینفعان تلاش کرده و با بهبود مستمر ترکیب       سبد خدمات حضوری موثر در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد .

   باورها و ارزش ها:

   بیمه آسیا در اجرای ماموریت و برای تحقق چشم انداز خود به ارزش های زیر معتقداست :

   1- تامین رضایت ذینفعان

   2- پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای

  3- ارائه خدمات سریع و آسان

   موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه:

  موضوع فعالیت شرکت بر اساس ماده 2 اساسنامه مصوب مجمع عمومی مورخ 26/4/1389 عبارت است از:

  1. انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
  2. تحصیل پوشش بیمه های اتکایی از داخل یا خارج از کشور در رابطه با بیمه نامه های صادره در چارچوب ضوابط بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
  3. قبول بیمه های اتکایی از موسسات یمه داخلی و خارجی در حدود مقررات مربوط,مشروط به رعایت ظرفیت نگهداری شرکت و ضوابطی که بیمه مرکزی ج.ا.ایران اعلام می کند.
  4. سرمایه گذاری از محل سرمایه,ذخایر و اندوخته های فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورایعالی بیمه
  5. هر نوع عملیات, شامل تآسیس شرکت های فرعی, خرید و تملک سهام شرکت های دیگر با حق فروش و انتقال آنها و سایر عملیات تجاری و اقتصادی طبق مقررات

  تبصره 1 : حداکثر هر خطری که شرکت می تواند بیمه کند برابر است با بیست درصد مجموع سرمایه, اندوخته ها و ذخایر فنی شرکت (به استثنای ذخیره   خسارت معوق) و تجاوز از آن مجاز نیست مگر اینکه شرکت برای مازاد بر آن بیمه اتکایی تحصیل نماید.:

  تبصره 2 : میزان پذیرش و نگهداری ریسک در چارچوب ضوابطی است که یمه مرکزی ج.ا.ایران تعیین و ابلاغ می نماید.

  • تابعیت و مرکز اصلی شرکت

  تابعیت شرکت, ایرانی است و مرکز اصلی آن واقع در تهران, خیابان آیت اله طالقانی, شماره 3100 می باشد.انتقال مرکز اصلی شرکت به هر شهر دیگر   داخل کشور منوط به موافقت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد, لیکن تعیین و تغییر نشانی در همان شهر,   بنا به تصویب هیت مدیره و با اطلاع بیمه مرکزی صورت خواهد گرفت. هیات مدیره شرکت می تواند در هر موقع در داخل کشور با اطلاع بیمه مرکزی و     در خارج کشور, پس از اخذ موافقت بیمه مرکزی شعبه یا نمایندگی دایر یا منحل نماید.

منشور اخلاقی و رفتاری کارکنان بیمه آسیا

خداوند را سپاسگذارم که این توفیق را به من عطا کرده تا در شرکت بیمه آسیا فرصت خدمت رسانی به هموطنانم و مشارکت در امور کشورم را داشته باشم. سوگند یاد می کنم تا در انجام وظایف شغلی و مسئولیت های محوله با در نظر گرفتن اصول اخلاقی و موازین قانونی, نهایت توان و دقت خود را به کار گیرم. خود را موظف می دانم در جهت حفظ حقوق هموطنان و نیز اعتلای شرکت بیمه آسیا کوشا باشم و در نهایت صداقت, رازداری, امانت داری و قانون مداری به اصول زیر پایبند باشم.

  • درک صحیح و اصولی اهداف سازمان و تلاش برای تحقق ماموریت ها و چشم انداز ها
  • اهتمام در راستای افزایش سهم شرکت در بازار با رعایت اخلاق حرفه ای و اصول رقابتی
  • تلاش برای کسب رضایتمندی مشتریان و بیمه گذاران محترم با اهتمام ویژه به تکریم ارباب رجوع
  • احترام به منزلت و حقوق انسانی و حرفه ای شبکه فروش و نمایندگان و پاسداری از آن
  • استقبال از نظرات و پیشنهادهای سازنده و بسط فرهنگ انتقادپذیری و شفافیت در اطلاع رسانی صحیح, سریع و به موقع در چارچوب مقررات و ضوابط جهت افزایش اعتماد عمومی
  • باور و تعهد به انجام امور محوله در چارچوب قوانین و مقررات و حدود اختیارات سازمانی
  • رازداری و حفظ حریم حصوصی مشتریان, همکاران و رقبا و حفاظت از اسناد و اطلاعات شرکت
  • تلاش در جهت ایجاد فضای خلاقیت, نوآوری و توسعه دانش فردی و سازمانی و مهارت های عملی به منظور تحقق و تعالی اهداف سازمانی
  • آراستگی شخصی و محیطی, حسن رفتار و گفتار و حضور منظم و مثمر ثمر در محل کار
  • اعتقاد به احترام و تعامل با همکاران و رقبا و جدیت در افزایش حسن اعتماد فی مابین به عنوان اصول مسلم و قطعی موفقیت
  • پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز بر آن
  • اعتقاد به ضرورت آموزش, دانش حرفه ای و تجربه و نیز ابتکار و نوآوری و جدیت در راه کسب آن
  • حس مسئولیت و امانتداری در قبال اموال و دارایی شرکت و تلاش برای حفاظت از امکانات و سرمایه های آن

 دریافت اساسنامه شرکت

دانلود متن کامل منشور اخلاقی

 

                  نشانی پورتال

 

بازگشت به صفحه قبل