تاریخچه شرکت بیمه آسیا:

شـركت سهامي بيمه آسيا در30 ام تيرماه سال 1338 به منظور انجام انواع معاملات بيمه و عمليات بازرگاني تأسيس شد. در سال 1388 بر اساس سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي در زمره شركتهاي مشمول واگذاري بخش خصوصي قرار گرفت و به عنوان بزرگترين شـرکت بيمه خصوصي كشور به فعالیت های خود ادامه داد. اين شـركت رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شـرکّتهای بیمه خصوصی کشور دارا است. بيمه آسيا با بیش از2400 نفر نیروی انسانی متخصص، باتجربه و متعهد، سرمايه 2/300/000/000/000 ريال و با بيش از نيم قرن فعاليت درعرصه صنعت بيمه يكي از صد شركت برتر و بسیار معتبر در داخل و خارج ازكشور است . همچنين براساس گزارش اخير بيمه مركزي ج. ا. ا. ،شركت بيمه آسيا در بين شركتهاي بيمه حائز رتبه يك (سطح 1) از نظر سطح توانگري مالی است. و دومين شركت بيمه مستقيم در نگهداري ريسك و قبول بيمه اتكائي در كشور محسوب مي شود .

شركت بيمه آسيا در حال حاضر با بيش از 100 شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود 3000 نمايندگي حقيقي و حقوقي در اقصي نقاط كشور مشغول خدمت رساني به ملت شريف ايران مي باشد. مجوز تاسیس: شركت بيمه آسيا با تاييد مراجع ذيربط در زمان تأسيس و تصويب قانون نحوه اداره امور شركتهاي بيمه توسط مجلس محترم شوراي اسلامي در تاريخ 1367/09/13 و نيز با مجوز صادره از سوي بيمه مركزي جمهوري اسالمي ايران درتاريخ 1387/08/26 فعاليت مي نمايد. فعـاليت شـركت از تاريـخ تاسيس به مدت نامحـدود ميباشد.

چشم انداز:

بيمه آسيا انتخاب هر ايراني ، افزایش سهم بازار با رعایت حداکثر سود آوری

   ماموریت:

 بيـمه آسـيا به عنـوان يكي از معتبرترين شركت هاي بيمه با انجام عمليات بيـمه اي در زمينه هاي زندگي ، غير زندگي و اتكایي همواره بر آن است تا با   بكارگيري روش هاي نوين ارائه خدمات و با اتكا بر سرمايه انساني متخصص در جهت تامين رضايت كليه ذينفعان تلاش كرده و با بهبود مستمر تركيب       سبد خدمات حضوري موثر در بازارهاي داخلي و خارجي داشته باشد .

   باورها و ارزش ها:

   بیمه آسیا در اجراي ماموريت و براي تحقق چشم انداز خود به ارزش هاي زير معتقداست :

   1- تامين رضايت ذينفعان

   2- پايبندي به اصول اخلاق حرفه اي

  3- ارائه خدمات سريع و آسان

   موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه:

  موضوع فعالیت شرکت بر اساس ماده 2 اساسنامه مصوب مجمع عمومی مورخ 26/4/1389 عبارت است از:

  1. انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
  2. تحصیل پوشش بیمه های اتکایی از داخل یا خارج از کشور در رابطه با بیمه نامه های صادره در چارچوب ضوابط بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
  3. قبول بیمه های اتکایی از موسسات یمه داخلی و خارجی در حدود مقررات مربوط,مشروط به رعایت ظرفیت نگهداری شرکت و ضوابطی که بیمه مرکزی ج.ا.ایران اعلام می کند.
  4. سرمایه گذاری از محل سرمایه,ذخایر و اندوخته های فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورایعالی بیمه
  5. هر نوع عملیات, شامل تآسیس شرکت های فرعی, خرید و تملک سهام شرکت های دیگر با حق فروش و انتقال آنها و سایر عملیات تجاری و اقتصادی طبق مقررات

  تبصره 1 : حداکثر هر خطری که شرکت می تواند بیمه کند برابر است با بیست درصد مجموع سرمایه, اندوخته ها و ذخایر فنی شرکت (به استثنای ذخیره   خسارت معوق) و تجاوز از آن مجاز نیست مگر اینکه شرکت برای مازاد بر آن بیمه اتکایی تحصیل نماید.:

  تبصره 2 : میزان پذیرش و نگهداری ریسک در چارچوب ضوابطی است که یمه مرکزی ج.ا.ایران تعیین و ابلاغ می نماید.

  • تابعیت و مرکز اصلی شرکت

  تابعیت شرکت, ایرانی است و مرکز اصلی آن واقع در تهران, خیابان آیت اله طالقانی, شماره 3100 می باشد.انتقال مرکز اصلی شرکت به هر شهر دیگر   داخل کشور منوط به موافقت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد, لیکن تعیین و تغییر نشانی در همان شهر,   بنا به تصویب هیت مدیره و با اطلاع بیمه مرکزی صورت خواهد گرفت. هیات مدیره شرکت می تواند در هر موقع در داخل کشور با اطلاع بیمه مرکزی و     در خارج کشور, پس از اخذ موافقت بیمه مرکزی شعبه یا نمایندگی دایر یا منحل نماید.

منشور اخلاقی و رفتاری کارکنان بیمه آسیا

خداوند را سپاسگذارم که این توفیق را به من عطا کرده تا در شرکت بیمه آسیا فرصت خدمت رسانی به هموطنانم و مشارکت در امور کشورم را داشته باشم. سوگند یاد می کنم تا در انجام وظایف شغلی و مسئولیت های محوله با در نظر گرفتن اصول اخلاقی و موازین قانونی, نهایت توان و دقت خود را به کار گیرم. خود را موظف می دانم در جهت حفظ حقوق هموطنان و نیز اعتلای شرکت بیمه آسیا کوشا باشم و در نهایت صداقت, رازداری, امانت داری و قانون مداری به اصول زیر پایبند باشم.

  • درک صحیح و اصولی اهداف سازمان و تلاش برای تحقق ماموریت ها و چشم انداز ها
  • اهتمام در راستای افزایش سهم شرکت در بازار با رعایت اخلاق حرفه ای و اصول رقابتی
  • تلاش برای کسب رضایتمندی مشتریان و بیمه گذاران محترم با اهتمام ویژه به تکریم ارباب رجوع
  • احترام به منزلت و حقوق انسانی و حرفه ای شبکه فروش و نمایندگان و پاسداری از آن
  • استقبال از نظرات و پیشنهادهای سازنده و بسط فرهنگ انتقادپذیری و شفافیت در اطلاع رسانی صحیح, سریع و به موقع در چارچوب مقررات و ضوابط جهت افزایش اعتماد عمومی
  • باور و تعهد به انجام امور محوله در چارچوب قوانین و مقررات و حدود اختیارات سازمانی
  • رازداری و حفظ حریم حصوصی مشتریان, همکاران و رقبا و حفاظت از اسناد و اطلاعات شرکت
  • تلاش در جهت ایجاد فضای خلاقیت, نوآوری و توسعه دانش فردی و سازمانی و مهارت های عملی به منظور تحقق و تعالی اهداف سازمانی
  • آراستگی شخصی و محیطی, حسن رفتار و گفتار و حضور منظم و مثمر ثمر در محل کار
  • اعتقاد به احترام و تعامل با همکاران و رقبا و جدیت در افزایش حسن اعتماد فی مابین به عنوان اصول مسلم و قطعی موفقیت
  • پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز بر آن
  • اعتقاد به ضرورت آموزش, دانش حرفه ای و تجربه و نیز ابتکار و نوآوری و جدیت در راه کسب آن
  • حس مسئولیت و امانتداری در قبال اموال و دارایی شرکت و تلاش برای حفاظت از امکانات و سرمایه های آن

 دریافت اساسنامه شرکت

دانلود متن کامل منشور اخلاقی

 

                  نشانی پورتال

 

بازگشت به صفحه قبل